2022-08-26, 21:47
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
Detta såg man inte komma. Bänkad förra säsongen och gör knappt mål i den avdankade spanska ligan han har inget i pl att göra. Kommer floppa stenhårt. Fysiskt svag också så detta bådar inte gott.

Vadå bänkad? Han spelade 32 matcher i la liga och snittade 67 min per match.

Newcastle har jagat honom lite lätt i sex månader.
Citera
2022-08-26, 22:13
Medlem
De påstår på radiosporten att Isak blir dyraste svensken någonsin. Men räknar de inte Zlatan som svensk? Trodde han gick till Barcelona för drygt 800 miljoner...
Citera
2022-08-26, 22:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
De påstår på radiosporten att Isak blir dyraste svensken någonsin. Men räknar de inte Zlatan som svensk? Trodde han gick till Barcelona för drygt 800 miljoner...

69.5M Euro. Isak 70M + bonusar.
Citera
2022-08-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne

Ok. De var fakta som rubbade min fotbollsvärld. Tror inte Zlatans ego tar det så bra så länge han är aktiv...
Citera
2022-08-27, 05:06
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ok. De var fakta som rubbade min fotbollsvärld. Tror inte Zlatans ego tar det så bra så länge han är aktiv...
Kanske kan Zlatan förstå att priset är i relation till rådande spelarmarknad, vilket du inte verkar fatta
Senast redigerad av covfefe... 2022-08-27 kl. 05:10.
Citera
2022-08-27, 06:42
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne

Zlatan ftån Inter till Barcelona gick för 43,25 miljoner euro + Samuel Eto och Aleksandr Hleb på ensäsongslån. Så totalsumman beror på vad man sätter för värde på de två spelarna (som skulle fått sitt bänk/läktare i Barca men speltid i Inter).

Utöver de 65 miljoner euro (+ 5 miljoner euro i ev bonus).får Isak själv 85 miljoner per säsong fram till 2027 + bonus + reklam/sponsor.

Världen är sjuk.
Citera
2022-08-27, 08:07
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jag sågar inte VNL. Tycker han är bra när spelet fungerar men haft otur (om man kan säga det om en spelare som tjänar ett par miljoner i veckan) att komma till en dysfunktionell klubb. Jag sågar inte Krafth heller som var briljant som full back andra halvan av förra säsongen. Jag är ett stort fan av Kulusevski som jag tycker har världsklasspotential.

Men jag är lite orolig för just Isak. Jag undrar verkligen hur det går.

Jag får väl uttala mig i form av Newcastlefan då. Jag ska först och främst vara helt ärlig och säga att jag inte följer La liga så har svårt och värdera hans spel där men däremot så har jag förstås sett honom i landslaget och tycker han växt snabbt sedan han fick chansen i a- laget och kommer vara en klippa föe Sverige i framtiden. Har sett en del klaga på att han är tunn och att han pga detta kommer få det svårt i PL. Personligen tycker jag dock han sett stabil ( fysiskt) i landslaget och klarat den delen bra , sen är han ju rätt lång med vilket ofta medför en slankare kropp av naturliga skäl.

Vad jag hoppas med Isak i Newcastle är att man får en striker som konstant kan ligga på +15 mål per säsong i framtiden. Med tanke på att vi har Wilson (som är en sjukt bra striker om han kunde hålla sig skadefri) så krävs det en/två extra backups . Wood har visat sig inte vilja lyckats i klubben då hans målskörd har varit väldigt blyg dessvärre. Isak ska då komma in och ta andra fiolen , han är solid avslutare och tekniskt lagd med tanke på hans unga ålder har han möjlighet att utvecklas med klubben. Skuĺle vara kul om han blev en stabil striker som spenderar många år i klubben. Alla värvningar är en risk, det kommer ingen klubb ifrån. Isak kommer till en klubb med fantastiska fans och ett bra utgångsläge. Jag hoppas att Isak och klubben kan utföra stordåd men det kommer bli tufft det är det inget snack om. Dan och hans scoutingteam har visat att de har bra förmåga att avgöra om en spelare platsar (samt är tillräckligt bra) i klubben, men som alltid finns det aldrig några garantier. Jag förljer ju av naturliga skäl många kanaler med newcastle utbud och kan inte direkt hålla med dig om att majoriteten anser att Isak i nuläget är i Haaland klass. Däremot så är merparten väldigt nöjda med att få in en beprövad ung striker med framtiden för sig.
Citera
2022-08-27, 12:04
Avslutad
När senast såg vi en striker på 190cm 70kg som slagit i PL? Han må vara snabb men PL är mer fysisk än La Liga. Tror han kommer floppa tyvärr. Efter skadan så gjorde han lika bra säsong som Guidetti 2021-22.
Citera
2022-08-27, 12:34
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
När senast såg vi en striker på 190cm 70kg som slagit i PL? Han må vara snabb men PL är mer fysisk än La Liga. Tror han kommer floppa tyvärr. Efter skadan så gjorde han lika bra säsong som Guidetti 2021-22.

Nog för att Isak liknar ett sugrör, men mer än 70 kg väger han allt. Jag skulle gissa på 77-78. Några kilo muskler till skulle han absolut ha nytta av, men det verkar vara väldigt svårt för personer från Etiopien/Eritrea att bygga muskler. Ingen slump att de oftare är maratonlöpare än sprintrar.
Citera
2022-08-27, 13:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi

Hur många svenska spelare har vi sett som gått till PL och sedan blivit knäckta?

Men vi får se kanske han blir undantaget. Tror ju dock inte man kommer ha så mycket tålamod med honom. Köper man en striker för 750 mille vill man att han ska måla regelbundet.
Citera
2022-08-27, 13:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tror ju dock inte man kommer ha så mycket tålamod med honom. Köper man en striker för 750 mille vill man att han ska måla regelbundet.

Skilj på fansen och ledningen. Fansen har inget ansvar utan kan börja ställa krav från dag ett och kräva att Isak bänkas om han inte levererar, men om klubben har betalat 700 miljoner för nån så ger de honom naturligtvis chansen att visa att han är värd pengarna och har större tålamod. Är de ändå inte nöjda med honom så vill de åtminstone få tillbaka så mycket som möjligt av pengarna vid en vidareförsäljning, och då kan han inte sitta på läktaren eller lira med reserverna.
Citera
2022-08-27, 13:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Skilj på fansen och ledningen. Fansen har inget ansvar utan kan börja ställa krav från dag ett och kräva att Isak bänkas om han inte levererar, men om klubben har betalat 700 miljoner för nån så ger de honom naturligtvis chansen att visa att han är värd pengarna och har större tålamod. Är de ändå inte nöjda med honom så vill de åtminstone få tillbaka så mycket som möjligt av pengarna vid en vidareförsäljning, och då kan han inte sitta på läktaren eller lira med reserverna.

Jo men det lär ju bli en ny erfarenhet för honom. Fansen i Real Sociedad brydde sig ju inte mycket. Det kan vara en bra dag typ och Isak är jävligt bra. Annars ok men kanske nästa. Magpies lär ju dock vara av annan kaliber. Här har man köpt tidernas dyraste köp av klubben. Går jag på match är det fan så att han gör något bra med bollen!

Klubben som du skriver kommer ju dock ge honom chans på chans. Just för att behålla värdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in