2022-08-24, 19:59
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Ptja, Reva2.0 som Kd förespråkar är en ren nödvändighet för att åtminstone börja få en ordning på Sverige. Kommer knappast rösta på Kd men om man säger att det finns "noll skäl" är man ju dåligt påläst. Ja såvida man inte är en vänsterextremist eller något liknande då.

Jag är gammal nog att minnas vilken skada Alliansen begick mot landet. Sedan när började KD förespråka detta? I så fall har de en bra sak, men resten av deras blodröda politik får de behålla.
Citera
2022-08-24, 20:08
Medlem
Men alltså SD ska regera med liberalerna? Lycka till.

Jag tycker det enda riktiga är att rösta på dem som man tycker företräder ens åsikt.
Citera
2022-08-24, 20:10
Medlem
Bhagavans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Dagens Nyheter verkar i alla fall vara rädda för att AFS får stort inflytande efter valet. De är väldigt upprörda över att AFS via några specialupplägg fått anonymt miljonbelopp i stöd från privatpersoner.

https://www.dn.se/sverige/experter-varnade-nu-far-hogerextrema-anonyma-bidrag/ (betal).

Det uppgivna skälet för att förbjuda anonyma bidrag till politiska partier över ett visst belopp har uttryckligen varit risken för korruption. Det har jag förstås alltid trott vara ett svepskäl, och att det verkliga syftet snarare har varit att sparka undan stegen för uppstickare som inte kan bevilja sig själva (andras) skattepengar.

Men jag kanske har fel. DN kanske är uppriktigt rädda för att AFS får ett betydande inflytande efter valet med dessa pengar i ryggen, och kan gynna sina anonyma bidragsgivare ekonomiskt..?
På vilket sätt kommer AFS kunna få minsta lilla inflytande med ca 2% när inte ens SD har det? Jag betvivlar att det är detta DN fruktar, och då röstar jag ändå AFS
Citera
2022-08-24, 20:11
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tetse
Men alltså SD ska regera med liberalerna? Lycka till.

Jag tycker det enda riktiga är att rösta på dem som man tycker företräder ens åsikt.

Nej det som sannolikt händer om högern blir större än vänstern är att SD och L kommer utgöra regeringsunderlag till en regering bestående av M+KD. Dvs SD har tjänstemän på regeringskansliet, deltar i förhandlingar och så vidare.

Jag känner att alla 4 partierna är kompromissvilliga, för man vill göra skillnad för Sverige.

Det låter väl bättre än en rödgrön röra bestående av Annie, Nooshie, Märta och Magda?
Citera
2022-08-24, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thewhat
Rösta på Afs om ni vill ha kvar samma regering. Det är allt en röst på dom i praktiken innebär.
Lol
Geniet kommer in och ska sätta käppar i hjulet på de nationella uppvaknandet.
Bra försök Borgare.
Citera
2022-08-24, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
För 100e gången, jag har inget emot AFS, jag tycker också de verkar vettiga.

Men rösta för fan inte på det bästa partiet, du måste rösta strategiskt. Nuvarande regering förstör vårt land, det ENDA som spelar roll nu är att bli av med dem, INGET ANNAT SPELAR ROLL.

Och det finns bara ett sätt att bli av med dem, och det är att byta ut dem mot en borgerlig regering.
Ta din borgerliga regering och kör upp den i arslet.
Citera
2022-08-24, 20:45
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natapakta
Andra stycket tycker jag är rätt så diffus.

Det verkar som att AfS är för att kasta ut varenda andra generationens invandrare från MENA-regionen också om man ska följa det stycket eftersom dom säger att dom även är för att utvisa laglydiga, välanpassade andragenerationare. Här tycker jag det blir ett problem när man inte kan förklara detaljerat vilka av dessa laglydiga och anpassade andragenerationare som kan vara kvar. AfS går ut med att det givetvis även kan bo folk med utomeuropeiskt härkomst i Sverige också. Men det går inte ihop med det andra stycket.

Ska sekulära bosniern Armin 29 år utbildad, laglydig etc. skickas hem?

Ska sekulära anpassade Abdullah med rötter från Marocko, född i Sverige, som är laglydig, hyser ingen svenskfientlighet etc. skickas hem?

Det är trots allt väldigt många av invandrartalet som består av dom två typerna av personer.

