2022-08-24, 14:37
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uberstar
Dessutom ljuger hon om att de som nyttjar 3:12 (det vill säga småföretagare) är de absolut rikaste människorna i Sverige. Många småföretagare tjänar snarare mindre än många löntagare.

Jo, många småföretagare kämpar hårt jobbar oftast långa och många dagar i veckan. Betalar in hutlöst mycket i skatt för att på så sätt försörja alla bidragstagare…

Ett hån från sossarna att man då ska slå undan benen ytterligare för alla småföretagare som sliter hårt.

Men det är kanske bättre att alla blir bidragstagare.
Citera
2022-08-24, 14:43
Medlem
Uttalandet är väl knappast nytt. Alla länder i västvärlden försöker integrera sina invandrare. Att de lever i separata stadsdelar etc fungerar inte. Att folk hetsar upp sig över en sådan icke nyhet. Detta trodde jag ändå de flesta oavsett partitillhörighet fattade. Det är klart att det finns en del idioter som inte begriper de kausala samband som microsamhällen i samhället innebär och inteligentsian är väl inte värst representerad här inne.

Problemet är hur det skulle vara praktiskt möjligt. Vi kan slussa folk till olika delar av Sverige när de kommer hit och det gör vi, men efter något år flyttar de till sina kusiner. Det är naturligt. Så gör svenskar också i Thailand, Spanien osv. Man kan ha det som en ambition men konkreta åtgärder för det är ju något helt annat. Och där blir det tomt prat. Men påståendet i sig är det svårt att hetsa upp sig över.
Citera
2022-08-24, 15:09
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Kriget mot individen fortsätter. Intet nytt på den fronten.
Citera
2022-08-24, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Förbered dig för det värsta! Alltså verkligen, sagt med omtanke.

Det är lugnt. Börjar redan förbereda mig. Gillar natur.
Det är redan katastrof. Trackasseras varje vecka av muslimer. I mitt eget land! Så jävla sjukt.

Lyckliga er som kan bo som ni gör så ni slipper träffa på packet!
Citera
2022-08-24, 15:57
Avslutad
Citat:
Härligt!

Räknar med floder av svennar så snart ygebög och dvärgmoffes politik går igenom. Landsförrädare.

Rada upp dem längs en mur vettja.

Haha kommer aldrig hända med feministsoya "männen" i detta land.
Citera
2022-08-24, 16:20
Medlem
infidels avatar
Citat:

Etnicitet och religion är de enda jag kommer på. Dvs religion är den enda identifikation vi kan se har möjlighet att utmana den etniska och/ eller rasliga identifikationen.

Detta gäller bara globohomoreligioner som kristendomen och islam och då endast löst eftersom dessa två ständigt delar sig i nya sekter som omedelbart börjar kriga inbördes om teologiska frågor. I slutändan handlar det om blod och jord och numera även lojalitet, eftersom en svensk som är globohomoiserad genom ideologi eller religion inte kan anses vara lojal mot det svenska kollektivet, och utan den här lojaliteten blir de subversiva agenter för globohomo, eller som det heter i vardagligt tal, svenneförrädare.
Citera
2022-08-24, 16:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Detta gäller bara globohomoreligioner som kristendomen och islam och då endast löst eftersom dessa två ständigt delar sig i nya sekter som omedelbart börjar kriga inbördes om teologiska frågor. I slutändan handlar det om blod och jord och numera även lojalitet, eftersom en svensk som är globohomoiserad genom ideologi eller religion inte kan anses vara lojal mot det svenska kollektivet, och utan den här lojaliteten blir de subversiva agenter för globohomo, eller som det heter i vardagligt tal, svenneförrädare.
Nu vill jag inte tillåta kristendomen att förblandas med någon form av globalism, eftersom att genom hela Bibeln beskriver Gud folken som olika nationer och att förlora sitt land så som en mycket grav bestraffning av Gud.

RKK är dock en globaliserande kraft.

Visst har du rätt i att etnicitet är den starkaste identitetsfaktorn. Jag håller dock ej med om att en globohomoiserad svensk identifierar sig mindre med sin etnicitet än du. Vore detta sant skulle vi se unga svenska islamvurmare frivilligt bosätta sig i Rinkeby.

