2022-08-29, 06:44
Moderator
v50s avatar
Skop:s senaste mätning utförd mellan 24 - 28 augusti som jämförs med den dagen före

S: 27,2% (-1,3)
V: 8,7% (+0,1)
MP: 5,3% (+0,1)
C: 8,2% (+0,5)

SD: 18,6% (+0,3)
M: 18,5% (+0,1)
L: 6,1% (-0,2)
KD: 6,7% (+0,4)

Övriga 0,8% (+0,2)

S+V+MP+C 49,4% (-0,6)
SD+M+KD+L 49,9% (+0,6)

https://skop.se/main/wp-content/uploads/2022/08/SKOPs-Valjarbarometer-28-augusti-2022.pdf
Senast redigerad av v50 2022-08-29 kl. 06:48.
Citera
2022-08-29, 06:48
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Skop:s senaste mätning utförd mellan 24 - 28 augusti som jämförs med den dagen före

S: 27,2% (-1,3)
V: 8,7% (+0,1)
MP: 5,3% (+0,1)
C: 8,2% (+0,5)

SD: 18,6% (+0,3)
M: 18,5% (+0,1)
L: 6,1% (-0,2)

KD: 6,7% (+0,4)
Övriga 0,8% (+0,2)

S+V+MP+C 49,4% (-0,6)
SD+M+KD+L 49,9% (+0,6)

https://skop.se/main/wp-content/uploads/2022/08/SKOPs-Valjarbarometer-28-augusti-2022.pdf
C 8,2%

Är det nån som påmint gråterskorna hos den infatiliserade svenska medelklassens att Annie Lööf inte är den första politikern att bli mordhotad. Ska de lyckas spinna den grejen till en valframgång? Svenska folket slutar aldrig att förvåna.
Citera
2022-08-29, 07:13
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Ja, du är nog inne på rätt spår. MED, Nyans och AFS är nog de partier som slåss om ett par procentenheter hit eller dit i den övriga kategorin. Observera att jag inte nämnde F!. Det partiet har ju totalt havererat och det ska vi vara glada för. Vi har nog med vänsterjönsar i riksdagen som försöker styra landet.

Jag delar dina förhoppningar om MPs framtid. Jag tror dock tyvärr att den svenska propagandamaskinen räddat deras liv och att de klarar spärren.

Övriga ligger på 1.5-2% max. Jag tror Sifo redovisade dom för nån v sen. Inget parti låg över 0.5% men MED var störst närmast 0.5% .
Sen tror jag inte nyans syns i undersökningarna så dom har säkert lite medd.
Citera
2022-08-29, 07:13
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
C 8,2%

Är det nån som påmint gråterskorna hos den infatiliserade svenska medelklassens att Annie Lööf inte är den första politikern att bli mordhotad. Ska de lyckas spinna den grejen till en valframgång? Svenska folket slutar aldrig att förvåna.

Alla dessa pedofilskandaler inom C tycks nu vara bortglömda. Hela valrörelsen handlar nu om Annie Lööfs väl och ve.

Hade inte det politiserade Säpo lagt sig i händelsen i Almedalen, och lyckats få mordet att framstå som en terrorhandling, så hade inte Annie Lööf överhuvud taget blivit inblandat i mordet.
Mördaren var en psykiskt sjuk person som mördade en psykiatrisamordnare eftersom han hade synpunkter på den Svenska psykvården sköttes.

Hade polisen på Gotland fått sköta den här utredningen så hade aldrig Annie Lööfs namn nämnts. Men Säpo la sig i, och då tog hela historien en annan vändning.
Citera
2022-08-29, 07:35
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Verken MP, V eller C skulle stödja det. Och inte M, KD eller L heller. Så m.a.o. krävs att S och SD får över 50% tillsammans. Vilket förvisso inte är omöjligt.

Då S gör precis allt i världen för att behålla regeringsmakten är det nog ingen omöjlighet att de kan tänkas ta stöd av SD om så krävs. Men i så fall tror jag inte de kommer bjuda in SD till ett regeringssamarbete utan försöka övertala dem om att stödja en ren S-regering och erbjuda dem något i gengäld för detta.

Jag tror att S gärna skulle köra egen regering med stöd av SD om dom kan säkra 175 mandat. Problemet är att det skulle aldrig gå med nuvarande personer.
Många inom S topparna har byggt sina karriärer på SD-hat.
Tror inte det kommer ske 2022 om SD inte säger typ "vi släpper fram en S statsminister utan krav"
S har ju senaste åren struntat helt i att säkra stöd.
Men 2026 då eventuellt kanske S kan förhandla med SD
Om alternativet är en M-led regering.

