2022-08-29, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Partisangrupper? Azovgänget? Säkerhetspolisen?
Vad menar du?

Folkets hjältar som gör motstånd mot den fascistiska ockupationsmakten och dess brottsliga verksamhet.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Det är det du som gör.
Måste jag leverera lösningar på världsproblemen plötsligt?
Jag konstaterar bara hur verkligheten ser ut här och nu.

Då är du en helt meningslös figur,
waste of space,
vad som händer och sker vet alla det behöver vi inte dina 1000 inlägg för att förstå.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Frankrike har räknat med att de inte kan täcka upp för Tyskland. Och med prishöjningar.
LNG hamnarna klarar bara en bråkdel av Tysklands behov.

Ja, det är bara bra att Tyskarna hamnar ut för en "realitet". Kan faktiskt komma något gott utav det med att miljötalibanernas utopier..,blir till verklighet. Så att de Tyska väljarna faktiskt får genomleva det. Sen får man se om de fortsättningsvis vill ha det !

Var får du det ifrån att LNG-hamnar kan bara ta en bråkdel ?
Citera
2022-08-29, 00:16
Medlem
Citat:
Nej det räknar med att tjäna tillräckligt även med dagens leveransnivå tack vare prishöjningar.
Räknar ryssarna med att "tjäna tillräckligt"? Enligt vilken kalkyl då om jag får fråga?
Citera
2022-08-29, 00:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Räknar ryssarna med att "tjäna tillräckligt"? Enligt vilken kalkyl då om jag får fråga?
Enligt Medvedev själv som citeras i europeisk press nyligen

"It has come to the point that (German) Chancellor Olaf Scholz traveled to Canada to reach an agreement on liquefied gas supplies motivated by the desire that it is better to buy gas from a nearby and democratic country than from Russia. Well, what I bought it," he said. According to the international press, Russia can afford to suspend gas supplies to Europe for a year with hardly any losses , if the current levels of oil prices and exports are maintained."
"Due to rising prices, even with the current reduction in Russian supply to the European Union, the Russian state can earn $20 billion in a quarter from gas exports, according to expert calculations."
Senast redigerad av Mary99 2022-08-29 kl. 00:23.
Citera
2022-08-29, 00:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

"It has come to the point that (German) Chancellor Olaf Scholz traveled to Canada to reach an agreement on liquefied gas supplies motivated by the desire that it is better to buy gas from a nearby and democratic country than from Russia. Well, what I bought it," he said. According to the international press, Russia can afford to suspend gas supplies to Europe for a year with hardly any losses , if the current levels of oil prices and exports are maintained."

Dvs en kortsiktig vinst. Medans Europa tänker långsiktigt..

Sedan med oljepriset så narras han. Ryssarna säljer sin olja med rabatt idag, så var det inte innan kriget.
Senast redigerad av Snapcount 2022-08-29 kl. 00:25.
Citera
2022-08-29, 00:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Dvs en kortsiktig vinst. Medans Europa tänker långsiktigt..
Jo vinsten kommer på sikt.
Precis som med invandringen
Citera
2022-08-29, 00:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jo vinsten kommer på sikt.
Precis som med invandringen

Please.., gå inte offtopic nu med invandring. La till en sak till i mitt inlägg. Med oljepriset så ljuger han. Idag säljer Putin sin olja med rabatt, så var det inte innan kriget. Oljepriset är det samma som idag, som det var innan kriget. Dvs mindre vinst.

Upp till 30 % rabatt (Kineserna är "goda" vänner).

Och det där med LNG-hamnarna i Tyskland kan bara "ta en bråkdel" ? Har du något på det..?
Senast redigerad av Snapcount 2022-08-29 kl. 00:33.
Citera
2022-08-29, 00:30
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Du får väl fortsätta tro det.
Inte ens de amerikanska finanshusen är så blåögda som du är.

Citat:
Du kallar andra blåögda men surrar om "amerikanska finanshus" och sedan drar till med vad dvärgkonungens underhuggare säger.

Men berätta gärna mer om dessa "amerikanske finanshus"
Citera
2022-08-29, 00:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Please.., gå inte offtopic nu med invandring. La till en sak till i mitt inlägg. Med oljepriset så ljuger han. Idag säljer Putin sin olja med rabatt, så var det inte innan kriget. Oljepriset är det samma som idag, som det var innan kriget. Dvs mindre vinst.

Upp till 30 % rabatt (Kineserna är "goda" vänner).
Jag har inte kompetens att bedöma huruvida Ryssland gör vinst eller ej.
Jag utgår från information som finns i internationell press och av experter.
Självklart kör Medvedev en hård linje och pressar Tyskland till att öppna upp för NS2.
Det vore en politisk vinst om inte annat.
Han vet att tyskarna ligger väldigt illa till.
Citera
2022-08-29, 00:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Du kallar andra blåögda men surrar om "amerikanska finanshus" och sedan drar till med vad dvärgkonungens underhuggare säger.

Men berätta gärna mer om dessa "amerikanske finanshus"
Kolla själv
Bloomberg är bra källa tex
När tom IMF målar upp en bild av att strypt rysk gas är det största hotet mot den tyska ekonomin...
https://www.imf.org/en/News/Articles/2022/07/19/pr22268-germany-imf-executive-board-concludes-2022-article-iv-consultation-with-germany
Senast redigerad av Mary99 2022-08-29 kl. 00:44.
Citera
2022-08-29, 00:38
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Det är väl mer fakta än vad jag tror.. Ryssland har förlorat hela Europa som energimarknad för alltid..Vi ställer bara om..

Och Europa världens största leverantör av råvaror. Kan de någonsin bli konkurrenskraftig mot övriga världen? Eller kommer Europa nu bli omkörd när resten av världen få svin billiga råvaror billigare än innan?

Vad jag ser är araberna och kineserns de största vinnarna på detta. Ryssland får varken det bättre eller sämre, mer inhemsk produktion och innovation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in