2022-08-28, 22:45
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Man vet att man tappat det och inte har något som helst att tillföra ämnet när man kommenterar utseende framför allt annat

Du vet att du svarade på en kommentar om att försöka se saker objektivt va?
Ja, bara en sån sak.
Och att A.L skulle kännas aktuell är ju ytterligare ett tecken på att det inte riktigt står rätt till här, så släpp den.
Citera
2022-08-28, 22:45
Medlem
solstrålars avatar
Vad är grejen med hennes jävla småflin hela tiden? Varför flinar hon medans hon pratar?

Är hon en skådespelare eller? Hur kan man för övrigt rösta på V efter se detta? Hon framstår ju som en blåst högstadieelev.

Det är nånting sjukt med hur hon är...som att hon försöker fejka att hon är seriös?!

"Jag menar nu sitter vi ju och tittar i våra telefoner hela tiden, jag vet inte vad du gjorde när du växte upp...Hela tiden?!"

Alltså hur kan folk inte tycka hon är rätt märklig?
Senast redigerad av solstrålar 2022-08-28 kl. 22:48.
Citera
2022-08-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Sa Nooshi seriöst "Satsa mer på vegetABILISKT KÖTT" alltså hahaha katastrof.

Gjorde hon det? Vid vilken tidpunkt då? Det bara måste jag ju kolla
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manorm
1. Inga klara besked. Noshis standardsvar är "Vi ska titta på X och utreda Y". I Almedalen var hon tydlig med att hon aldrig skulle stötta en S-regering som accepterar vinst i skolan – nu var hon extremt vag.
2. Noshi brukar vara bra på att svara rakt men nu var hon riktigt dålig på att svara direkt på frågor. Inspirerad av Annie Lööf?
3. Hon var dåligt påläst om V:s politik, dessutom ovanligt långsam. Gav lågenergiskt intryck.

Måste säga att SVT var riktigt elaka mot Noshi i snabbfrågorna. Alla frågor var en indirekt attack mot partiet. En fråga om kommunismen, en om V:s låga stöd bland LO-väljare, en om V:s låga stöd generellt, och slutligen en fråga om en hyllning till Stalin. Inte lätt för Noshi, som var märkbart irriterad över momentet.

Har för övrigt svårt att släppa hur dåligt Noshi skötte frågorna om hur mycket kommunism som finns kvar i partiet. När hon själv var aktiv i ungdomsförbundet fanns ett uttalat mål om att skapa ett kommunistiskt samhälle. Istället för att bemöta denna graverande uppgift hakade hon upp sig vid att partiet hade tagit bort K:et ur namnet när hon gick med. Som om namnet var viktigare än politikens innehåll? Inte trovärdigt, Noshi.

Kvartoft vann den här matchen.

Klart vettig kommentar, tack.
Objektivt och sakligt.
Jag håller med i det du skriver.
Trots att jag bara slötittade.
Citera
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Verkar ju bara vara S som klarar av att driva en internationell politik. Övriga partier kommer skämma ut sig själva om de kommer till EU möten och inte ens vet vad som gäller.
Tror dem att de är grundskolan där de kan räcka upp en hand och fråga och anses modiga som vågar fråga?
Resterande länder kommer skratta åt oss.
Citera
2022-08-28, 22:49
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Gjorde hon det? Vid vilken tidpunkt då? Det bara måste jag ju kolla

Hon kom till och med tillbaka till det, så det var inte en felsägning haha. Hon upprepade till och med "VEGETABILISKT KÖTT" flera gånger alltså haha hur kan man ta denna partiledaare på allvar hon framstår som en mellanstadieklassare.
Citera
2022-08-28, 22:50
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Erehan
Finns inget parti som vill lämna EU.
Börjar vi gå emot andra EU länder/medlemmar kommer konsekvenserna bli dyrare än elräkningar
AFS, SD och V. Där har du tre partier som innerst inne röstar för en Swexit. Det skulle MP också gjort en gång i tiden. Det var dock länge sen, då MP var MP och inte en förlängning av en källarmoské i Lindängen med signalpolitik om "klimathotet".
Senast redigerad av Viejoverde 2022-08-28 kl. 22:53. Anledning: Felstavat
Citera
2022-08-28, 22:51
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Vad är grejen med hennes jävla småflin hela tiden? Varför flinar hon medans hon pratar?

Är hon en skådespelare eller? Hur kan man för övrigt rösta på V efter se detta? Hon framstår ju som en blåst högstadieelev.

Det är nånting sjukt med hur hon är...som att hon försöker fejka att hon är seriös?!

"Jag menar nu sitter vi ju och tittar i våra telefoner hela tiden, jag vet inte vad du gjorde när du växte upp...Hela tiden?!"

Hon är marxist. Då är man på högstadienivå intellektuellt.

Klart hon börjar bli vag för hon har ju börjat känna doften av köttgrytorna. Nu vill hon ha makt.
Citera
2022-08-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Utveckla gärna vad du menar med flummig.

Det där med svenska elpriser är en bra o tydlig grej. Och att hon kräver att vara med i regeringen om vänstersidan vinner. Men annars tycker jag bara hon pratar på utan tydlig kompass.

Åkesson är tydligare! Synd bara att han vill gå med i Nato nu. Så ska Sverige vara med och bomba sönder andra länder som eliten i USA vill styra över.
Citera
2022-08-28, 22:54
Medlem
Att reta sig på partiledare är inte svårt. Såå lite konkret tack

Skam av Sd att stödja en svensk NATO-ansökan.
Citera
2022-08-28, 22:55
Medlem
L3nn4rts avatar
Aj vad dåligt!

Även om jag kommer att lägga min röst på SD så har jag fått intrycket av att Dadgostar är den starkaste kvinnan på vänsterblocket, men i den här utfrågningen blev det tydligt att det bara har varit en fasad.

Inövat redan från första början, med högernäven lite stiligt i fickan, även då hon gick fram till tavlan så skulle den ned i samma ficka. Det var också tydligt att det lugna och lite småleende ansiktsuttrycket var tänkt att skapa ett förtroende hos tittaren, men det tog inte lång stund innan jag fattade att det har övats i timtal framför spegeln. Tips från coachen - skaffa aldrig en coach - speciellt inte om du är politiker!

Nej, det där ingav inte något förtroende alls. Hon verkade inte ha koll på sin egen politik och det förstärktes av en massa fnitter när hon blev tagen på sängen.

Det är hittills bara högern som har gjort bra ifrån sig. Starkast är dock Åkesson. Allting kan hänga på hur bra Ebba sköter sig. Hon är stark, men också väldigt barnslig och omogen, vilket kan bli hennes fall vid nästa veckas utfrågning.
Citera
2022-08-28, 22:56
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:

Tror hon var nervös. Hennes första stora grillning på bästa sändningstid 14 dagar innan valet.
Inte lika självsäker nu som när hon fällde S för ett år sedan. Momentumet för V har dalat sen dess.
Tyckte nog att Kvartoft pressade på ganska bra för att vara SVT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in