S och SD har rätt mycket gemensamt. S utan MP och med SD istället som stöd skulle nog bli bättre för Sverige även om jag är mer lagd höger ekonomiskt och hellre ser M mdd stöd av SD.
Citera
2022-08-29, 07:50
Medlem
Ojojoj, nytt scoop från det obefläckat objektiva acta publica som visar att SD har överlägset flest medlemmar med sk "kopplingar" till dödsknarkarmördarpedofilnazistMC-miljön. Det obefläckat objektiva acta publica går från klarhet till klarhet. Slås upp stort i medierna utan någon kontroll av undersökningens objektivet osv. Kan aldrig tänka mig att varken acta publica eller msm har någon bakomliggande tanke med detta. Lär komma fler scoop fram till valet som snabbt blåses upp i media så folket inte hinner analysera och inte har mer än rubrikerna i skallen när det är dags att välja valsedel - SD har flest kopplingar till [infoga valfri påhittad långsökt sak som kan tänkas påverka resultatet i negativ riktning för SD]
Citera
2022-08-29, 07:55
Medlem
Stones avatar
Igår stod Oscar Sjöstedt och sa att SD är beredda att sänka a-kassan. Jaha, hur känns det att förlora 2% väljare över en natt? Jävla nötter.
Citera
2022-08-29, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HairyCojones
Ojojoj, nytt scoop från det obefläckat objektiva acta publica som visar att SD har överlägset flest medlemmar med sk "kopplingar" till dödsknarkarmördarpedofilnazistMC-miljön. Det obefläckat objektiva acta publica går från klarhet till klarhet. Slås upp stort i medierna utan någon kontroll av undersökningens objektivet osv. Kan aldrig tänka mig att varken acta publica eller msm har någon bakomliggande tanke med detta. Lär komma fler scoop fram till valet som snabbt blåses upp i media så folket inte hinner analysera och inte har mer än rubrikerna i skallen när det är dags att välja valsedel - SD har flest kopplingar till [infoga valfri påhittad långsökt sak som kan tänkas påverka resultatet i negativ riktning för SD]
Haha ja, de har väl kollat alla möjliga kopplingar och väljer de där SD dyker upp oftast. Nästa blir väl att SD har flest band till Litauiska dieseltjuvar och thailändare som slänger plast i havet.

Som vanligt är det väl svaga band i de flesta fall. Vägrar stödja Expressen men verkar vara släkt/vänskapsband också.

Planen är som du säger att skapa misstänksamhet och göra det smutsigare att rösta SD för att driva bort marginalväljarna. Kommer säkert att fungera, SDs senaste tapp i opinionsundersökningarna beror säkert delvis på förra släppet.
Senast redigerad av Bankkonsulten 2022-08-29 kl. 08:09.
Citera
2022-08-29, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HairyCojones
De som vänstern spottar på är vanliga arbetande svenskar som har vuxit upp i Sverige, gått i skola här, kanske idrottat en del och arbetat direkt efter skolan. De här svenskarna kan vara din granne, din fotbollskompis eller en kompis från förr.

Istället vill vänstern med sossar massimportera invandrare så att Sverige blir sämre med stora klassklyftor. Vänstern vill ha invandrarnas röster.
Citera
2022-08-29, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Igår stod Oscar Sjöstedt och sa att SD är beredda att sänka a-kassan. Jaha, hur känns det att förlora 2% väljare över en natt? Jävla nötter.
Det handlar om förhandling.

Så här svarar Jimmie Åkesson i dagens DN::
Vad gör du om Ulf Kristersson säger ”vi kommer att sänka a-kassan”?

Jimmie Åkesson:

– Då får han först försöka övertyga mig om varför det är en bra idé att göra det när vi har en förestående lågkonjunktur. Det kommer han inte att lyckas med. Jag har väldigt svårt att se att vi skulle kunna gå med på det.

Från DN.se
Citera
2022-08-29, 08:41
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmaggan

Jimmie Åkesson:

– Då får han först försöka övertyga mig om varför det är en bra idé att göra det när vi har en förestående lågkonjunktur. Det kommer han inte att lyckas med. Jag har väldigt svårt att se att vi skulle kunna gå med på det.

Från DN.se

Dåså, väl svarat. Sånt svenska folket vill höra.
Citera
2022-08-29, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmaggan

Jimmie Åkesson:

Från DN.se
Han säger ju inte nej. Om svaret var ett solklart nej skulle han ju sagt det. Nu slänger han ur sig den där bakdörren istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in