2022-08-26, 12:04
Medlem
BMC64s avatar
[quote=Captainspiced|81399822]
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2

Ja, det är bedrövligt att se hur en del likt en hyenaflock angriper och i vanlig ordning vrålar att det är lögn. För att sedan inse att De hade fel.

Jag har även sett dom sms-konversationerna mellan Mufit och Jelena.

Jag har även fått se sms ang båtaffärer, bilaffärer och en massa andra intressanta igår kväll. Fick även du dom?

Vad innerst inihelskotta har båtaffärer med mordet på Emil att göra, sköt Lydia Emil för att hon blev blåst i en båtaffar,, är hon av tattarsläkte ? dom brukar skjuta på närstående i affärsuppgöreleser
eller vad har detta i tråden att göra
2022-08-26, 12:06
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Om alla backar en sekund och tar ett djupt andetag, så framgår det med all tänkbar tydlighet att Lydia INTE hade ett nytt boende ordnat som Lasse ljuger om , sen om det är synd om Lydia eller inte är inte upp till mej att bedöma, men Lasse ska fan inte sitta å ljuga å skapa trådsanningar, för att sen anklaga andra för att ljuga, skärpning å kom med fakta, fiktion är det redan nog av i denna tråden.

Saxat ur FUP sidan 298

MT: Så fort det inte blir som han vill. Det här är hans hot för att han vet att jag typ. Att jag
inte just nu hade nån annanstans och ta vägen. För jag hade inte råd och betala sjutton tusen i
hyra på min lägenhet på mitt studiebidrag, med fyra barn. Och att jag inte kunde få
bostadsbidrag för att jag gick på, fick CSN.
Och jag har inte haft bostadsbidrag innan, inget försörjningsstöd ingenting. Jag har fan jobbat
sen jag var femton. Jag har typ alltså kämpat hela mitt liv. Och fått det och funka. Jag har
aldrig varit i den situationen att jag inte ens har en bostad. Men jag kunde inte betala, gå på
universitet och betala

Edit: sär skrivning

Hon hade inget nytt boende. Hon hade klartecken att fixa nytt boende. Förstår du skillnaden eller kan man förklara på ngt mystisk sätt så att du och dina kompisar begriper? För konstigt nog så missförstår ni exakt samma saker.

Hoppa ni över skolan helt eller?
2022-08-26, 12:08
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det hade varit intressant att få veta vad moppekvinnan haft att berätta, det som grannarna fått veta är samstämmigt, hur som helst.
Grannarna har berättat om högljudda partyn, skrik, bråk från en kvinna, med största sannolikhet Lydia, från veckorna innan mordet.
Hur länge Lydia var i frihet innan mordet är oklart.

Under hovrättsförhandlingen spelades bla Kimmos larmsamtal till 112 upp, tror det var två olika om jag inte minns fel. Tyvärr är dem sekretessade, men han meddelade att Lydia lwgat inne för medicineringsbyte och observation, sen drygt 2 månader, att hon har en kaotisk historik med destruktivitet och självmordsförsök. Att hon flera gånger per år är inneliggande på psyket och han var osäker på om hon ens var utskriven vid mordet eller im hon var ute på permis.

Jag tror inte moppekvinnans story kan gynna din tro om Emil, om man säger så.
2022-08-26, 12:12
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Hon hade inget nytt boende. Hon hade klartecken att fixa nytt boende. Förstår du skillnaden eller kan man förklara på ngt mystisk sätt så att du och dina kompisar begriper? För konstigt nog så missförstår ni exakt samma saker.

Hoppa ni över skolan helt eller?

babbel babbel babbel, du har klarttecken att logga ut å nyktra till, antingen har man ett nytt boende eller inte, klartecken,, du är ju rolig på ditt sätt

om du läser vad Lydia sa själv i förhöret EFTER mordet, så hade hon inget nytt boende
INGENSTANS ATT TA VÄGEN säjer hon, det kvittar hur mycket du försöker ljuga å vränga
så ändrar det inte på faktum
2022-08-26, 12:28
Medlem
Captainspiceds avatar
[quote=BMC64|81399864]
Citat:

Vad innerst inihelskotta har båtaffärer med mordet på Emil att göra, sköt Lydia Emil för att hon blev blåst i en båtaffar,, är hon av tattarsläkte ? dom brukar skjuta på närstående i affärsuppgöreleser
eller vad har detta i tråden att göra

Vad har Ulf med denna tråd att göra?
Emil handlar tråden om. Och nu grävs det massor i hans liv tack vare att ni ältar om hur helylle han var. Och mer eller mindre förbjuder andra att ta hans namn i sin mun.

