2022-08-26, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det kan absolut ligga någonting i det hela.

Att Lydia var svartsjuk framgår i ljudfilen och när man läser polisförhören med Lydia.
När hon konfronteras med uppgiften om att Emil kontaktat J, på kvällen, strax innan mordet, blir hon inte nådig..

Men ngn här i tråden säger sig helt säker på att Lydia kan inte och blir inte svartsjuk 😂😂😂
2022-08-26, 06:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Men ngn här i tråden säger sig helt säker på att Lydia kan inte och blir inte svartsjuk 😂😂😂
Visst är det lite tokigt?
Det är lika blåögt som att påstå att Lydia aldrig hotat någon, trots att det finns sms som klart och tydligt visar att det är vad hon gör. Hon drar sig inte för att hota om att skada barn.
I ljudklippet straxt innan avrättningen, kan man höra Lydia hota och kränka Emil. Hur han kunde behålla sitt lugn är förmodligen för att han inte ville ha bråk, han ville ha lugn och ro. Otroligt hur han kunde behålla sitt lugn och försök att tala lugnande till en galen furie.
Fupen kan utläsas på väldigt många olika sätt, det är helt uppenbart.
Men att påstå att Lydia Barth är älskvärd (kort och gott, sammanfattat från vissa personers synsätt) och känner ånger, efter att ha lyssnat på ljudfilerna, blir lite väl magstarkt..
2022-08-26, 08:25
Medlem
Citat:
Naiviteten har nått nya höjder, helt klart. Jag undrar vad som skulle krävas för att Lydias vänner skulle få sig en ögonöppnare? När dem påstår sig höra ånger och att Lydia inte är kaxig, uppkäftig och aggressiv i rätten?!
"Det är sån hon är, man får dra saker ur henne" och "Lydia har aldrig ljugit för mig" eh, say no more
Lydia är nog en väldigt älskvärd person... Så länge hon får som hon vill och som man läser här så är hon duktig på ovh manipulera och har lurat skjortan av vissa här.
Precis son psykopater kan.... Älskvärda men det slutar ofta med kaos...

Man hör från ljudupptagningsrna hennes högtravande. Nervärderande språk.. Vidrigt på och stöddig mot Emil..
Stöddig och dryg mot åklagaren... Gråtmild mot adcvokaten
Hon spelar på alla fioler för att få som hon vill. Och får hon inte det då bränner det tlll..tyvär fick Emil sätta liver till för denna psykopat
Tur att hon inte stötte på moppe kvinnan den kvällen
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-26 kl. 08:54.
2022-08-26, 08:33
Medlem
[quote=Captainspiced|81390808]

Ja tänk vad bortgjorda vissa är som tror det var Lydia som hotade hyresvärden.
Så många sms som den här Jelena har skickat till ett antal personer där hon beskriver att det är en man som hotat henne och barnen. Hon har ju även skickat sms om detta till Müfit.
2022-08-26, 08:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Lydia är nog en väldigt älskvärd person... Så länge hon får som hon vill och som man läser här så är hon duktig på ovh manipulera och har lurat skjortan av vissa här.

Man hör från ljudupptagningsrna hennes högtravande. Nervärderande språk.. Vidrigt på och stöfdiig mot Emil..
Hon spelar på alla fioler för att få som hon vill. Och får hon inte det då bränner det tlll..tyvär fick Emil sätta liver till för denna psykopat
Tur att hon inte stötte på noppe kvinnan den kvällen
Det hade varit intressant att få veta vad moppekvinnan haft att berätta, det som grannarna fått veta är samstämmigt, hur som helst.
Grannarna har berättat om högljudda partyn, skrik, bråk från en kvinna, med största sannolikhet Lydia, från veckorna innan mordet.
Hur länge Lydia var i frihet innan mordet är oklart.

Under hovrättsförhandlingen spelades bla Kimmos larmsamtal till 112 upp, tror det var två olika om jag inte minns fel. Tyvärr är dem sekretessade, men han meddelade att Lydia lwgat inne för medicineringsbyte och observation, sen drygt 2 månader, att hon har en kaotisk historik med destruktivitet och självmordsförsök. Att hon flera gånger per år är inneliggande på psyket och han var osäker på om hon ens var utskriven vid mordet eller im hon var ute på permis.
2022-08-26, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2

Så många sms som den här Jelena har skickat till ett antal personer där hon beskriver att det är en man som hotat henne och barnen. Hon har ju även skickat sms om detta till Müfit.
Det vore lättare att se helheten, eftersom de två screenshots du delat, tydligt visar att det är Lydia som hotar Jelena att ta hennes barn och att hon har vapenlicens. Det går inte att missförstå.

Du påstår så mycket och det enda du hostat upp i "bevisväg" visar på Lydias fruktansvärda galenskap
2022-08-26, 08:59
Medlem
Citat:
Det vore lättare att se helheten, eftersom de två screenshots du delat, tydligt visar att det är Lydia som hotar Jelena att ta hennes barn och att hon har vapenlicens. Det går inte att missförstå.

