Citat:
Ursprungligen postat av
infidel
Detta gäller bara globohomoreligioner som kristendomen och islam och då endast löst eftersom dessa två ständigt delar sig i nya sekter som omedelbart börjar kriga inbördes om teologiska frågor. I slutändan handlar det om blod och jord och numera även lojalitet, eftersom en svensk som är globohomoiserad genom ideologi eller religion inte kan anses vara lojal mot det svenska kollektivet, och utan den här lojaliteten blir de subversiva agenter för globohomo, eller som det heter i vardagligt tal, svenneförrädare.
Nu vill jag inte tillåta kristendomen att förblandas med någon form av globalism, eftersom att genom hela Bibeln beskriver Gud folken som olika nationer och att förlora sitt land så som en mycket grav bestraffning av Gud.
RKK är dock en globaliserande kraft.
Visst har du rätt i att etnicitet är den starkaste identitetsfaktorn. Jag håller dock ej med om att en globohomoiserad svensk identifierar sig mindre med sin etnicitet än du. Vore detta sant skulle vi se unga svenska islamvurmare frivilligt bosätta sig i Rinkeby.
Att religiösa fraktioner till största delen bestående av olika etniciteter hamnar i konflikt beror förstås på att religion inte är en lika stark faktor som etnicitet. Det finns dock exempel på när religionen överskrider etniciteten, eller åtminstone blir en starkare identitetsmarkör. Tex höll det vita USA ihop trots olika etniciteter, eftersom att den bibliska konstitutionen var någonting alla kunde skriva under på. Dock är förstås även den rasliga aspekten i identifikation att ta i beaktande.
Likaledes slåss araber med varandra över olika religiösa anspråk.
Att respektera ett annat folk har dock inte med identifikation att göra, vilket var en huvudpunkt i mitt inlägg.