2022-08-28, 23:19
  #206281
Medlem
Sgt.Blands avatar
Detta kriget är riktigt grymt nu också på ett personligt plan. Rapporteras nu att partisaner har skjutit en kollaboratör framför hans fru. Ska röra sig om Oleksiy Kovalev och vara i Kherson region.

https://twitter.com/KhersonUnited/status/1563998601294090240
__________________
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-08-28 kl. 23:29.
Citera
2022-08-28, 23:20
  #206282
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är Ryssland som invaderat Ukraina. Rysk desinformation pratar om proxykrig, nazister, konspirationer och allt annat de kan hitta på för att försöka få sina massmord i Ukraina att framstå som begripliga och meningsfulla.

Ursäkter, bortförklaringar, lögner och ren propaganda. Allt för att försöka tvätta händerna till Putins erövringskrig.
Citera
2022-08-28, 23:23
  #206283
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Detta kriget är riktigt grymt nu också på ett persnonligt plan. Rapporteras nu att partisaner har skjutit en kollaboratör framför hans fru. Ska röra sig om Oleksiy Kovalev och vara i Kherson region.

https://twitter.com/KhersonUnited/status/1563998601294090240

Egentligen illa. Börjar bli trist när det börjar ge en smak utav "Mexikanska drogkarteller". Borde hålla andra utanför..
Citera
2022-08-28, 23:27
  #206284
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Gas går inte att lagra. Att Kina och Indien köper just nu beror på att Putin sänkt priset rejält.

Intäkterna minskar
Arbetslösheten ökar
Putin hyr in soldater som kräver betalning i dollar

Putin kan inte diktera några villkor

Snart har hela Europa fyllt på så man klarar vintern.

https://youtu.be/0Ws3YgumfoI

Vad får dig att tro att det inte går att lagra?

Expressen skriver idag också att Tyskland har fyllt på sitt lager snabbare än väntat och är snart uppe i 85% av deras mål som är 95%.
__________________
Senast redigerad av CanisMinor 2022-08-28 kl. 23:40.
Citera
2022-08-28, 23:28
  #206285
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Gas går inte att lagra. Att Kina och Indien köper just nu beror på att Putin sänkt priset rejält.

Intäkterna minskar
Arbetslösheten ökar
Putin hyr in soldater som kräver betalning i dollar

Putin kan inte diktera några villkor

Om vi pratar om vad en kompromiss är så blir det ju en komplicerad förhandling där de har enormt många parametrar att skruva på. Putin kan inte diktera några villkor nej. Det blir som i många såna här förhandlingar. Bägge sidor har saker där de hellre krigar vidare än går med på, samt saker som de kan tänka sig gå med på.

Vi vet inte helt situationen. Det kommer att gå minst någon månad innan det blir förhandlingar, låt se hur det ser ut empiriskt när det närmar sig. Jag trodde det skulle komma en runda före vintern, men inte så säker längre.
Citera
2022-08-28, 23:30
  #206286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt nyheter på Ukrinform nu ikväll skall det ha hörts explosioner och också gevärseld i norra delen av ockuperade Melitopol.

Det skall ha varit så höga ljud att det hörts också i angränsande byar och samhällen.

Motståndsrörelsen verkar ha vuxit men det är svårt att bedöma exakt vad som händer.
I Melitopol var det en av de största ryska militärbaserna som förstördes Orlit-anläggningen.
I Mirnoy förstördes byggnaden som förbereddes inför den stundande folkomröstningen.

Källa: StratcomCenterUA (Spravdi.gov.ua)
Citera
2022-08-28, 23:37
  #206287
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Detta kriget är riktigt grymt nu också på ett personligt plan. Rapporteras nu att partisaner har skjutit en kollaboratör framför hans fru. Ska röra sig om Oleksiy Kovalev och vara i Kherson region.

https://twitter.com/KhersonUnited/status/1563998601294090240
Ja det är riktigt brutalt, men samtidigt kan man ju förstå varför det blir så här.

Trots att Ukraina inte är mitt land så känner jag ett nattsvart hat mot Ryssland (i synnerhet Kreml), och önskar en horribel plågsam död till varenda ryssråtta som våldför sig på den ukrainska befolkningen. Kollaboratörer är givetvis medskyldiga och förtjänar inte att leva.
__________________
Senast redigerad av Jiren 2022-08-28 kl. 23:41.
Citera
2022-08-28, 23:41
  #206288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
I Melitopol var det en av de största ryska militärbaserna som förstördes Orlit-anläggningen.
I Mirnoy förstördes byggnaden som förbereddes inför den stundande folkomröstningen.

Källa: StratcomCenterUA (Spravdi.gov.ua)

OK jag tackar för informationen.
Citera
2022-08-28, 23:42
  #206289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om vi pratar om vad en kompromiss är så blir det ju en komplicerad förhandling där de har enormt många parametrar att skruva på. Putin kan inte diktera några villkor nej. Det blir som i många såna här förhandlingar. Bägge sidor har saker där de hellre krigar vidare än går med på, samt saker som de kan tänka sig gå med på.

Vi vet inte helt situationen. Det kommer att gå minst någon månad innan det blir förhandlingar, låt se hur det ser ut empiriskt när det närmar sig. Jag trodde det skulle komma en runda före vintern, men inte så säker längre.

Innan vintern kommer en lerperiod på ukrainsk mark. Strategiskt tror jag det är fördel för Ukraina.
Citera
2022-08-28, 23:46
  #206290
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Snart har hela Europa fyllt på så man klarar vintern.

https://youtu.be/0Ws3YgumfoI

Vad får dig att tro att det inte går att lagra?

Expressen skriver idag också att Tyskland har fyllt på sitt lager snabbare än väntat och är snart uppe i 85% av deras mål som är 95%.
Det är normalt för Tyskland att ha ett lager på den nivån inför vintersäsongen.
Vad som inte är normalt är att importen löpande ligger på en mycket låg nivå.
Det kommer inte att räcka till över hela säsongen.
Dessutom aviserar Ryssland rejäla prishöjningar innan årsskiftet.
Vi kommer antagligen att få uppleva fördubblade elpriser i vinter jämfört med dagens nivå.
__________________
Senast redigerad av Mary99 2022-08-28 kl. 23:50.
Citera
2022-08-28, 23:48
  #206291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Detta kriget är riktigt grymt nu också på ett personligt plan. Rapporteras nu att partisaner har skjutit en kollaboratör framför hans fru. Ska röra sig om Oleksiy Kovalev och vara i Kherson region.

https://twitter.com/KhersonUnited/status/1563998601294090240

Har stått också i "flash Ukraine twitter" skall ha skett i Zhaliziy Port i Ryskkontrollerat område. Finns nog tyvärr inget annat att göra än att eliminera alla kollaboratörer eftersom Ukraina är hårt trängda och tvingas försvåra så mycket man kan för ockupationsmakten.
Citera
2022-08-28, 23:50
  #206292
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Snart har hela Europa fyllt på så man klarar vintern.

https://youtu.be/0Ws3YgumfoI

Vad får dig att tro att det inte går att lagra?

Expressen skriver idag också att Tyskland har fyllt på sitt lager snabbare än väntat och är snart uppe i 85% av deras mål som är 95%.

Ryssland är så körda ekonomiskt, om 12 månader e det kört..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in