Har inga problem att skicka hem alla missanpassade och/eller kriminella invandrare varesig det är första eller andragenerationen eller dom som kommit i närtid från Syrien/Afghanistan. Men att dom ska skicka ut varenda kotte som ändå är född här och som lever i harmoni med svenskar även om de kanske kommer från något avlägset land ursprungsmässigt och vars föräldrar kanske inte borde ha haft uppehållstillstånd från början gör att jag börjar känna mig osäker på afs. Det är trots allt människor som arbetar och bidrar till Sverige i mångt och mycket. Typ som Navid och Hanif Bali. Den här typen av personer är väldigt många och borde fredas.
Krasst talat behöver man få ner de hitkomna volymerna till en nivå där de inte längre formar eller riskerar att forma parallella kulturer/diasporor i landet, med andra ord den nivån där assimilation är möjlig till skillnad från den mer ömsesidiga integration vi har idag. Annorlunda uttryckt: den nivå där anpassningen bara behöver ske från utlänningarnas sida.

Att i detalj kunna avgöra i förväg vilka som kan bli aktuella för att uppnå detta låter sig förstås inte göras. En anledning är att återvandringsbudskapet som sådant ger helt andra signaler som kommer att tvinga fram reaktioner hos utlänningarna som hittills inte varit motiverade, vad gäller frågor som ifall detta verkligen är deras hemland och om de borde göra mer för att smälta in i det svenska samhället. Rimligtvis blir en stark återvandringslinje till en vattendelare i den invandrade populationen, där vissa bestämmer sig för att stanna och närma sig svenskarna och andra att avlägsna sig från svenskarna och dra härifrån.
Citera
2022-08-24, 21:13
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bhagavan
På vilket sätt kommer AFS kunna få minsta lilla inflytande med ca 2% när inte ens SD har det? Jag betvivlar att det är detta DN fruktar, och då röstar jag ändå AFS

Va! Menar du att de ljuger när de är rädda för att anonyma partibidrag leder till korruption? Shocked. Shocked!

Nej, DN är inte emot anonyma partibidrag för att det leder till risk för korruption, det är bara lögn, vilket detta avslöjande visar.

De som skänker pengar till AFS gör det inte för att få personliga fördelar. Inte några 2% heller tror jag att de förväntar sig.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2022-08-24 kl. 21:20.
Citera
2022-08-24, 21:29
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Jag röstade på dem förra valet, mest för att utnyttja min rösträtt.

Men om vi ska nyktert se över vad en röst på dem i detta valet ger i praktiken.

Finns det någon kommun där de kan få mandat i?
Då är det lönt att rösta på dem i de kommunerna.

Men i riksdagsvalet?

Vägen som SD tagit kommer aldrig att göras om av AfS.
Snarare har de som dumpats och bildat AfS gjort att de kommit så långt de gjort.

Men tala gärna om hur ni tänker, att istället för att stärka SD i en regering med fler röster på dem,
rösta på AfS som ger en i praktiken ingenting som går att mätas eller vägas. Mindre värde än luft.
Som någon skrev tidigare, vid en viss punkt (storlek på AfS) kommer SD:are att börja vallfärda till partiet, många håller ju redan med om AfS politik men avstår på grund av dess storlek. Folk verkar oförmögna att föreställa sig snöbollseffekten. Når AfS 1% så kommer fler tycka att det är lönt att gå över, når de 2% blir det ännu fler, osv. Men några väljare måste vara tålmodiga och gå i framkant, alla kan inte vara följare, då kan aldrig något momentum uppstå.
Citera
2022-08-24, 21:37
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
https://tobiashubinette.wordpress.com/2019/07/29/blandrelationer-blandade-sverige-ras/
Inrikes födda, med inrikes födda föräldrar alltså?

Annars är det ju inget att förvånas över alls.
Citera
2022-08-24, 22:21
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Du vet väl om att du kan förtidsrösta för att sedan rösta som vanligt. Då skall du få tillbaka din förtidsröst.

Testa och se själv.

Nej. Ansvarigt folk har jobbat för lite och för dåligt för att jag ska lita på detta system något mera.

I min stad var vi tre afs-aktivister valet 2018, jag och två till. Från samma distrikt. Vi röstade afs alla tre, ändå finns bara två afsröster räknade i distriktet. Officiella valsedlar från afs användes.
Citera
2022-08-24, 22:57
Medlem
Grodfrityrs avatar
Nya filmklipp med Lennart Matikainen.

Konspirationsteorier, skjutningar och vallöften!
https://www.youtube.com/watch?v=UyoDFA6jRow

Diktatur, informationskrig och utvisning av en 10 månaders bebis!
https://www.youtube.com/watch?v=uIbSGnv0GF0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in