2022-08-28, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dribz
Om jag bjuder in en kille i mitt hem, som våldtar mig. Har jag inget eget ansvar då eller?

Nej. Du har inget ansvar för andras handlingar. Våldtäkten ansvarar våldtäktspersonen för. Om du ser saker och ting på annat sätt, så behöver vi inte ha några lagar, eftersom offer då själva är ansvariga för de brott som begås mot dem.

Att denna kvinna har varit ute och gått på natten ger inte andra rätt att våldta henne. Om du anser att det ska vara på ett annat sätt, så får du själv låta bli att vara ute överhuvudtaget/låta bli att bjuda hem någon, eftersom någon ju kan våldta dig då och då är det ditt eget ansvar att du blivit våldtagen. Tänk till lite. Folk måste få vara fria att gå vart de vill.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-08-28 kl. 11:44.
Citera
2022-08-28, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Man gör helt riktigt att gå ut med att det är 3 män man söker. Bör jag som man känna mig kränkt av detta, eller det ett rumsrent signalement att gå ut med och i så fall varför?

3 män, inget signalement angivit, officiellt. . hum. Ja då är GMP klar då.
Citera
2022-08-28, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorlind
3 män, inget signalement angivit, officiellt. . hum. Ja då är GMP klar då.
Det var ett jäkla tjat om signalement i den här tråden. Hur skulle det hjälpa? Kontakta polisen om du såg något misstänksamt, det är inte svårare än så.

Signalement är bara hjälpsamt om det är så pass tydligt att man kan känna igen personen. Typ ett foto, när polisen vet exakt vem de letar efter.
Citera
2022-08-28, 12:13
Medlem
Det har alltid hänt skit i Kristianstad, men senaste halvåret har verkligen exploderat.

Knivskärning i veckan, rån och misshandel. Varje dag är det något nytt..
Citera
2022-08-28, 12:22
Medlem
vodericks avatar
Är det gruppvåldtäkt handlar det ofta om killar från Nordafrika.
Troligen folk från ngt migrant boende som tittat för mkt på p-filmer.
Som även säkert trodde att alla svenska Q är sex galningar.

DNA test av tjejens kladd kommer förr eller senare finna ägaren av dito.

Våldtäktmän är återfalls människor.
Som pedofiler.
Livslång "sjukdom" i skallen.
Ingen terapi i världen kan programera om dessa psykiskt sjuka män
Citera
2022-08-28, 12:26
Medlem
Det här grönområdet, är det ett område man passerar till och från något? Mycket folk eller öde vid 03-04? Har det hänt andra överfall där?
Citera
2022-08-28, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkan1977
Förr var det kvinnans fel då hon klädde sig ”för utmanade”. Nu är det kvinnans fel för hon röstat fel. Eller hur är det? Kan det inte vara så att det är män som faktiskt begår ett brott och att det kanske är DERAS fel? Jag vet. Mind blowing!

Sorry för off topic.
Svenska män våldtar inte i grupp!
Citera
2022-08-28, 12:43
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voderick
Är det gruppvåldtäkt handlar det ofta om killar från Nordafrika.
Troligen folk från ngt migrant boende som tittat för mkt på p-filmer.
Som även säkert trodde att alla svenska Q är sex galningar.

DNA test av tjejens kladd kommer förr eller senare finna ägaren av dito.

Våldtäktmän är återfalls människor.
Som pedofiler.
Livslång "sjukdom" i skallen.
Ingen terapi i världen kan programera om dessa psykiskt sjuka män

ja så är det, dessa människor har inget i sverige att göra, bara sparka ut dom alla men viljan finns tyvärr inte för sånt.
Citera
2022-08-28, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Det här grönområdet, är det ett område man passerar till och från något? Mycket folk eller öde vid 03-04? Har det hänt andra överfall där?

Om det är grönområdet som leder från köpcentret till bastionen så är det väl inte så hett där. Ligger ett ålderdomshus bredvid och några kontor tror jag. Grönområdet går ner i en backe från vägen så är dock inte jättemycket insyn om man inte går på gångbanan. 4 på natten är det nog inte många som promenerar där. Ligger en skola nära så morgon till kväll brukar det vara konstant med folk som går längs med till och från centrum.
Citera
2022-08-28, 12:53
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Om det är grönområdet som leder från köpcentret till bastionen så är det väl inte så hett där. Ligger ett ålderdomshus bredvid och några kontor tror jag. Grönområdet går ner i en backe från vägen så är dock inte jättemycket insyn om man inte går på gångbanan. 4 på natten är det nog inte många som promenerar där. Ligger en skola nära så morgon till kväll brukar det vara konstant med folk som går längs med till och från centrum.

Är det en begriplig genväg till/från något?

Eller är det ett grönområde, som någon har valt att gå till eller blivit släpad till?
Citera
2022-08-28, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Det var ett jäkla tjat om signalement i den här tråden. Hur skulle det hjälpa? Kontakta polisen om du såg något misstänksamt, det är inte svårare än så.

Signalement är bara hjälpsamt om det är så pass tydligt att man kan känna igen personen. Typ ett foto, när polisen vet exakt vem de letar efter.

Att regeringen skyddar och möjliggör gruppvåldtäkter och brott som dessa och "offrar" kvinnor i hopp om att inte förlora röster (i den politiska korrekthetens namn) är givetvis ilskeframkallande för många oxh då hamnar fokus där.

Om man får så många ledtrådar som möjligt kan man förstå att något var misstänkt trots att man inte förstod det från början. Andra länder har signalement av en anledning och enda anledningen att inte ha det är givetvis politiska skäl enligt ovan.
Citera
2022-08-28, 13:02
Medlem
Synd att Polisen skyddar gärningsmännen och inte går ut med signalement på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in