2022-08-29, 00:03
  #206305
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Nej det räknar med att tjäna tillräckligt även med dagens leveransnivå tack vare prishöjningar.

Inom 7 månader är vi inte beroende av deras gas längre, då kan vi sanktionera länder som köper av ryssland,, poff ryssland är körda. de är körda oavsett om vi sanktionerar mot kina, men vi ska göra det för att visa vem som bestämmer.
Citera
2022-08-29, 00:04
  #206306
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Det är det att förgifta folk med novitjok utomlands också Så vad är din poäng ? Att Ryssland brutit mot en mängd internationella lagar och föredrag visste vi redan .

För övrigt är organiserade motståndsrörelser likt partisaner inte olagligt Du har missat väsentliga delar av folkrätten
Whataboutism.
Så då är det okej med systematiska våldtäkter och även tortyr av barn om det bara utförs av "partisaner"?
Du har ett vagt sinne för folkrätten.
Citera
2022-08-29, 00:05
  #206307
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Inom 7 månader är vi inte beroende av deras gas längre, då kan vi sanktionera länder som köper av Kina, poff ryssland är körda. de är körda oavsett om vi sanktionerar mot kina, men vi ska göra det för att visa vem som bestämmer.
Du verkar leva i en drömvärld.
Finns hittills inga fakta som stöder detta.
Jag följer massmedia i Europa kontinuerligt.
Citera
2022-08-29, 00:06
  #206308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Detta kriget är riktigt grymt nu också på ett personligt plan. Rapporteras nu att partisaner har skjutit en kollaboratör framför hans fru. Ska röra sig om Oleksiy Kovalev och vara i Kherson region.

https://twitter.com/KhersonUnited/status/1563998601294090240

Fruktansvärt att man kan bli så kriminell att man samarbetar med de ryska fascisterna. Tur att man lyckades få stopp på den här brottslingens vidare kriminella gärningar.
Citera
2022-08-29, 00:08
  #206309
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
56,7 % utav lagren var fulla förra året. Detta då på dagen exakt. Idag har man 81 %. Man får även två LNG-hamnar till nu i vinter. Kapacitetsmässigt.., om de tyska gaslagren ligger på 100 %, så räcker det i två och en halv månad. Utan påfyllnad.

Om ett tag så får även fransmännen igång sina kärnkraftsverk. Så det går nog bra till slut, fast dyrt blir det.
Frankrike har räknat med att de inte kan täcka upp för Tyskland. Och med prishöjningar.
LNG hamnarna klarar bara en bråkdel av Tysklands behov.
Citera
2022-08-29, 00:09
  #206310
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Du verkar leva i en drömvärld.
Finns hittills inga fakta som stöder detta.
Jag följer massmedia i Europa kontinuerligt.

Vi får väl se, hur ska Ryssland kunna sälja sin gas? de har inte ledningar, de behöver anläggningar för att bilda om gasen, de behöver mängder av skepp att frakta. Vem litar på och investerar i Ryssland när de nyss har konfiskerat mängder av västs pengar, fabriker, flyg, med mera.. Kina är inte så dumma att de gör jätteinvesteringar i det där landet. Ryssland är 100 % körda...
Citera
2022-08-29, 00:09
  #206311
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Nej, vi får bara lite högre energipriser, inga problem, Ryssland förlorar försäljning av all gas i princip.

Nej. Det blir dyrt. Det kommer att kosta.

Jag önskar att vara ärlig här, utan att få s-it på mig.
Citera
2022-08-29, 00:10
  #206312
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Vi får väl se, hur ska Ryssland kunna sälja sin gas? de har inte ledningar, de behöver anläggningar för att bilda om gasen, de behöver mängder av skepp att frakta. Vem litar på och investerar i Ryssland när de nyss har konfiskerat mängder av västs pengar, fabriker, flyg, med mera.. Kina är inte så dumma att de gör jätteinvesteringar i det där landet. Ryssland är 100 % körda...
Du får väl fortsätta tro det.
Inte ens de amerikanska finanshusen är så blåögda som du är.
Citera
2022-08-29, 00:11
  #206313
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nej. Det blir dyrt. Det kommer att kosta.

Jag önskar att vara ärlig här, utan att få s-it på mig.

Vi har råd, vi lever i överflöd, vi e feta.
Citera
2022-08-29, 00:12
  #206314
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Du får väl fortsätta tro det.
Inte ens de amerikanska finanshusen är så blåögda som du är.

Det är väl mer fakta än vad jag tror.. Ryssland har förlorat hela Europa som energimarknad för alltid..Vi ställer bara om..
Citera
2022-08-29, 00:13
  #206315
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vad är din lösning? skicka putlers röv?
Det är det du som gör.
Måste jag leverera lösningar på världsproblemen plötsligt?
Jag konstaterar bara hur verkligheten ser ut här och nu.
Citera
2022-08-29, 00:13
  #206316
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Det är väl mer fakta än vad jag tror.. Ryssland har förlorat hela Europa som energimarknad för alltid..Vi ställer bara om..
Så bra då. Sov gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in