2022-08-26, 14:32
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
AFS kommer inte kunna göra någon förändring. De kommer max få 1% röster, vi störtar inte regeringen med AFS. Bara M/KD/SD kan störta nuvarande regering, därför är AFS ett slöseri med röster.
Får de mer än 1 % röster, får de sina valsedlar betalade och levererade till alla valdistrikt nästa val. Och om nu SD är med och styr i 4 år och ingen märkbar förändring till det bättre sker är det inte omöjligt att Afs kan få 2,5 % 2026. Då har de rätt till statligt partistöd fram till valet 2030. Man måste se det långsiktigt, SD:s resa började väl på liknande vis.
Citera
2022-08-26, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Får de mer än 1 % röster, får de sina valsedlar betalade och levererade till alla valdistrikt nästa val. Och om nu SD är med och styr i 4 år och ingen märkbar förändring till det bättre sker är det inte omöjligt att Afs kan få 2,5 % 2026. Då har de rätt till statligt partistöd fram till valet 2030. Man måste se det långsiktigt, SD:s resa började väl på liknande vis.

AFS har en grov naziststämpel i Sverige, något de ALDRIG kommer kunna tvätta bort, hur bra partiet än är, de kommer ALDRIG hitta någon att samarbeta med, inte ens SD, det kommer ALLTID vara ett slöseri att rösta på dem, tyvärr.
Citera
2022-08-26, 14:55
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
AFS har en grov naziststämpel i Sverige, något de ALDRIG kommer kunna tvätta bort, hur bra partiet än är, de kommer ALDRIG hitta någon att samarbeta med, inte ens SD, det kommer ALLTID vara ett slöseri att rösta på dem, tyvärr.
Tider förändras och folk med, man kan inte sia nu om hur sverige kommer se ut och fungera 2030 -->. En gammal orättfärdig naziststämpel kanske är det minsta problemet och helt irrelevant i sammanhanget, vem vet?
Citera
2022-08-26, 15:12
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Jag håller med men det finns en tid och plats för allt och just nu ska inte fokus vara att fixa ett optimalt Sverige långsiktigt. Just nu måste vi enbart tänka kortsiktigt, för JUST NU, förstörs Sverige och svenskar ruineras.

Valen 2022 handlar bara om EN SAK, att bli av med nuvarande regering, för gemene svensk ruineras av el och bensinpriser, vi behöver en förändring JUST NU. Senare, om 4, 8, 12 år kan vi börja fundera på AFS.

Elsituationen grundlades när Barsebäck lades ner 2005. Så vi hade behövt en förändring för länge sedan... Det tar tid att bygga upp men snabbt att lägga ner.
Citera
2022-08-26, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Sannolikt mindre engagemang pga framgångsbrist.
Definitivt. Tittar man på Afs riksdagslista i år är de flesta från förra året borta samt att listan krympt rejält. Dessutom hade man maximal exponering förra året med alla avhopp och kravaller vid torgmöten i nyheterna. Detta året är det nada, dessutom är uppslutningen vi mötena minimalt för att uttrycka det milt.
Citat:
Ursprungligen postat av mattias_r
Vad blir skillnaden med en M/KD regering med support stöd från SD?

Det handlar om att få politiken att ändra riktning, vi kan inte ha en politik som inte gör någon skillnad med de som sitter i riksdagen idag. AfS har redan fått SD att börja prata om återvandring även om deras förslag gör ingen större skillnad, nu senast pratade SD om förändringar i tandvården vilket AfS har haft som liknande förslag sedan dag ett de bildades. Så visst gör AfS avtryck i den politik som förs idag, men ett AfS i riksdagen skulle göra mera förändringar.

Problemet är att en röst på SD är en röst på noll förändring mot vad vi har idag, de har lagt sig platt och accepterar det som händer idag i Sverige. Men ge SD 4 år till så att det blir 16 år sammanlagt utan någon förändring, snacka om bortkastad röst. Enda gången som den inte var en bortkastad röst var alla dessa år de var utanför riksdagen sen när de kom in kom också förändringarna i politiken och toppstyrningen.

Ni har valt in en Moderat som partiordförande och har nu fått en Moderatisk politik - bra jobbat!
Vem som helst som inte har huvudet fullständigt uppkört där bak begriper ju att återvandring är nödvändigt. Det är ju knappast som att Afs fått sd att inse det, detta måste man ju förstå.
M har ju ex talat om tjänstemannaansvar och de har nog knappast inte heller det med Afs att göra.

