2022-10-19, 21:44
Medlem
pajfarmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99

Jo, jag har pratat med honom i snart ett år nu och han har till och med öppet bekräftat att han delar samma historiesyn som M.Labingi (FlashbackFrodo) som har en väldigt negativ och ensidig syn på vita som förtryckare genom historien.

I verkligheten har jag pratat och undersökt våra motståndares mentalitet. Det finns ett spektra där absinten är minst woke av alla de antivita, medan Frodo är mest woke, men de har samma mål. Målet är att bli kvitt vita människor genom blandning.

Nyfiken; på vilka sätt är absinten ”minst woke”? Är det en fråga om förmåga till resonemang och allvarsamhetsgrad, eller har han en annan ideologisk take på det?

Citera
2022-10-19, 21:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajfarmor
Jag tror inte särskilt många i partistyrelsen delar din linje… finner du ens enligt en PK-MSM-tolkning av vad Gustav säger att han förefaller attackera judarna eller det judiska i Sverige?

Visst, han är öppet för en palestinsk stat och har (liksom Hahne) varit för det sedan SDU. Men det är, t.s.f. vad israeliska UD och varje israelisk ambassadör säger, inte ett uttryck för att du vill att alla judar ska dödas. Det är ren anständighet och praktisk tillämpning av nationalitetsprincipen och en önskan att slippa hyckleri.

Ni AfS-fanboys vill väl inte att det ska finnas 1-2 miljoner MENA-gäster utan medborgarskap här? Även om de systematiskt förnekades medborgarskap skulle det bli alla sorters djävulskap och skuggsamhälle med brottslighet och allt möjligt.

Att axiomatiskt anta att AfS är ett ”judemedvetet” eller ”antisionistiskt” (i bemärkelsen ZOG och andra amsagor) är bara narcissistiskt och skrämmer bort sympatisörer.
Det skulle förvåna mig mycket om de här människorna i toppen av AfS inte är judemedvetna. Sånt märker man, utan att de behöver prata så mycket om det öppet. Jag blev väldigt överraskad av Sefastssons utspel, eftersom han gett ett väldigt intelligent intryck tidigare. Han borde veta bättre. I såna här lägen är det inte nårga hangups över vad som är anständigt eller inte som gäller, utan här gäller det att försvara vi:et från dom:et. Personligen så har jag inget till övers för Fallenkvist och hennes stil, men det får man lämna därhän: Här har vi en person som är under judisk attack, då tar man inte judarnas sida. Så jävla enkelt är det.

Det finns inga judedyrkare att skrämma bort, för sådana människor är inte AfS ett aktuellt parti i vilket fall.
Senast redigerad av baggebo1 2022-10-19 kl. 21:51.
Citera
2022-10-19, 21:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Var det bara påhitt förut att han skulle ha judisk bakgrund?
Det är något jag aldrig har sett. Vem har sagt det?
Citera
2022-10-19, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är något jag aldrig har sett. Vem har sagt det?

Något jag läste på Flashback inför valet 2018 tror jag? Om det inte var just då så var det iaf rätt längesen. Mycket möjligt att det var rent trams från någon tjomme.

Skulle du kunna ge några exempel på vad Per har skrivit?
Citera
2022-10-19, 22:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Skulle du kunna ge några exempel på vad Per har skrivit?
Det jag har sett nu var bara det jag länkade på twitter. Annars hörde jag honom i en intervju med Christoffer Dulny också - där var han väldigt bra.
Citera
2022-10-19, 22:14
Medlem
Citat:
Det jag har sett nu var bara det jag länkade på twitter. Annars hörde jag honom i en intervju med Christoffer Dulny också - där var han väldigt bra.

