2022-08-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Lögn. Ryssland har flera gånger garanterat fri passage för transport av spannmål från Odessa, via Svarta havet till bland annat Afrika.
Vill du dela med dig utav dessa rapporter att de har gjort så? Inte dem som beskyllde Ukraina för att ha minerat hela svarta havet så att sjötrafik var omöjlig, ty det har den aldrig varit. Men ja tack, dela med dig utav rapporterna som garanterade fri passage för UKRAINSKA fartyg från Odessa. INNAN nuvarande överenskommelse gjordes så klart ja. För den är inte utav Rysslands välvilja gjord, utan endast för att de ville rädda sitt rykte för en liten tid mer.
Citera
2022-08-24, 23:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
100 raders omskrivning för en enda mening: jag vill tysta mina meninsgmotståndare. Jag är inte topic här, konflikten är topic. Jag belyser min syn på densamma och stärker upp med behövlig fakta. Det behövs en motvikt till västerländsk mainstream media, som 95 % av trådens deltagare ställer sig bakom.

Västerländsk media är jätteintresserade utav att få resa in i Ryssland, och få rapportera på plats om sakernas tillstånd..

Men man får inte resa in.., hmm...
Citera
2022-08-24, 23:24
Medlem
Enligt "flash Ukraine twitter" har en rysk helikopter störtat i Stavropol, Ryssland. Den fattade eld vid nedslaget och besättningens öde är okänd.
Citera
2022-08-24, 23:25
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Vill du dela med dig utav dessa rapporter att de har gjort så? Inte dem som beskyllde Ukraina för att ha minerat hela svarta havet så att sjötrafik var omöjlig, ty det har den aldrig varit. Men ja tack, dela med dig utav rapporterna som garanterade fri passage för UKRAINSKA fartyg från Odessa. INNAN nuvarande överenskommelse gjordes så klart ja. För den är inte utav Rysslands välvilja gjord, utan endast för att de ville rädda sitt rykte för en liten tid mer.

Absolut:

Citat:
Russia Offers Safe Passage to Ukrainian Grain Ships as Turkey Floats the Possibility of Mine-Free Corridors

Russia on Wednesday said it has offered “safe passage” for Ukraine grain shipments from Black Sea ports but is not responsible for establishing the corridors and Turkey suggested that ships could be guided around sea mines.

https://gcaptain.com/russia-offers-safe-passage-to-ukrainian-grain-ships-as-turkey-floats-the-possibility-of-mine-free-co rridors/
Citera
2022-08-24, 23:26
Medlem
Citat:
100 raders omskrivning för en enda mening: jag vill tysta mina meninsgmotståndare. Jag är inte topic här, konflikten är topic. Jag belyser min syn på densamma och stärker upp med behövlig fakta. Det behövs en motvikt till västerländsk mainstream media, som 95 % av trådens deltagare ställer sig bakom.
Du belyser absolut ingenting nej. Du känner till hur man KAN göra för att undvika represalier ja, men det gör verkligen inte ditt agerande till mer on topic. Det är så genomskinligt att det inte hade fungerat många sekunder utanför denna skyddade verkstad(flashback) som du använder som ditt verktyg. Du har en självbild som är så inbilsk att den blivit verklighet för dig, men det gör dig inte desto mindre uppenbar. Vill du vara så snäll att svara på åtminstone EN FRÅGA som du har fått gällande dina påståenden här?
Citera
2022-08-24, 23:28
Medlem
Citat:
Absolut:
Och uppenbarligen så sket du fullständigt i förfrågan samt faktan bakom ditt påstående. Men låt mig omformulera ok - NÄR var det Ukraina som stoppade exporten och möjligheten till att sända SITT SPANNMÅL till andra?
Citera
2022-08-24, 23:29
Medlem
Hoppsan, det fattas pengar i statskassan.

https://twitter.com/wartranslated/status/1562500038420402183

Russia is looking for funds to cover a 6 trillion ruble deficit in their budget
Citera
2022-08-24, 23:30
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
De ukrainska förlusterna är omkring tio gånger högre än de ryska, så traditionellt industriell krigföring som bygger på kvantitet är fortfarande gångbar. Tragiskt bara att väst inte låter Ukraina komma till förhandlingsbordet. Hur många ukrainska soldater ska behöva dö? Femhundratusen? Nästan halvvägs dit redan.
Vad är det som närmast tvångsmässigt får dig att rabbla siffror du inte har en aning om? Ingen vet förlustsiffrorna på båda sidor i Donbas, lika lite som någon visste 1916 vid Somme. Man vet sina egna siffror, det är allt. Jämförelse är en fråga för historiker.

Vad vi däremot vet historiskt är att anfall mot befästa ställningar i princip aldrig lyckas utan förluster för den som anfaller. Att inbilla sig att 10 ggr fler försvarare dör saknar all koppling till verkligheten. Du kan titta på Iwo Jima där förlusterna i döda + sårade var ungefär lika trots att USA hade fullständigt övertag, inklusive bombflyg och fartygsartilleri.
Citera
2022-08-24, 23:31
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Tror du uppriktigt att kriget handlar om att säkra "västerländska värderingar?" Samma värderingar som censurerar rysk media eftersom EU:s invånare inte kan anförtros att tolka och värdera information på egen hand...
Det handlar om att säkra mänskliga värderingar.
Idag har de ryska kackerlackorna mördat massor av civila genom att bomba ukrainska bostadshus och en järnvägsstation. Också gråter de för att de inte får mata oss med sin vidriga propaganda.
Citera
2022-08-24, 23:31
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Och uppenbarligen så sket du fullständigt i förfrågan samt faktan bakom ditt påstående. Men låt mig omformulera ok - NÄR var det Ukraina som stoppade exporten och möjligheten till att sända SITT SPANNMÅL till andra?

Spannmålet används som utpressning av väst för att lönlöst försöka vända världsopinionen mot Ryssland. Ukrainskt spannmål får sannolikt inte lämna Odessa utan USA:s godkännande. Vem är det egentligen som försöker svälta världen så att den faller in i ledet? Knappast Ryssland.
Citera
2022-08-24, 23:34
Medlem
Snapcounts avatar
Erdogan talar ur skägget !?

Tyrkias president Recep Erdogan taler Vladimir Putin midt imot: Ber Russland gi Krimhalvøya tilbake til Ukraina

Verkar bli officiell ståndpunkt :

Ifølge den tyrkiske TV-kanalen TRT Kalin gjør Erdogans talsmann det klart at Putin må trekke sine styrker ut av Krimhalvøya dersom en fredsavtale skal kunne oppnås, skriver TASS.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2022/08/24/195866915/tyrkias-president-recep-erdogan-taler-vladimir-putin-midt-imot-ber-russland-gi-krimhalvoya-tilbake-t il-ukraina

Erdogan är ju en opportunist.., han börjar märka vilken väg kriget börjar luta mot..
Citera
2022-08-24, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itq
Jasså vilka pipelines är dessa då? Känner till ESPO som togs i bruk 2011 men finns det andra?

Det finns även pipelines som går igenom Kazakhstan till Kina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in