Delar heller inte analysen att en röst på Sd är en röst för noll förändring. Tvärtom vill de ju ha en förändring och även M och Kd vill ju sänka inflödet. Därtill har de ju också flera konkreta saker till förslag de vill implementera. Men då krävs det ju som sagt att de blir stora nog för att kunna göra det. Det är df det blir från Afs till Sd i detta valet just för att det ska bli iaf någon skillnad än ingen alls.
Citera
2022-08-26, 18:11
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Valen 2022 handlar bara om EN SAK, att bli av med nuvarande regering, för gemene svensk ruineras av el och bensinpriser, vi behöver en förändring JUST NU.
Jag förmodar att du är född i farstun med det resonemanget. Du kanske har legat i koma sista året, vad vet jag, men hela världen lider just nu av höga el- och bensinpriser. Tror du på fullt allvar att en högerregering med M och SD kommer förändra det? Då tycker jag du bör sluta röka din egen fotsvamp.
Citera
2022-08-26, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
Jag förmodar att du är född i farstun med det resonemanget. Du kanske har legat i koma sista året, vad vet jag, men hela världen lider just nu av höga el- och bensinpriser. Tror du på fullt allvar att en högerregering med M och SD kommer förändra det? Då tycker jag du bör sluta röka din egen fotsvamp.

Kommer inte bli perfekt men det kommer bli bättre. Förhoppningsvis öppnar de fler kärnkraftverk och de kommer garanterat inte stänga fler i alla fall.
Citera
2022-08-26, 18:47
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Kommer inte bli perfekt men det kommer bli bättre.

Det låter väldigt luddigt. Bättre för vem? Garanterat inte pensionärer och inte för studenter. Tror du på fullt allvar att sjukvården kommer bli bättre? Att alla hål i våra vägar kommar att fyllas igen? Att vi får mer pengar i plånboken?

Nu får du verkligen se till att vakna. SD är ett synnerligen regeringsodugligt parti som lagt sig i knä på makthungriga psykopater.

Citat:
Förhoppningsvis öppnar de fler kärnkraftverk och de kommer garanterat inte stänga fler i alla fall.

"Förhoppningsvis."

Tänk om man ändå kunde vara så korkat naiv som du är. Vad lätt det hade varit att stå ut med alla idioter i det här landet.
Citera
2022-08-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
Det låter väldigt luddigt. Bättre för vem? Garanterat inte pensionärer och inte för studenter. Tror du på fullt allvar att sjukvården kommer bli bättre? Att alla hål i våra vägar kommar att fyllas igen? Att vi får mer pengar i plånboken?

Nu får du verkligen se till att vakna. SD är ett synnerligen regeringsodugligt parti som lagt sig i knä på makthungriga psykopater.

"Förhoppningsvis."

Tänk om man ändå kunde vara så korkat naiv som du är. Vad lätt det hade varit att stå ut med alla idioter i det här landet.

Jag är mer höger än vänster, jag har alltid röstat på antingen M eller SD, men även för de som är mittemellan, tror ni verkligen på nuvarande regering? MP är totalt galna ju.
Citera
2022-08-26, 18:57
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Jag är mer höger än vänster, jag har alltid röstat på antingen M eller SD, men även för de som är mittemellan, tror ni verkligen på nuvarande regering?

Jag är företagare sen 35 år tillbaka och skulle aldrig någonsin rösta på vänsterpacket. Höga skatter och bidrag ger inte välstånd. Särskilt inte när vi släpper in folk från öknens alla hörn som tror att de kan åka gräddfil på skattebetalarnas bekostnad. Däremot är dagens moderater en blek skugga av Carl Bildts regering.

Citat:
MP är totalt galna ju.

MP sitter inte i regeringen. Det såg ju vänstern och borgarna till förra sommaren. Kanske dags för dig att komma in matchen någon gång?
Citera
2022-08-26, 19:07
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Sorgligt, med tanke på att de har mycket bättre politik än SD.

Var på mitt lokala röstningskontor igår och noterade att det inte fanns några AfS röstsedlar utlagda, vilket det gjorde 2018. Brist på aktivism eller har de bara inte hunnit?

Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Sannolikt mindre engagemang pga framgångsbrist.

Där jag förtidsröstade fanns deras röstsedlar framlagda, vilket det inte gjorde valet 2018. Precis tvärtom, alltså.

Ni kan inte dra några slutsatser baserat på endast ett exempel.
Senast redigerad av Ghibellino 2022-08-26 kl. 19:10.
Citera
2022-08-26, 20:09
Medlem
Grodfrityrs avatar
Två nya avsnitt av Samtal om samhället med Lennart Matikainen.

Magdalena svarslös - dags att vakna NU!
https://www.youtube.com/watch?v=1RvJmpBc6y4

Ann Linde slår nya rekord och får med all rätta massiv kritik!
https://www.youtube.com/watch?v=hmF3RNm1sm4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in