2022-08-28, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det finns utskrivet i fupen, dock står det "ohörbart" i texten, men om man lyssnar på ljudfilen, HÖR man att Lydia erkänner att hon slagit - "på skämt".

Jag har dubbelkollat med kronofogden och det ser ut som jag påstått, att det ligger en skuld som blivit avvisad, dvs att kronofogden inte har drivit in den för att Ulf inte betalat ansökningsavgift.

Lydias totala skulder är på över 600 000 i dagsläget hos kronkalle.

I sms-skärmdumparna, du delat, så framgår det att Lydia hotar hyresvärdinnan

Som sagt, dina egna ord: Den konversationen finns även återgiven i fupen. Svårt att missförstå, kan jag tycka..
Men du hör också vad hon säger om vad Emil har sagt om Jossan va, det står i fupen. Så antingen stämmer det, eller också ljuger Emil väl.. Och vad har hon slagit på skämt enligt dina öron?

Du ljuger värre en en borstspindel, det ligger ingen skuld hos kronofogden som Lydia skulle ha haft till denna Ulf. Finns ej då lånet redan var betalt. Vad i det är det som du inte förstår?
Och väldigt många utan Lydias skulder är avskrivna om vi nu skall vara ärliga.
Du får läsa smsén igen, det står absolut INTE att Lydia hotat huresvärden angående hennes barn m.m. Däremot framgår det att en man har gjort detta! Och som sagt, vad jag vet så är Lydia en kvinna.
2022-08-28, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Man hör även henne säga att hon fixar dörren. Varför gör hon det om den inte var sned eller trasig?
Vad Lydia sagt eller inte sagt är ganska orelevant eftersom hon inte anses trovärdig av både rätt och flertal andra personer.

När hon förklarar hur dom slåss kommer hon bara ihåg vad Emil gjort i detalj mot henne. Inte vad hon själv gjort innan dom påtalar för henne.

Verkar vara ett förfaringssätt dom Lydia lever efter... Alla är dumma och jag har inte gjort nåt..

Du kanske ska läsa på lite om narcister och om kritiskt tänkande. Eller det som du själv tjatar om hela tiden... Lära dig läsa eller rensa öronen
Då slipper du sitta och ljuga så mycket härinne

Enkelt, för att Lydia alltid varit och är en person som är villig att hjälpa. Så att hon erbjuder sig att hjälpa Emil med hans dörr är absolut inget ovanligt, för oss som känner Lydia alltså.
Ledsen, men jag sitter inte och ljuger som du hoppas på.
2022-08-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Enkelt, för att Lydia alltid varit och är en person som är villig att hjälpa. Så att hon erbjuder sig att hjälpa Emil med hans dörr är absolut inget ovanligt, för oss som känner Lydia alltså.
Ledsen, men jag sitter inte och ljuger som du hoppas på.
Hur vet du att inte Lydia på fyllan haft sönder dörren?
Du är ju så enkelspårig så man undrar ju....
Vi vet ju att hon inte är trovärdig och hon kom ju inte ihåg att hon rivit Emil så hon tom hade avskrap under naglarna förrens hon vart påmind av rätten.. Då har man rivit hårt! Det är mycket som inte passar henne som hon "inte kommer ihåg"
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-28 kl. 13:03.
2022-08-28, 13:13
Medlem
Citat:
Hur vet du att inte Lydia på fyllan haft sönder dörren?
Du är ju så enkelspårig så man undrar ju....
Vi vet ju att hon inte är trovärdig och hon kom ju inte ihåg att hon rivit Emil så hon tom hade avskrap under naglarna förrens hon vart påmind av rätten.. Då har man rivit hårt! Det är mycket som inte passar henne som hon "inte kommer ihåg"

Också väldigt enkelt. Om hon skulle ha slagit sönder dörren, hade hon dels haft ordentliga sår/blåmärken på handen eftersom det var ett bra märke i dörren. Om hon skulle ha slagit Emil med allt vad hon hade (ha dörren i tanke), så hade Emil haft en ordenlig skada, vilket han ej hade.
Och hudskrapet. Ja, om jag skulle tänka fritt eftersom man ska göra det. Vad är det som säger att hon inte rivit honom under en sexuell akt? Finns ju de som tycker om sånt liksom.
Och polisen frågar om vad som hänt under deras bråk, inget annat.
2022-08-28, 13:22
Medlem
Citat:
Också väldigt enkelt. Om hon skulle ha slagit sönder dörren, hade hon dels haft ordentliga sår/blåmärken på handen eftersom det var ett bra märke i dörren. Om hon skulle ha slagit Emil med allt vad hon hade (ha dörren i tanke), så hade Emil haft en ordenlig skada, vilket han ej hade.
Och hudskrapet. Ja, om jag skulle tänka fritt eftersom man ska göra det. Vad är det som säger att hon inte rivit honom under en sexuell akt? Finns ju de som tycker om sånt liksom.
Och polisen frågar om vad som hänt under deras bråk, inget annat.
Hon kan tex använt ett tillhygge när hon slog på dörren.. Tänkt på det?.

