2022-08-29, 16:24
  #206557
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jag orkar inte läsa allt byfånarna skriver men det är alltså mycket majs man exporterar. Även solrosfrön o hirsch odlas det mycket av
Ja dessutom är de världens största exportör av korn.
Citera
2022-08-29, 16:24
  #206558
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ett påstående från RT?

Du nämner Daily Express, jag hittar inget där om detta eller i nån annan engelsk media?

Googlade lite snabbt.

”RAF flyttar in till regionala flygplatser för första gången sedan andra världskriget när Rysslands spänningar ökar

REGIONALA flygplatser förbereds för att ta emot stridsplan för första gången sedan andra världskriget när spänningarna med Ryssland ökar.”

https://www.express.co.uk/news/world/1661469/raf-jets-uk-airports-russia-ukraine-war
Citera
2022-08-29, 16:27
  #206559
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Proxykrig innebär att ett krig mellan två eller flera parter bedrivs genom proxy (mellanhand). Ryssland påstår att det är ett krig mellan Ryssland och USA där USA använder Ukraina som mellanhand.
Men detta påstående stämmer inte
. Ryssland har invaderat Ukraina och begår fruktansvärda övergrepp där mot civilbefolkningen. Många västländer, däribland USA, stödjer Ukraina med vapen och ammunition så att de kan försvara sig. Det är inget proxykrig, utan än så länge bara Rysslands krig mot Ukraina.

Nu hittar du på igen. Skäms på dig.

Här har vi filmbevis och med tillhörande ljudkälla från 2016.

Lyssna noga på vad som sägs.

Lindsey Graham & John McCain in Ukraine - Preparing for a proxy war with Russia (2016)

https://m.youtube.com/watch?v=JeWHviwLMy8

"YOUR FIGHT IS OUR FIGHT!

ALL OF US WILL GO BACK TO WASHINGTON AND WE WILL PUSH THE CASE AGAINST RUSSIA.

YOU WILL WIN AND WE WILL PROVIDE YOU WITH WHAT YOU NEED TO WIN"

Detta är definititionen av ett erkännande av att man för ett proxykrig.

Till och med alla mainstream medias använder termen "proxykrig" i sina nyheter.
Citera
2022-08-29, 16:27
  #206560
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Ukraina går på offensiv, samtidigt kommer rapporter om att ersättningen av rysk gas går snabbare än plan.

Inga bra signaler för det ryska ledarskapet

ser fram emot dina källor!
Citera
2022-08-29, 16:28
  #206561
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Googlade lite snabbt.

”RAF flyttar in till regionala flygplatser för första gången sedan andra världskriget när Rysslands spänningar ökar

REGIONALA flygplatser förbereds för att ta emot stridsplan för första gången sedan andra världskriget när spänningarna med Ryssland ökar.”

https://www.express.co.uk/news/world/1661469/raf-jets-uk-airports-russia-ukraine-war
Tack! Där ser man! Britterna verkar tro att det är kört för Ryssland och att desperata åtgärder kan komma från bunkerdvärjen....
Citera
2022-08-29, 16:30
  #206562
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
ser fram emot dina källor!
Läser du inte tråden? Det med gasen har ju varit uppe sen flera dagar och Ukrainas offensiv pågår just nu!
Citera
2022-08-29, 16:33
  #206563
Medlem
jocke51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Även om jag hoppas 100 % att det stämmer, bör man nog vara lite försiktig med denna information till dess t.ex. satelitbilder eller utomstående källor bekräftar det.
Min polare har arbetat flera år i Ukraina med fredsbevarande uppgifter och pratar därför både ryska och ukrainska. När jag frågade i helgen vad den omtalade offensiven blev av var han väldigt kryptisk och sa att den kommer när som helst och då med både stridsflyg,artilleri och tanks.
Varför U har väntat beror på att de vill minimera de egna förlusterna och förstöra underhållslinjer mm
Just nu skjuter HIMARS direkt mot de ryska försvarslinjen och inte mot mål flera kilometer bakom densamma. Har väl offensiven startat är det omöjligt att dra i handbromsen… så Slava Ukraina
Citera
2022-08-29, 16:33
  #206564
Medlem
Reimers avatar
HIMARS jobbar på, orcherna får nya smällar i skallen hela tiden

Citat:
It is reported about 4 explosions in the northern part of Melitopil.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1564258390951567366
Citera
2022-08-29, 16:34
  #206565
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det går en massa rykten idag att Putain försöker skylla det massiva fiaskot i Ukraina på Shoigu.

https://twitter.com/manzanarezrobin/status/1564255251213197312
Citera
2022-08-29, 16:36
  #206566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
ser fram emot dina källor!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=946122

Citat:
Alla detaljer kommer att vara tillgängliga efter att operationen är genomförd, säger Humenjuk, skriver CNN.

Humenjuks uttalande kommer efter att ukrainska tidningar rapporterat att en motoffensiv inleddes i söndags på floden Dneprs högra bank i regionen Cherson.

Soldater vid fronten har uppgett att de har lyckats ta sig igenom den första linjen av ryskt försvar i regionen. (TT)
Citera
2022-08-29, 16:38
  #206567
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Tack! Där ser man! Britterna verkar tro att det är kört för Ryssland och att desperata åtgärder kan komma från bunkerdvärjen....

Tror du att UK börjar förbereda sig för krig eftersom dom tror att deras fiende redan har förlorat?

Hur kom du fram till denna sinnessjuka slutsats?
Citera
2022-08-29, 16:39
  #206568
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Nix hänvisa gärna till detta om gasen tack!
Denna tråd är totalt ostrukturerad tyvärr.

Det har stått i msm-media idag om Tysklands förråd av gas inför vintern. Förråden är visst nu på 71% men förväntas komma upp till 88% tror jag det var. Tyskland har tydligen 2 LNG-terminaler. Det skulle räcka 2,5 månader utan påfyllning sas det i artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in