2022-08-26, 18:28
Medlem
Ser ut som vi rör oss mot en dubbelbotten. Ser inga direkta indikationer på vändning än.
Citera
2022-08-26, 19:11
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Ser ut som vi rör oss mot en dubbelbotten. Ser inga direkta indikationer på vändning än.

Korrelationen med Nasdaq är nästan 100% (och där rasar vi idag pga Fed) så jag vet inte varför man ens försöker sig på en analys av bitcoin här.
Citera
2022-08-26, 20:54
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Tack för att du helt opåkallat konstaterar det självklara utan någon som helst mening eller mål. Det för inte diskussionen framåt.

Enligt dig hade det ju ett mål. Hur ska du ha det?
Citera
2022-08-26, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Korrelationen med Nasdaq är nästan 100% (och där rasar vi idag pga Fed) så jag vet inte varför man ens försöker sig på en analys av bitcoin här.

Det är ett tecken på att vi befinner oss i fiatsystemets slutskede. Aktiemarknaden har upphört att handla om företagsvinster och dylikt och är i stort sett bara ett inflationsskydd, i likhet med bitcoin.
Citera
2022-08-26, 21:16
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det är ett tecken på att vi befinner oss i fiatsystemets slutskede. Aktiemarknaden har upphört att handla om företagsvinster och dylikt och är i stort sett bara ett inflationsskydd, i likhet med bitcoin.

Jaså. Det låter dramatiskt. Vill du utveckla hur du kom fram till detta?

(Och vad det har att göra med topic)
Citera
2022-08-26, 21:25
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Enligt dig hade det ju ett mål. Hur ska du ha det?
Hade det ett mål? Vad då? Har du någon åsikt eller för du bara fram selektiva fakta som alla redan vet?
Citera
2022-08-26, 21:26
Medlem
Citat:
Jaså. Det låter dramatiskt. Vill du utveckla hur du kom fram till detta?

(Och vad det har att göra med topic)

Hela aktiemarknaden rör sig utefter besluten av en centralkommitté (Fed), oberoende av bolagsvinster etc. och korrelerar till och med med en alternativ valutas rörelse (bitcoin), vilken inte genererar vinster utan reagerar på penningmängdsökningar/minskningar.

(Ang. topic. Det betyder att det är klokt inför framtiden att inneha åtminstone en mindre mängd bitcoin. Fiatsystemet ser ut att sjunga på sista versen.)
Citera
2022-08-26, 21:39
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Hela aktiemarknaden rör sig utefter besluten av en centralkommitté (Fed), oberoende av bolagsvinster etc. och korrelerar till och med med en alternativ valutas rörelse (bitcoin), vilken inte genererar vinster utan reagerar på penningmängdsökningar/minskningar.

(Ang. topic. Det betyder att det är klokt inför framtiden att inneha åtminstone en mindre mängd bitcoin. Fiatsystemet ser ut att sjunga på sista versen.)

Din slutsats följer ingen logik. Jag tror du har blandat ihop korrelation och kausalitet (och viss mängd religion).
Citera
2022-08-26, 23:24
Medlem
kebabmedpommess avatar
Apropå trading av bitcoin:

Citat:
More Than Half Of All Bitcoin Trades Are Fake

https://www.forbes.com/sites/javierpaz/2022/08/26/more-than-half-of-all-bitcoin-trades-are-fake/?sh=71963f846681
Citera
2022-08-27, 00:02
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Apropå trading av bitcoin:
Du menar att det förekommer manipulation på en marknad? Är det endast krypto/bitcoin eller tror du det kan finnas andra marknader med manipulation? Typ aktiemarknaden, råvaror etc?
Citera
2022-08-27, 11:51
Medlem
Citat:

Fiatssystemet är i sitt slutskede? Ganska intressant uttalande när Bitcoin förlorat mer än 70% av sitt värde gentemot världens mest handlade valuta TROTS ökad penningmängd.

Inte för att jag, personligen, tror att Bitcoin kommer gå under i eld och lågor, men känns som du behöver vara mer orolig för kryptomarknaden i allmänhet och Bitcoin i synnerhet än att Fiat skulle vara i någon sorts slutskede ...
Citera
2022-08-27, 14:46
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Whataboutism.

Jag trodde bitcoin skulle vara demokratiskt och lösa alla problem med nuvarande finansiella systemet?
Tror aldrig jag hittat någon som påstått att bitcoin ska lösa alla problem med nuvarande finansiella systemet. Aldrig. Det hittade du på. Att det skulle vara demokratiskt har jag aldrig hört heller. Hur menar du då?

Sen hur du drar kopplingen mellan finansiella systemet och ett antal personer/bots beter sig på ett antal exchanges är ogreppbart. Vill du förklara det närmare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in