Du påstår så mycket och det enda du hostat upp i "bevisväg" visar på Lydias fruktansvärda galenskap
Och varför skriver jelena till Ulf?
Varför är han inblandad?
Förväntar sig Jelena att Ulf ska hjälp till och vedergälda mot Lydia och Emil?
Även om Ulf är från Skåne är han väl inte med i nåt MC gäng?
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-26 kl. 09:01.
2022-08-26, 09:02
Avslutad
Citat:
Och varför skriver jelena till Ulf?
Varför är han inblandad?
Förväntar sig Jelena att ulf ska hjälp till och vedergölda mot Lydia och Emil?
Även om Ulf är från Skåne är han väl inte med i nåt MC gäng?
Jadu, hur många Ulfar finns det?
Tydligen var man dum som nämnde honom, eller en av dem, då jag reflekterade över Kimmos omnämnande.
Jag har frågat men får inga svar, bara en massa trams.
2022-08-26, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja och problemet med den idiotiska tanken är ju den att Lydia inte blir avundsjuk. Och det var mopedkvinnan som satt utanför huset och grät enligt grannarna.
Och som sagt, bostadsproblemet för Lydia var löst. Och bilen var ett gemensamt köp enligt tidigare skrivet inlägg.
Så kanske du inte borde ljuga så mycket om en person du aldrig känt.
Du går på hörsägen, tur att domstolarna går på faktiska bevis.
Väldigt konstigt att bostadsproblemet var löst, utan att Lydia visste det? Var det hjälten "Ulf" som än en gång skulle ordna det?

Jag hoppas Lydia skriver klart sin påstådda bok, som du Lasse samlar info till och som captainspiced fått läsa en del av.. (enligt er själva)
Titeln kan vara "Lydia och hemlige Ulf."

En bil kan inte ägas av två personer.
Med vilka pengar skulle Lydia gått in och betalat på en bil? Hon var skuldsatt och kunde inte ta några lån pga betalningsanmärkningar.
2022-08-26, 10:31
Medlem
BMC64s avatar
Om alla backar en sekund och tar ett djupt andetag, så framgår det med all tänkbar tydlighet att Lydia INTE hade ett nytt boende ordnat som Lasse ljuger om , sen om det är synd om Lydia eller inte är inte upp till mej att bedöma, men Lasse ska fan inte sitta å ljuga å skapa trådsanningar, för att sen anklaga andra för att ljuga, skärpning å kom med fakta, fiktion är det redan nog av i denna tråden.

Saxat ur FUP sidan 298

MT: Så fort det inte blir som han vill. Det här är hans hot för att han vet att jag typ. Att jag
inte just nu hade nån annanstans och ta vägen. För jag hade inte råd och betala sjutton tusen i
hyra på min lägenhet på mitt studiebidrag, med fyra barn. Och att jag inte kunde få
bostadsbidrag för att jag gick på, fick CSN.
Och jag har inte haft bostadsbidrag innan, inget försörjningsstöd ingenting. Jag har fan jobbat
sen jag var femton. Jag har typ alltså kämpat hela mitt liv. Och fått det och funka. Jag har
aldrig varit i den situationen att jag inte ens har en bostad. Men jag kunde inte betala, gå på
universitet och betala

Edit: sär skrivning
2022-08-26, 11:21
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Visst är det lite tokigt?
Det är lika blåögt som att påstå att Lydia aldrig hotat någon, trots att det finns sms som klart och tydligt visar att det är vad hon gör. Hon drar sig inte för att hota om att skada barn.
I ljudklippet straxt innan avrättningen, kan man höra Lydia hota och kränka Emil. Hur han kunde behålla sitt lugn är förmodligen för att han inte ville ha bråk, han ville ha lugn och ro. Otroligt hur han kunde behålla sitt lugn och försök att tala lugnande till en galen furie.
Fupen kan utläsas på väldigt många olika sätt, det är helt uppenbart.
Men att påstå att Lydia Barth är älskvärd (kort och gott, sammanfattat från vissa personers synsätt) och känner ånger, efter att ha lyssnat på ljudfilerna, blir lite väl magstarkt..

Citat:

Man hör från ljudupptagningsrna hennes högtravande. Nervärderande språk.. Vidrigt på och stöddig mot Emil..
Tur att hon inte stötte på moppe kvinnan den kvällen
Skulle vara lite intressant att få veta hur många fler hon vapenhotat.

Det som skrämmer mig är den där Ulf det pratats om, VARFÖR inte flagga för att hon ej ska ha vapen när hon t.om hotat barn..
Borde ju insett hon absolut inte ska ha tillgång till vapen.
2022-08-26, 12:00
Medlem
Captainspiceds avatar
[quote=Lasseliten2|81397783]
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced

Ja, det är bedrövligt att se hur en del likt en hyenaflock angriper och i vanlig ordning vrålar att det är lögn. För att sedan inse att De hade fel.

Jag har även sett dom sms-konversationerna mellan Mufit och Jelena.

Jag har även fått se sms ang båtaffärer, bilaffärer och en massa andra intressanta igår kväll. Fick även du dom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in