Hoppas hon inte lurar av dig både pengar och hus och hem... Du är ett offer för en manipulativ narcissist tyvärr.. Godtrogna människor har lätt för att gå på lögner från såna. .
Det har Lydia visat på många sätt att hon är.. och mycket har rullat under hennes skor...Hon har utnyttjat många människor och är förfarande 'still going strong"
Hemskt att hon kan sitta i fängelse och fortfarande kan styra människor som försöker städa upp efter hennes, skitiga byk
Mycket tragisk för barn och andra inblandade
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-28 kl. 14:10.
2022-08-28, 14:32
Medlem
Citat:
Hon kan tex använt ett tillhygge när hon slog på dörren.. Tänkt på det?.

Hoppas hon inte lurar av dig både pengar och hus och hem... Du är ett offer för en manipulativ narcissist tyvärr.. Godtrogna människor har lätt för att gå på lögner från såna. .
Det har Lydia visat på många sätt att hon är.. och mycket har rullat under hennes skor...Hon har utnyttjat många människor och är förfarande 'still going strong"
Hemskt att hon kan sitta i fängelse och fortfarande kan styra människor som försöker städa upp efter hennes, skitiga byk
Mycket tragisk för barn och andra inblandade

Ja eftersom du inte känner henne, aldrig träffat henne (allt efter dina egna ord), och sen dessutom bara går på skitsnack, ja då kan du tro det du vill.
Men andra som går på fakta, och känner henne, ja vi vet annat.
2022-08-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ja eftersom du inte känner henne, aldrig träffat henne (allt efter dina egna ord), och sen dessutom bara går på skitsnack, ja då kan du tro det du vill.
Men andra som går på fakta, och känner henne, ja vi vet annat.
Vad går du på då?
Avancerade lögner från en narcistisk mördare som sitter i fängelse...
Det är sagt i rätten att hon inte är trovärdig.. Dom är skolade att avgöra såna saker.
Visa upp fakta på NÅT du påstår.
Du har inte visat upp nåt bevis på tex alla män som du påstår att ha utnyttjats/misshandlats av...
Vet du Lasse
Det du pysslar med är förtal

Och jag tror dom flesta som skriver här är läskunnig så du kan väl sluta med ditt trams om det
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-28 kl. 15:20.
2022-08-28, 17:44
Medlem
Citat:
Vad går du på då?
Avancerade lögner från en narcistisk mördare som sitter i fängelse...
Det är sagt i rätten att hon inte är trovärdig.. Dom är skolade att avgöra såna saker.
Visa upp fakta på NÅT du påstår.
Du har inte visat upp nåt bevis på tex alla män som du påstår att ha utnyttjats/misshandlats av...
Vet du Lasse
Det du pysslar med är förtal

Och jag tror dom flesta som skriver här är läskunnig så du kan väl sluta med ditt trams om det

Jag går på den kännedom jag har om henne. Jag går på den kännedom jag har om hennes familj. Jag går på den kännedom jag har i form av bildbevis, telefonsamtal (inspelade), fakta om domen.

Varför skulle jag visa upp några bevis för er? Vad har jag för glädje av det? För när man väl har lagt upp bevis, så har ni tolket det rent åt fanders, och med egen fantasi fått saker att bli något helt annat än vad det är. Så varför i hela fridens namn skulle jag lägga upp något mer här inne?
Som sagt, jag sysslar inte med förtal, jag kan belägga allt med bevis. Bevis som jag har visat upp för vissa, och som jag mer än gärna skulle kunna visa upp för behöriga personer.
Och jag är ledsen, men du är ingen behörig person.
2022-08-28, 17:54
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Jag går på den kännedom jag har om henne. Jag går på den kännedom jag har om hennes familj. Jag går på den kännedom jag har i form av bildbevis, telefonsamtal (inspelade), fakta om domen.

Varför skulle jag visa upp några bevis för er? Vad har jag för glädje av det? För när man väl har lagt upp bevis, så har ni tolket det rent åt fanders, och med egen fantasi fått saker att bli något helt annat än vad det är. Så varför i hela fridens namn skulle jag lägga upp något mer här inne?
Som sagt, jag sysslar inte med förtal, jag kan belägga allt med bevis. Bevis som jag har visat upp för vissa, och som jag mer än gärna skulle kunna visa upp för behöriga personer.

Nu är ju du inte gud fader själv, så att vi kan ta dej på ditt ord bara, du behöver nog backa upp det du påstår med bevis, för annars gör du just det du anklagar andra för, du ljuger som en borstbindare
vart hittade du förresten ordet borstspindel det finns inget som heter så, ett litet tips bara
2022-08-28, 18:04
Avslutad
Citat:
Vad grundar du detta på? Har känt L under drygt 5 år och jag känner inte igen mycket av det som skrivs här. Knark i lägenheten och vapen dessutom? Återigen, vad grundar du detta på? En adress hämtas säkert från Skattemyndigheten skulle jag tro, inget som hon skulle uppge. Avslutad kärleksrelation kan det säkert varit. Men åklagaren har väl inte sagt att dom var i en kärleksrelation? Dom hade en relation, det är allt. Jag har läst en del i tråden här, och det är mycket, mycket som inte stämmer med verkligheten.

