2022-08-13, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tines
På två veckor har jag gått ned 4 kg :-) :-)

Men har en besvärlig biverkan... jag är konstant förstoppad....

Har ni nåt förslag hur jag kan motverka det? Jag vill inte använda strömedel som finns på apoteket...

Jag har testat drick mycket mer och röra på mig mer.... men ingen effekt. Det slutar med att tredje dagen har jag så ont i magen att jag tar laxermedel..

Hej Jah är inne på min Saxendabehandling 8 veckor och 1 dag ligger på -9,9 kg
Som hjälp mot förstoppning tar jag Inolaxol (granulatpulver finns på apoteket) och är det riktigt stopp Cilaxoraldroppar (finns på apoteket) men typ bara 4 droppar annars är det kört åt andra hållet
Citera
2022-08-16, 22:37
Medlem
Tack för din information

Lycka till i vikt resan
Citera
2022-08-16, 22:38
Medlem
Tack för informationen

Lycka till med din vikt resa

Citat:
Ursprungligen postat av Adaptor
Jag har pausat Saxenda.
Planade ut på 90kg.
Ingen viktnedgång på 10 veckor.
Tog beslut att pausa projektet och byta metod. Saxenda boostade viljan att ta tag i ”viktproblematiken”. Nu äter jag en portion utan sprutan. Börjat träna lite smått men framför allt äter jag mycket mindre än tidigare. Har kommit till insikt att viktigaste faktorn vid viktminskning är inte träning utan kaloriintaget.
Nu väger jag 86 kg vilket är -4kg utan Saxenda.
Viktresan fortsätter, men utan Saxenda.
En stor anledning var förstås kostnaden som smärtade något när jag planade ut och viktminskning uteblev i drygt 10 veckor.
Är tacksam ändå att jag började med Saxenda som faktiskt hjälpte mig med de första 10kg.Tack vare den snabba inledande nedgången blev jag taggad och motiverad att ta tag i grundproblemet den naturliga vägen med att minska kaloriintaget.
Citera
2022-08-29, 07:24
Medlem
Vägde 102 den 1 maj 2022 när jag började med Saxenda. Idag 29 aug väger jag 80 kg. På 4 månader har jag gått ner 22 kg, jag har 5 kg till. Jag har haft ALLA biverkningarna, men de går över inom nån vecka, så härda ut. Saxenda har förändrat mitt liv. Den har även minimerat mina migränanfall. Har knappt haft migrän på 4 månader
Citera
2022-08-30, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellina77
Vägde 102 den 1 maj 2022 när jag började med Saxenda. Idag 29 aug väger jag 80 kg. På 4 månader har jag gått ner 22 kg, jag har 5 kg till. Jag har haft ALLA biverkningarna, men de går över inom nån vecka, så härda ut. Saxenda har förändrat mitt liv. Den har även minimerat mina migränanfall. Har knappt haft migrän på 4 månader

Wow! Snyggt jobbat!!! Jag började med Saxenda idag och ser fram emot hur det kommer att gå i höst.

Hur har du ätit? Någon speciell kost/diet?
Citera
2022-09-06, 15:52
Medlem
Ska börja med saxenda imorgon.
Tacksam för denna tråd och tar gärna emot tips, råd och saker jag bör tänka på 😊
Citera
2022-09-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellie72
Ska börja med saxenda imorgon.
Tacksam för denna tråd och tar gärna emot tips, råd och saker jag bör tänka på 😊

Jag är på tredje veckan nu, snart fyra, nere på 115kg från 123kg när jag började! Att börja med saxenda är det bästa jag gjort. Illamående är att vänta, för mig var det värst efter uppgången från 0.6 till 1.2

Sen skulle jag säga att ha saft (inte sockerfri) nära till hands. Vissa dagar, speciellt i början, var det lätt att glömma äta/inte få i sig tillräckligt så blodsockret blev väldigt lågt, alltså på gränsen till att jag svimmade. Då hjälpte saft! Finns säkert bättre alternativ men det funkade bra för mig.

Lycka till på resan, berätta gärna hur det går på vägen!
Citera
2022-09-13, 14:45
Medlem
Då jag drar ut nålen så är det en droppe ibland på huden ibland kvar på nålen, ska det vara så?

Har hört att saxenda ska ingå i högkostnadsskyddet efter nyår, någon fler som hört det?
Eller vet hur det blir?
Citera
2022-10-03, 10:48
Medlem
Cream-and-Cookies avatar
Hej! Vi har försökt länge med att skapa ett konto här för ge vår info om Saxenda. Äntligen så är vi här!

Här kommer våran resa…

V.1 Mrs 88,2kg - Mr 115,5kg
V.2 85,1kg - 111,4kg
V.3 83,2kg - 109,9kg
V.4 82,6kg - 109,6kg
V5. 81,4kg - 108,3 kg

Uppdaterar med tiden om intresset finns ☺️
Citera
2022-10-04, 17:02
Medlem
Cream-and-Cookies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellie72
Då jag drar ut nålen så är det en droppe ibland på huden ibland kvar på nålen, ska det vara så?

Har hört att saxenda ska ingå i högkostnadsskyddet efter nyår, någon fler som hört det?
Eller vet hur det blir?

Enligt vår läkare kan det hända! Men inget att vara orolig för!
Citera
2022-10-20, 09:00
Medlem
Hejsan, så tacksam för denna tråd.
Jag och mamma började för precis en vecka sedan, tog idag 1,2 mg dosen.
Kände ni också att det gör mer ont med 1,2 än 0,6 dosen? Sprutan tog evigheter kändes det som

Det vi undrar är om ni som ser resultat på minskad aptit gjort detta från 0,6 dosen eller endast efter ni gått upp till 3 mg dosen?

Vi var lite besvikna då vi inte känner av så mycket, men biverkningarna finns där.
Dokumenterar startvikt:
Jag är 175 och väger 129 kg (efter en graviditet som satte 30kg övervikt)
Mamma är 1.69 och väger 122 kg

Vi har varit överviktiga länge och kämpat med att gå ner men alltid gått upp igen efter några år.
Tack för tips och att ni delar med er.
Citera
2022-10-20, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cream-and-Cookie
Hej! Vi har försökt länge med att skapa ett konto här för ge vår info om Saxenda. Äntligen så är vi här!

Här kommer våran resa…

V.1 Mrs 88,2kg - Mr 115,5kg
V.2 85,1kg - 111,4kg
V.3 83,2kg - 109,9kg
V.4 82,6kg - 109,6kg
V5. 81,4kg - 108,3 kg

Uppdaterar med tiden om intresset finns ☺️

Hej, när ni skriver V1, är det V1 med 0,6 dosen eller när ni övergått till 3 mg dosen?

Tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in