2022-08-28, 22:56
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
AFS, SD och V. Där har du tre partier som innerst inne röstar för en Swexit. Det skulle MP också gjort en gång i tiden. Det var dock länge sen, då MP var MP och inte en förlängning av en källarmoské i Lindängen med signalpolitik om "klimathotet".

Varken SD eller V vill gå ur EU. ”Innerst inne”… haha
Citera
2022-08-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Aj vad dåligt!

Även om jag kommer att lägga min röst på SD så har jag fått intrycket av att Dadgostar är den starkaste kvinnan på vänsterblocket, men i den här utfrågningen blev det tydligt att det bara har varit en fasad.

Inövat redan från första början, med högernäven lite stiligt i fickan, även då hon gick fram till tavlan så skulle den ned i samma ficka. Det var också tydligt att det lugna och lite småleende ansiktsuttrycket var tänkt att skapa ett förtroende hos tittaren, men det tog inte lång stund innan jag fattade att det har övats i timtal framför spegeln. Tips från coachen - skaffa aldrig en coach - speciellt inte om du är politiker!

Nej, det där ingav inte något förtroende alls. Hon verkade inte ha koll på sin egen politik och det förstärktes av en massa fnitter när hon blev tagen på sängen.

Det är hittills bara högern som har gjort bra ifrån sig. Starkast är dock Åkesson. Allting kan hänga på hur bra Ebba sköter sig. Hon är stark, men också väldigt barnslig och omogen, vilket kan bli hennes fall vid nästa veckas utfrågning.

Tråkigt o höra. Ska se intervjun snart
Citera
2022-08-28, 22:57
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Varken SD eller V vill gå ur EU. ”Innerst inne”… haha
Varför bryr du dig om saker du inte vet något om?
Citera
2022-08-28, 22:58
Medlem
Gusselbys avatar
Inte en fråga om allmänna tillståndet i konungariket Sverige. Inget (i stort sett) om sjukvård, invandring, integration, bidragsfusk, brottslighet eller fusk med välfärdspengar. Det saknades alltså massor med viktiga frågor.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Missade, måste se. Var hon usel?

Skulle inte förvåna mig
Ibland bra, lika ofta usel.

Usel är bara förnamnet.

Hon blev tagen på sängen många gånger och kunde ej försvara sig bra. Hon ljuger för jävla dåligt dessutom. Kraftigt narcissistiskt beteende och det är helt uppenbart att hon kämpar med att försöka lura sina väljare så gott hon någonsin kan, men misslyckas ändå kapitalt.
Citera
Medlem
Enda riksdagspartiet som inte är globalistiskt eller sionistiskt, bra partiledare och den bästa av programledarna var sjuk.
Citera
2022-08-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Jag tror också hon är kurd. Finns inga kurdiska pass. Hon går under radarn. Varför skulle inte en Iranie ta avstånd från PKK flaggorna? Hon har inte yttrat sig om de mer än försöka rädda sin egna röv
Iran har en komplex relation till Kurdistan och så har även vänstern. Jag tror inte att Nooshis försiktighet rörande de PKK-hyllande vänsterpartisterna har något med hennes ursprung att göra. Vidare är Nooshis ursprung bekräftat eftersom hon själv har explicit hävdat att hon är persisk iranier och inte en kurdisk iranier. Hennes föräldrar har förövrigt persiska namn och firar persiska högtider. Vidare indikerar Nooshis fenotyp att hon är persiskt ursprung och inte kurdiskt ursprung.
Senast redigerad av Edgerton 2022-08-28 kl. 23:02.
Citera
2022-08-28, 23:00
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Tror hon var nervös. Hennes första stora grillning på bästa sändningstid 14 dagar innan valet.
Inte lika självsäker nu som när hon fällde S för ett år sedan. Momentumet för V har dalat sen dess.
Tyckte nog att Kvartoft pressade på ganska bra för att vara SVT.
Kvartift är alltså vad vi får för 9(?) Miljarder om året. Tack SVT.
Citera
2022-08-28, 23:01
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Iran har en komplex relation till Kurdistan och så har även vänstern. Jag tror inte att Nooshis försiktighet rörande de PKK-hyllande vänsterpartisterna har något med hennes ursprung att göra. Vidare är Nooshis ursprung bekräftat eftersom hon själv har explicit hävdat att hon är persisk iranier och inte en kurdisk iranier. Hennes föräldrar har förövrigt persiska namn och firar persiska högtider. Vidare kan du se det på Nooshis fenotyp - hon ser inte ut som en kurd.
Fenotyp? Hej där, rasbiologiska institutionens dagar! Haha!
Citera
2022-08-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Enda riksdagspartiet som inte är globalistiskt eller sionistiskt, bra partiledare och den bästa av programledarna var sjuk.

+1
Inte sämst i alla fall.
Citera
2022-08-28, 23:02
Medlem
Fimbulramns avatar
Den här utfrågningen klarade hon inte så bra. Att vänsterns politik är mest fantasier framgår dock tydligt. Jag ser en tjej som vill göra bra saker men som har svårt att acceptera verkligheten. Modern vänster alltså.

Pratar om rättvisa. Vänsterns rättvisa är ganska obehaglig. Det är som låta barn fatta beslut. Även om hon säger att kommunismen och Marx är ute så återkommer det i vänsterns syn på rättvisa vilket betyder rättvist utfall. Det infantila att ingen ska ha mer än någon annan. Detta är ett helt onaturligt tillstånd, där vår individualitet hela tiden kommer motarbeta detta. En politisk makt som kämpar mot denna natur kommer bli tvungen att göra det sämre för alla med resultatet att alla får det lika dåligt.

Jag gillar Nooshi för att hon är mer realistisk än tidigare V-ledare. Hon ser inte ned på arbetare. Hon verkar inte lika inne på att individen ska "rädda klimatet" eller "världen". De har tagit bort text om att äta mindre kött. Det är en stor förändring för ett parti som V.

Sen är hon medskyldig för att förstöra västvärldens bästa energisystem. Ett nedstängning som leder oss tillbaka till medeltiden. Tio svåra år väntar svenskarna. Få frågor på det från SVT.
Citera
2022-08-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Hon pressades bra av Kvartoft. Det hade inte spelat någon roll om Holmlund varit med. Hon hade ju noll koll på precis allt. Hon skulle passa bättre bland dårarna i tok-partiet Feministiskt initiativ. Det här var ju ett skämt.

Ibland verkade det som hon var drogad,... inga klara besked - det mesta var svävande "vi skall titta på det"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in