Citat:
Ursprungligen postat av
Godisbuskegosedjur
Skriver rakt ut här. Gammal cyklist. Vill inte påstå att O vart min tränare eller så, han och hans pappa har väl funnits där. Nu till något som slog mig. Varje måndag hade vi en intärn kamp, tempocykling på en mil, äldre, yngre, ja alla. En som alltid styrde upp detta va O och han körde själv. Då han skrev för tidningen (vad det nu va i härnta då på den tiden?) tå, va, nn? Kommer ej ihåg. Men varje tisdag stog våra namn och resultat med tid i tidningen. Kolla om O cyklade den veckan, den dagen? Tror inte han ställer upp på internrace efter ett mord. Kan finnas reggat hos cykelförbundet med. Annars hos en annan tränare som bor i Antjärn som älskar statistik. Sen vad jag även minns då jag bott på stenhamnarsområdet är att när han byggde sitt sprillans nya boro-hus (bor nog kvar) att nåt säger mig att han ägde en 245a (kan ha fel men nästan säker)…..kan säga mer men känns som jag hoppar på nån och….. intressant tänkte jag o spann vidare typ.
Mordet skedde väl på en Tisdag, den 31a Maj 2005.
Ingen vet väl exakt när mordet skedde den dagen.
Tor och Gerd hittades först 2 dagar senare, den 2a Juni av dottern Barbro.
O Thelberg publicerar chock storyn den 3e Juni kl 03.03 på natten.
Han har även hunnit med att intervjua Rambo den här dagen detta trots att han skulle vara i Götet.
Rambo befinner sig i Göteborg dagen efter Tor och Gerd hittas döda.