Bra va? Tack föresten till er för detta tjat. Nu väller info in 🤑
2022-08-26, 12:45
Medlem
[quote=Captainspiced|81400110]
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64

Vad har Ulf med denna tråd att göra?
Emil handlar tråden om. Och nu grävs det massor i hans liv tack vare att ni ältar om hur helylle han var. Och mer eller mindre förbjuder andra att ta hans namn i sin mun.

Bra va? Tack föresten till er för detta tjat. Nu väller info in 🤑

Tråden handlar inte om Emil.
Tråden handlar om MORDET på Emil.
Viss skillnad.
Ni ser orsaken till mordet är Emil.
De flesta andra inklusive rättsväsendet ser att orsaken är Lydia.

De SMS som ni refererar till och delger valda delar av för att så split och hävda att ni har sanningen.
Dela med er av det ni har så går det att övertyga och resonera.

Jag har redan i replik med LasseLiten att jag var öppen för flera tolkningar vem som skickat SMSen
Förstod att han skulle välja SMS som skulle kunna misstolkas.
2022-08-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Sluta tjata om att inte andra kan läsa. Du framstår som både patetisk och dum.
HON är under psykisk utredning.... HON har vapenlicens
Läs själv! Börjar tro att du är totalt snurrig i din iver att försvara mördarLydia
Dessutom redigerat dina misstag så det blir Felciterat hela tiden!

Så må vara att hon var under utredning och hade vapenlicens. Men det är likväl en MAN som har hotat, som har ringt m.m, ej en kvinna.
Undrar vem det är som är snurrig.
Jag redigerar inga misstag, jag kompletterar ibland.
Men som sagt, du kanske borde ta en kurs i läsning, bara ett vänligt förslag.
2022-08-26, 13:18
Medlem
BMC64s avatar
[quote=DrSchrick|81400281]
Citat:

Tråden handlar inte om Emil.
Tråden handlar om MORDET på Emil.
Viss skillnad.
Ni ser orsaken till mordet är Emil.
De flesta andra inklusive rättsväsendet ser att orsaken är Lydia.

De SMS som ni refererar till och delger valda delar av för att så split och hävda att ni har sanningen.
Dela med er av det ni har så går det att övertyga och resonera.

Jag har redan i replik med LasseLiten att jag var öppen för flera tolkningar vem som skickat SMSen
Förstod att han skulle välja SMS som skulle kunna misstolkas.

Du får nog lära dej citera , jag har inte skrivit det där, rättelse tack
2022-08-26, 13:19
Avslutad
Citat:
Så må vara att hon var under utredning och hade vapenlicens. Men det är likväl en MAN som har hotat, som har ringt m.m, ej en kvinna.
Skulle du kunna lägga upp hela konversationen mellan Jelena och en av Ulfarna? Det blir lite svårt att förstå med korta fragment, lättare med en helhet, så ddt inte blir några missförstånd.
2022-08-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Skulle du kunna lägga upp hela konversationen mellan Jelena och en av Ulfarna? Det blir lite svårt att förstå med korta fragment, lättare med en helhet, så ddt inte blir några missförstånd.

Varför skulle jag göra det? Är det för att du eller dina kompisar ska kunna anmäla mig igen eller? Tror inte det nä.
2022-08-26, 13:23
Medlem
Citat:
Du förstår inte ens att det blir fel vem som skrivit vad....
Förstår att du är lättlurad....
Du menar att Emil ensam ligger bakom alla hot?
Men MördarLydia verkställer ju sina hot Hon drog iväg en hagelbrakare...
Normala människor har spärrar.... Inte Lydia Barth!
En fråga till.. Vad gjorde Ulf åt saken när Jelena blev hotad med både barn och vapenlicens
Agerade Ulf på nåt sätt eller var han för feg för det?
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-26 kl. 13:27.
2022-08-26, 13:28
Avslutad
Citat:
Varför skulle jag göra det? Är det för att du eller dina kompisar ska kunna anmäla mig igen eller? Tror inte det nä.
Det ante mig, är det för att du insåg ditt misstag? Som med din påstådda vetskap om Lydias lån och skulder?

Det är många frågor jag ställt, som du duckar för. Var en man och lägg korten på bordet.
Att försöka förmildra Lydias egenansvar hjälper henne inte, snarare förvärras situationen, då hela bilden inte visas, utan lämnar öppet för missförstånd och feltolkningar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in