Okej, det han skrev var väl inte någon big deal egentligen, även om det stör mig när s.k. nationalister gör sig lustiga över det otänkbara att judar skulle kunna gadda ihop sig med en kollektiv mentalitet. Hade varit bättre om han bara hållit käften. Men för mig personligen är det väl bra att se vilka personer som huserar i toppen av partiet. Visst jag har inte så mycket till val just nu, men om AfS fortsätter i den här stilen lär jag välja soffan i valet 2026 om inget annat dyker upp.
Citera
2022-10-20, 07:37
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Okej, det han skrev var väl inte någon big deal egentligen, även om det stör mig när s.k. nationalister gör sig lustiga över det otänkbara att judar skulle kunna gadda ihop sig med en kollektiv mentalitet. Hade varit bättre om han bara hållit käften. Men för mig personligen är det väl bra att se vilka personer som huserar i toppen av partiet. Visst jag har inte så mycket till val just nu, men om AfS fortsätter i den här stilen lär jag välja soffan i valet 2026 om inget annat dyker upp.
Jag tycker bara det är sjukt att stödja judiska drev som syftar till att förstöra människor. Jag har sett det tusentals gånger under mitt liv. Det är äckligt när påstådda nationella ger de här dreven hjälp. Det borde vara otänkbart, men eftersom ingen någonsin drabbas av några konsekvenser för någonting inom svensk "nationalism" så kommer rörelsen att lalla vidare mot nya djup.

Svensk nationalism: "Vi måste införa tjänstemannaansvar! Människor måste ta ansvar för sitt handlande!"

Också svensk nationalism: "Vem bryr sig om en hög svensk nationalistisk företrädare stödjer judisk terrorism. Allt är ju bara på låtsas. Kolla mina nya memer!"
Senast redigerad av baggebo1 2022-10-20 kl. 07:39.
Citera
2022-10-20, 10:24
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Nyfiken; på vilka sätt är absinten ”minst woke”? Är det en fråga om förmåga till resonemang och allvarsamhetsgrad, eller har han en annan ideologisk take på det?

Han är fortfarande på woke-spektrat, men han tar mer "jag bryr mig inte" positionen, contra M.Labingi som är 100% woke och tar en väldigt aktiv roll i att vilja dekonstruera "vitheten" aka vita människor.
Citera
2022-10-20, 20:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det skulle förvåna mig mycket om de här människorna i toppen av AfS inte är judemedvetna. Sånt märker man, utan att de behöver prata så mycket om det öppet. Jag blev väldigt överraskad av Sefastssons utspel, eftersom han gett ett väldigt intelligent intryck tidigare. Han borde veta bättre. I såna här lägen är det inte nårga hangups över vad som är anständigt eller inte som gäller, utan här gäller det att försvara vi:et från dom:et. Personligen så har jag inget till övers för Fallenkvist och hennes stil, men det får man lämna därhän: Här har vi en person som är under judisk attack, då tar man inte judarnas sida. Så jävla enkelt är det.

Det finns inga judedyrkare att skrämma bort, för sådana människor är inte AfS ett aktuellt parti i vilket fall.

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1073705552327385088
Citera
2022-10-20, 20:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1073705552327385088
Jeff Ahl!

Han är Ukrainadåre också, så klart. Jag räknar inte honom som en toppfigur i partiet.
Citera
2022-10-20, 22:11
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:

Det gör han inte. Jag har själv pratat med honom, och enligt honom så är det "moget" att nationella svenskar ska blanda ut sin ras och blanda upp sig med allsköns negrer och blattar, och att vara för ett homogent Sverige är barnsligt och naivt som bara omogna och dumma människor ägnar sig åt. Han är en liberal människa i sitt essé, men att såna som han kan platsa i AFS med tanke på hur liberala AFS är förvånar mig inte.
Citera
2022-10-22, 13:06
Medlem
Grodfrityrs avatar
Alternativ för 🇸🇪 Sverige, Twitter:
(Filmklipp)
Citat:
Statsvetaren: ”Risk” att AfS växer nu när det står klart för väljarna att det inte blir nån skillnad med SD:s politik.
https://twitter.com/AfS_riks/status/1580975639263211520?cxt=HHwWgMCjjfa94PArAAAA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in