Citat:
Ursprungligen postat av
johkv637
Fast det du beskriver strider ju mot trafikförordningen... Du måste ha skrivit så mycket skit i dina 36 tusen inlägg utifrån vad du är kapabel till
Nej det gör det inte.
Jag har aldrig påstått att det är ok att ligga hur länge som helst i mittfil helt utan anledning om det hade gått lika bra att ligga i höger körfält. Alltså, jag ligger aldrig kvar i annat körfält än det längst till höger om det inte finns en godtagbar anledning.
Ge dig nu, du har helt enkelt fel vilket jag t ex bevisat grundligt med det du påstod om hastigheterna på Autobahn, då jag serverade dig konkreta statistiska fakta från faktiska mätningar (vilket väger tyngre än ditt tyckande…) där man kunde se att de skiljer bara ca 5-7kmh i snittfart mellan svenska motorvägar och Autobahn.
Dessutom, ingen av oss i trafiken klarar oss utan att göra fel och missar ibland, och det gäller även dig och mig. Men är man intresserad av att försöka vara en god förare och medmänniska i trafiken, så försöker man hålla koll på alla trafikregler och följa dessa, samt inte hetsa upp sig om nån annan gör fel utan ha överseende och om möjligt hjälpa. Så gör jag och har kört ca 5-6tusen mil/år sedan 1978 och aldrig varit orsak till att nån olycka/kollision etc skett, och då har jag allt från personbilar upp till största långtradarna på 25m och 60 ton, samt största bussarna på 15m, över hela Skandinavien och ner i Europa. Blir ofta anlitad som förare för stora dyra saker just för att man litar på mig som förare.