Att religiösa fraktioner till största delen bestående av olika etniciteter hamnar i konflikt beror förstås på att religion inte är en lika stark faktor som etnicitet. Det finns dock exempel på när religionen överskrider etniciteten, eller åtminstone blir en starkare identitetsmarkör. Tex höll det vita USA ihop trots olika etniciteter, eftersom att den bibliska konstitutionen var någonting alla kunde skriva under på. Dock är förstås även den rasliga aspekten i identifikation att ta i beaktande.
Likaledes slåss araber med varandra över olika religiösa anspråk.

Att respektera ett annat folk har dock inte med identifikation att göra, vilket var en huvudpunkt i mitt inlägg.
Citera
2022-08-24, 16:54
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Bra tycker jag, för om babbarna får ha sina helt egna revir kommer deras ondskefulla parallelsamhällen förstöra landet mer och mer...

Era åsikter?

I "etniska enklaver" som China Town, Little Italy osv bebos inte av "babbar" din jävla idiot, och dom genomsyras inte av antisocialt beteende som det gör i Rinkeby. Fatta det som Maggan inte fattade vilket är att etniska enklaver inte är samma sak som europeiska förorter.
Citera
2022-08-24, 17:15
Avslutad
Citat:
Nu vill jag inte tillåta kristendomen att förblandas med någon form av globalism, eftersom att genom hela Bibeln beskriver Gud folken som olika nationer och att förlora sitt land så som en mycket grav bestraffning av Gud.

RKK är dock en globaliserande kraft.

Visst har du rätt i att etnicitet är den starkaste identitetsfaktorn. Jag håller dock ej med om att en globohomoiserad svensk identifierar sig mindre med sin etnicitet än du. Vore detta sant skulle vi se unga svenska islamvurmare frivilligt bosätta sig i Rinkeby.

Att religiösa fraktioner till största delen bestående av olika etniciteter hamnar i konflikt beror förstås på att religion inte är en lika stark faktor som etnicitet. Det finns dock exempel på när religionen överskrider etniciteten, eller åtminstone blir en starkare identitetsmarkör. Tex höll det vita USA ihop trots olika etniciteter, eftersom att den bibliska konstitutionen var någonting alla kunde skriva under på. Dock är förstås även den rasliga aspekten i identifikation att ta i beaktande.
Likaledes slåss araber med varandra över olika religiösa anspråk.

Att respektera ett annat folk har dock inte med identifikation att göra, vilket var en huvudpunkt i mitt inlägg.

Jag tycker svenska kyrkan helt ballar ur. Islamistvurmare. Det är inget jag stöder.
Tycker du det är rätt att gå ur?
Är det bättre bli katolik? Är de mer troende och anti muslimska tror du?
Citera
2022-08-24, 17:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Jag tycker svenska kyrkan helt ballar ur. Islamistvurmare. Det är inget jag stöder.
Tycker du det är rätt att gå ur?
Är det bättre bli katolik? Är de mer troende och anti muslimska tror du?
Jag är medlem i SvK, för det är vår folkkyrka som vårt folk i många generationer döpts, konfirmerats, gift sig och begravts i.

Visst har Maggan och hela globalistgänget tagit över kyrkan och gjort den till en mötesplats för integration medan de förvränger Bibeln till oigenkännlighet, men det är svenska folkets kyrka och vi ska ta tillbaka den!

Katoliker är mångkulturalister.
Citera
2022-08-24, 17:24
Avslutad
Var ligger Sveriges Chinatown? Finns Chinatown verkligen?
Citera
2022-08-24, 17:24
Avslutad
Citat:
Jag är medlem i SvK, för det är vår folkkyrka som vårt folk i många generationer döpts, konfirmerats, gift sig och begravts i.

Visst har Maggan och hela globalistgänget tagit över kyrkan och gjort den till en mötesplats för integration medan de förvränger Bibeln till oigenkännlighet, men det är svenska folkets kyrka och vi ska ta tillbaka den!

Katoliker är mångkulturalister.

Jaha. Ingen nytta bli katolik då?

Jag tycker svenska kyrkan skjutit sig själva med islamistvurmandet. Jag tror inte de står för kristendom alls faktiskt. De är någon woke avart på religiositet.

Jag ska gå ur svenska kyrkan av den anledningen. Ska jag bli kristen tror jag mer på någon annan lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in