Citat:
För egen del har jag lite svårt för den polariseringen, men instämmer och delar din iakttagelseKorrekt!
Detta är utan tvekan starka symptom på Mop-sjukan!
Och uppenbarligen talar vi om en ytterst smittsam sjukdom!
Förutom ovanstående lista som du tjusigt ha spaltat upp räcker det med att besöka denna forumsdel i några minuter. Här måste man välja sida vet du
Antingen är man stolt medlem i SEkten - eller så är man en brysk "förnekare".
Oerhört tröttsamt...
Detta är utan tvekan starka symptom på Mop-sjukan!
Och uppenbarligen talar vi om en ytterst smittsam sjukdom!
Förutom ovanstående lista som du tjusigt ha spaltat upp räcker det med att besöka denna forumsdel i några minuter. Här måste man välja sida vet du
Antingen är man stolt medlem i SEkten - eller så är man en brysk "förnekare".Oerhört tröttsamt...
Citat:
Vad sägs om att iaf försöka använda lite objektivitet?
Jag menar...är det så jäkla konstigt att anse att den absolut första man borde ha utrett ordentligt är just SE?! Han var bevisligen varande på plats på något sätt och beter sig enligt mitt tycke ganska märkligt efteråt. Just han borde ha väl ha varit huvudspåret från i princip direkt?!
Jag menar...är det så jäkla konstigt att anse att den absolut första man borde ha utrett ordentligt är just SE?! Han var bevisligen varande på plats på något sätt och beter sig enligt mitt tycke ganska märkligt efteråt. Just han borde ha väl ha varit huvudspåret från i princip direkt?!
Instämmer även där, även om jag inte alls håller med om att han borde ha varit huvudspåret direkt.
Däremot borde hans och andra vittnens uppgifter ha kontrollerats bättre. Man borde i större utsträckning kartlagt vilka vittnen som iakttagit varandra o.s.v.
Att SE betett sig märkligt efteråt vet jag inte heller om jag kan tycka. Jag har inte sett några starka argument för att hans beteende mer skulle peka på honom som GM än ett vittne.
Citat:
Betyder det att man måste anse att han bara måste vara GM?
Självklart inte!
Men de frågor som vi idag har kvar (motiv, vapen etc) kommer vi nu med största sannolikhet aldrig få svar på.
Problemet med MOP-sjukan är att den tar bort människors förmåga att hålla två tankar i huvudet samtidigt.....
Vi får väl hålla tummarna på något vaccin i framtiden.....
Självklart inte!
Men de frågor som vi idag har kvar (motiv, vapen etc) kommer vi nu med största sannolikhet aldrig få svar på.
Problemet med MOP-sjukan är att den tar bort människors förmåga att hålla två tankar i huvudet samtidigt.....
Vi får väl hålla tummarna på något vaccin i framtiden.....