Citat:
Ursprungligen postat av
Svenshult
Jag sågar inte VNL. Tycker han är bra när spelet fungerar men haft otur (om man kan säga det om en spelare som tjänar ett par miljoner i veckan) att komma till en dysfunktionell klubb. Jag sågar inte Krafth heller som var briljant som full back andra halvan av förra säsongen. Jag är ett stort fan av Kulusevski som jag tycker har världsklasspotential.
Men jag är lite orolig för just Isak. Jag undrar verkligen hur det går.
Jag får väl uttala mig i form av Newcastlefan då. Jag ska först och främst vara helt ärlig och säga att jag inte följer La liga så har svårt och värdera hans spel där men däremot så har jag förstås sett honom i landslaget och tycker han växt snabbt sedan han fick chansen i a- laget och kommer vara en klippa föe Sverige i framtiden. Har sett en del klaga på att han är tunn och att han pga detta kommer få det svårt i PL. Personligen tycker jag dock han sett stabil ( fysiskt) i landslaget och klarat den delen bra , sen är han ju rätt lång med vilket ofta medför en slankare kropp av naturliga skäl.
Vad jag hoppas med Isak i Newcastle är att man får en striker som konstant kan ligga på +15 mål per säsong i framtiden. Med tanke på att vi har Wilson (som är en sjukt bra striker om han kunde hålla sig skadefri) så krävs det en/två extra backups . Wood har visat sig inte vilja lyckats i klubben då hans målskörd har varit väldigt blyg dessvärre. Isak ska då komma in och ta andra fiolen , han är solid avslutare och tekniskt lagd med tanke på hans unga ålder har han möjlighet att utvecklas med klubben. Skuĺle vara kul om han blev en stabil striker som spenderar många år i klubben. Alla värvningar är en risk, det kommer ingen klubb ifrån. Isak kommer till en klubb med fantastiska fans och ett bra utgångsläge. Jag hoppas att Isak och klubben kan utföra stordåd men det kommer bli tufft det är det inget snack om. Dan och hans scoutingteam har visat att de har bra förmåga att avgöra om en spelare platsar (samt är tillräckligt bra) i klubben, men som alltid finns det aldrig några garantier. Jag förljer ju av naturliga skäl många kanaler med newcastle utbud och kan inte direkt hålla med dig om att majoriteten anser att Isak i nuläget är i Haaland klass. Däremot så är merparten väldigt nöjda med att få in en beprövad ung striker med framtiden för sig.