Citat:
Jepp, jag vet det till 100%
Hon har haft daglig kontakt med sina barn, vet det också. :-) Vet också vilka adresser hon har bott på, och varför m.m
Det är väldigt mycket skitsnack i tråden kan jag säga till 100%. :-)

Citat:
Det är väldigt mycket som inte nämns här, och det behövs inte heller. Den enda personen som vet något om hur och vad som har hänt vid denna tidpunkt är L, allt annat är bara spekulationer.
Och jag vågar dock påstå att L var van vid mycket mer än vad hon någonsin kunnat få från E, misstänker jag. Men samtidigt är hon också en person som är nöjd med det lilla också.
Och galen över att bli dumpad tror jag inte mycket på, hon går bara vidare med livet då.
Men återigen, det far en massa osanningar i tråden, och inget vet vad som har hänt på kvällen.
Och oavsett, det är en fruktansvärd händelse, och mest synd om barnen, släkt och vänner.

Citat:
Men vad trevligt Pcq04k, eftersom du varit där kan du kanske berätta hur allt har gått till? :-)
Jag skrev ja, att jag inte vet hur deras relation var, det stämmer också. Kan bara gå på vad hon har sagt till mig och då var dom inget par. Om så var fallet, varför visade hon inte det på sin sida (fb)? Och om han bröt med henne, varför hade han kvar sin profilbild på han och henne. Det är egentligen skit samma, för vi vet ändå inte vad som hände den kvällen. Det enda vi vet är att hon höll i ett vapen och hon avlossade det. Men hur det har gått till mer exakt det vet varje fall inte jag. Är det någon här inne som vet exakt hur det har gått till...gå genast till polisen och berätta.
Jag berättar väl vad jag vill, hur jag har upplevt henne. Någon här inne har ju frågat efter det. :-)

Citat:
Jaha, så det är tillåtet att smutskasta på ena hållet, sprida lögner m.m, men det är inte okej att fråga om saker?
Jag har sagt redan från början att jag är intresserad av vad som hände just den kvällen, det är det enda relevanta. Jag har hört andra orsaker till olika saker som exempelvis deras relation, men det är av mindre betydelse då jag är intresserad av vad som hänt den kvällen.
Sen har jag lyft den del av L som jag känner till och då fick man skit för det, att det skulle vara lögn m.m.
Jag har lyft frågor som kan vara av vikt, men som ingen än så länge velat eller kunnat svara på, exempelvis om han E hade vapen hemma då han har en jaktbild på sin sida, han har alltså använt vapen själv. Äger han vapen då kanske?
Att sen vissa personer inte kan annat än smutskasta, ja då får dom tåla att få svar också!
Jag pressade inte någon, inte mer än vad man själv blivit pressad och smutskastad. Så lägg ner skitsnacket!

Citat:

Lasse, du har inte förstått innebörden av domarna.
All din fakta kommer från mördaren och hennes "familj"
Tror du inte att en förälder försöker försvara sitt barn? Försöker hitta förmildrande omständigheter så långt som möjligt?
När det inte går att blunda för att ens avkomma är full av skit, dricker man någonting stärkande och lugnande under tiden som mardrömmen genomlevs.
Jag frågar dig igen Lasse, var du där under rättegångarna?
Jag var där och jag har beskrivit vad jag upplevde och såg med egna ögon. Jag är ett ögonvittne.
2022-08-28, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Nu är ju du inte gud fader själv, så att vi kan ta dej på ditt ord bara, du behöver nog backa upp det du påstår med bevis, för annars gör du just det du anklagar andra för, du ljuger som en borstbindare
vart hittade du förresten ordet borstspindel det finns inget som heter så, ett litet tips bara

Som sagt, jag har bevis för det jag har sagt, jag har visat det för vissa som kan intyga det. Jag kan även utan problem visa mina bevis för behöriga personer.
Ni är inte behöriga, så varför skulle jag då visa er?
Oavsett vad jag än har lagt fram så ljuger jag enligt er. Och det jag lade fram angående smsén visar bara på hur rätt jag hade vilkat jag berättade för vissa redan innan jag lade ut det. Och oj vad rätt jag hade.
2022-08-28, 18:09
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Som sagt, jag har bevis för det jag har sagt, jag har visat det för vissa som kan intyga det. Jag kan även utan problem visa mina bevis för behöriga personer.
Ni är inte behöriga, så varför skulle jag då visa er?
Oavsett vad jag än har lagt fram så ljuger jag enligt er. Och det jag lade fram angående smsén visar bara på hur rätt jag hade vilkat jag berättade för vissa redan innan jag lade ut det. Och oj vad rätt jag hade.

Nej , nej och åter nej, SMS:en visar det motsatta, Lydia hotar Jelena och hennes barn, det är ganska uppenbart, vad menar du med behörighet ? är du nån sorts domare som bestämmer vad folk ska få se

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in