Citat:
Ursprungligen postat av
citymormor
Märkligt vad många blinda kvinnor som blir våldtagna!
Eftersom polisen inte får fram något signalement menar jag.
Detta är så j-a vansinnigt!
Polisen söker uttryckligen efter vittnesuppgifter. I händelsenotisen på polisens webbplats skriver man: "Polisen är intresserad av iakttagelser från midnatt fram till 4-tiden på morgonen runt Östra Boulevarden och dess grönområde samt från intilliggande gator."
Även om brottet skedde under natt mot söndag, dvs. en kväll/natt då mycket folk är ute på krogen, så är det knappast jättemycket folk ute vid 03 - 04-tiden på natten. Jag tittade på Google Maps, och såvitt jag kan bedöma ser Östra Boulevarden, där överfallet ska ha skett, inte ut att vara en gata med mycket krogar, nattklubbar el. liknande. Man kan alltså anta att det är ytterst lugnt och folktomt på Östra Boulevarden sent på natten. Därmed borde flera män som rört sig i grupp ha märkts.
Trots detta väljer alltså polisen att inte gå ut med signalement. Varför???
Okej, det finns naturligtvis en liten möjlighet att brottsoffret av något skäl inte kunnat lämna signalement. Men en betydligt mera sannolik förklaring är den vanliga politiska korrektheten och rädslan för att "stigmatisera redan utsatta grupper och bidra till främlingsfientlighet".