2022-08-25, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Svensk media: Om Zelensky säger att det har hänt så är det sant.

Journalistiken är död.
Den är mer levande än någonsin, men måhända att du är begränsad i ditt sökande när du använder aftonbladet och expressen som verktyg för din ståndpunkt. Du vet att det står dig fritt att resa, känna, smaka, tänka och KÖPA tidningar, visst? Men din sak blev hörd, likväl som skrattad åt. Billigt och i förhoppning att det skulle räcka för att underbygga Rysslands sak. Välkommen till världsdelen där vi väljer fakta och media som vi själva vill
Citera
2022-08-25, 00:12
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vet vi om det var civila ombord?

Hur transporteras trupper till fronten?

Det var ju på en tågstation och civila dödsoffer har krävts.
Militärtåg brukar ha militärer som passagerare.

Men detta är allt RySSnaZisterna klarar av, terrorisera vanliga hyggliga Ukrainare. Och inte ens det är dom bra på. Enda som är sämre är RySStrollens befängda argument.
Citera
2022-08-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Har du källa på det?
Var detta ditt svar gällande blockeringen utav Ukrainska hamnar?
Citera
2022-08-25, 00:15
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Svensk media: Om Zelensky säger att det har hänt så är det sant.

Journalistiken är död.
Det stämmer inte.
Du återger den bild om svensk media som den ryska diktaturen vill få ut.
Citera
2022-08-25, 00:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Samma värderingar som censurerar rysk media eftersom EU:s invånare inte kan anförtros att tolka och värdera information på egen hand...

Normalt är det dåligt med censur, men den ryska sk "informationen" består ofta av desinformation och lögner som sprids systematiskt i nästan industriell skala - i många fall planterad av FSB, GRU m fl. Det är förståeligt att väst försöker skydda sig mot denna störtflod av falsk information.

Dock sållar man alldeles för grovt. Att bara förbjuda några statliga ryska mediekanaler hjälper föga. De borde ha ett mer finmaskigt nät där t.ex pro-ryska Telegram-kanaler som ertappas med att medvetet ljuga alldeles för många gånger blockeras i väst. Vill ryssarna sprida information så ska det vara korrekt information och inte medveten desinformation och medvetna lögner.
Citera
2022-08-25, 00:16
Medlem
Citat:
Har du källa på det?
Vill du att jag sänder dig underlaget till detta? Pm? I så fall gladeligen ja.
Citera
2022-08-25, 00:18
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag nämnde bara att professorn är avliden men att professorn är liberal har betydelse för hans trovärdighet samt att hans text är författad på en ledarsida. Det hade varit mer passande i en peer-review. Karl Marx är en av de mest framträdande sociologerna någonsin.

Das kapital läses förövrigt av sociologer, socionomer, statsvetare, ekonomer (jag läste också honom när jag läste till civilekonom), filosofer, idéhistoriker, pedagoger, psykologer osv. Med tanke på att Das Kapital ingår som kursbok på så många högskoleutbildningar inom ekonomi, humaniora och samhällsvetenskap framgår det som underligt att du inte läst honom. Vad som är anmärkningsvärt är att du förkastar det du inte har läst. Det är en extremt anti-intellektuell hållning (och ovanlig) som jag inte känner igen. Men som sagt - du befinner dig i den här tråden för att opinionsbilda istället för att bli upplyst. Det är en tråkig och inte särskilt produktiv ingång till egentligen intressant konflikt.

Intressant att du bekymrar dig mer för Ljungrens eventuella liverala värderingar skulle grumlar till det, men du har inga problem att Dugin själv bildade ett kommunistparti National Bolshevik Party, och var involverad djupt i diverse fascistiska partier. Du ser inga problem alls med det tydligen.

Kanske bäst du sticker tillbaka under din filosofiska sten och fortsätter navelskåda.
Citera
2022-08-25, 00:19
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Har du något belägg för det där påståendet att Ryssland har gjort det?
Hittills i Ukraina så har dom varit väldigt försiktig med att bomba civila.
I Syrien gick dom väl in och tog bort is som inte USA klarar av.
Förlåt det var väl utbildade is.
De bombade medvetet sjukhus i Syrien precis som de gör i Ukraina.
Terrorbombade befolkningen även där.
Det var förresten Kurderna på marken och USA i luften som besegrade ISIS.
Syrien och Ryssland slogs mest mot Syriens opposition inte mot ISIS.
Citera
2022-08-25, 00:24
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Varför attackerar inte Ryssland västra Ukraina för? Är det av rädsla att man träffar Polen som är NATO-land eller att man inte har några "ryska rötter" där?
De har attackerat även västra Ukraina, men de verkar ha ont om missiler nu för tiden.
Citera
2022-08-25, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Intressant att du bekymrar dig mer för Ljungrens eventuella liverala värderingar skulle grumlar till det, men du har inga problem att Dugin själv bildade ett kommunistparti National Bolshevik Party, och var involverad djupt i diverse fascistiska partier. Du ser inga problem alls med det tydligen. Kanske bäst du sticker tillbaka under din filosofiska sten och fortsätter navelskåda.
Jag förstår inte riktigt detta. Jag har inte försvarat Dugins politiska uppfattningar och givet vad jag har läst av honom är vi definitivt inte på samma politiska planhalva. Jag tror inte den svenska professorn som skrev på ledarsidan, skrev i akademiskt syfte men som opinionsbildare. Det är helt okej att göra så men det skall ses som en opinionsbildande text och inte som en akademisk text. Vidare jag inte pratat om filosofi överhuvudtaget. Varken Dugin eller professorn på SVD:s ledarsidor ägnar sig åt "filosofi". Det är tråkigt att du medvetet (eller omedvetet) sammanblandar akademiska discipliner. Det reducerar din trovärdighet i diskussionen.
Citera
2022-08-25, 00:37
Medlem
Jofs avatar
Om Ryssland bombar Kiev så kan Ukraina bomba Moskva.
Har jag fel i den logiken ?
Citera
2022-08-25, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Om Ryssland bombar Kiev så kan Ukraina bomba Moskva.
Har jag fel i den logiken ?

Nej, din logik är korrekt.
Ukraina borde få Tomahawks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in