Aj vad dåligt!
Även om jag kommer att lägga min röst på SD så har jag fått intrycket av att Dadgostar är den starkaste kvinnan på vänsterblocket, men i den här utfrågningen blev det tydligt att det bara har varit en fasad.
Inövat redan från första början, med högernäven lite stiligt i fickan, även då hon gick fram till tavlan så skulle den ned i samma ficka. Det var också tydligt att det lugna och lite småleende ansiktsuttrycket var tänkt att skapa ett förtroende hos tittaren, men det tog inte lång stund innan jag fattade att det har övats i timtal framför spegeln. Tips från coachen - skaffa aldrig en coach - speciellt inte om du är politiker!
Nej, det där ingav inte något förtroende alls. Hon verkade inte ha koll på sin egen politik och det förstärktes av en massa fnitter när hon blev tagen på sängen.
Det är hittills bara högern som har gjort bra ifrån sig. Starkast är dock Åkesson. Allting kan hänga på hur bra Ebba sköter sig. Hon är stark, men också väldigt barnslig och omogen, vilket kan bli hennes fall vid nästa veckas utfrågning.