2022-08-24, 01:37
Medlem
Min tolkning att det mest handlar om den gamla vanliga vaga drömmen om att man ska ha blandade bostadsområden, typ blanda bostadsrätt och hyresrätt om det går enkelt, att "det vore fint" med blandade områden, och man hoppas att svenskar och invandrare då blandas automatiskt. Men att man att man kanske inte direkt har några aggressiva konkreta politiska förslag för att se till att det sker.

Tror inte riktigt (som många andra i tråden verkar tro) att detta är ett försök till att flörta med invandringskritiska väljare.

Men risk för att jag läser in för mycket i detta enskilda citat och missat andas förslag.
Senast redigerad av MarcoBolan 2022-08-24 kl. 01:40.
Citera
2022-08-24, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Min tolkning att det mest handlar om den gamla vanliga vaga drömmen om att man ska ha blandade bostadsområden, typ blanda bostadsrätt och hyresrätt om det går enkelt, att "det vore fint" med blandade områden, och man hoppas att svenskar och invandrare då blandas automatiskt. Men att man att man kanske inte direkt har några aggressiva konkreta politiska förslag för att se till att det sker.

Tror inte riktigt (som många andra i tråden verkar tro) att detta är ett försök till att flörta med invandringskritiska väljare.

Men risk för att jag läser in för mycket i detta enskilda citat och missat andas förslag.
Självklart är det så! Den gamla vanliga sossedrömmen om "folkhemmet" - som iofs hade fungerat om det inte var så sjukligt segregerat och "rasifierat".

Somalier vill inte bo med Svenne banana. De vill bo med sina somaliekompisar som går på bidrag, äter solrosfrön och pratar samma språk. Samma sak med Syrianer, Turkar, alla andra folk som har en egen identitet. De har ingenting gemensamt med Magdalena Andersson. Noll.
Citera
2022-08-24, 02:14
Medlem
Vilket skämt att sossarna jämför Chinatowns med svenska ghetton, såsom Vivalla aka Mogadishu. Vivalla har fler anmälda brott per capita än Chinatown i New York city:

Chinatown NY:
Citat:
Total crime 4,765 (estimate) 2,136 1,775 2,346
Murder n/a 5.6 4.2 6.5
Rape n/a 27.1 28.3 38.4
Robbery n/a 158.8 90.6 73.9
Assault n/a 386.2 240.7 279.7
Violent crime 1,563 (estimate) 578 364 388
Burglary n/a 167.5 165.5 314.2
Theft n/a 1,279.4 1,143.6 1,398.0
Vehicle theft n/a 111.5 101.7 246.0
Property crime 3,202 (estimate)

Källa:
https://www.areavibes.com/new+york-ny/chinatown/crime/

Vivalla:
Citat:
I Vivalla anmäldes 1217 brott år 2019, de flesta inom kategorin brott mot person, tillgrepps-
och skadegörelsebrott. Detta innebär att fördelningen av brotten ser ut som följer: 16% av brotten berör narkotika och trafik. 60% av anmälningarna är inom kategorin brott mot person,
tillgrepps- och skadegörelsebrott och 24% berör annan brottslighet.
Antalet anmälda skadegörelsebrott var under året 201 st, medan 19 stycken anmälda inbrott i
bostad anmäldes. Anmälningar om våld i offentlig miljö var under samma år 51 stycken.
Anmälda våldsbrott uppgick under samma år till 266 stycken anmälningar, vilka innefattar
misshandel, olaga hot, rån, mord och dråp, våldtäkt, grov kvinnofridskränkning, våld och
förgripelse mot tjänsteman. (Polisen, 2020).
källa:
http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1446573/FULLTEXT01.pdf
Sida 24

Chinatown NY med 100,000+ befolkningen det var 4,765 anmälda brott
Vivalla med "futtiga" 7500 i befolkning hade 1217 anmälda brott. Hade vivalla lika stor befolkning som Chinatown NY det hade varit 15*821 anmälda brott.

Clownsossarna.

Någon flashbackare kan säkerligen få fram bättre brottsstatistik med tydligare siffrorna.
Citera
2022-08-24, 02:45
Medlem
irrelevants avatar
Hahahah vad är det för en person vi röstat fram. Hur fan ska det gå till att människor med vilt olika inkomster ska bo i samma område. Ska vi pussla om alla stadsdelar i alla städer? Byta plats på varannan Lidingö-herrgård och Rinkeby-skrapa?

Helt otroligt att vilken idiot som helst kan bli politiker. Är så jävla trött på sossarnas verklighetsfrånvända idealistfläsk att det vänder sig i magen.

Kalle Anka 2022!
Citera
2022-08-24, 03:01
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Valfläsk som vanligt. Sossarna bestämde sig redan under sent 90-tal att Sverige skulle islamiseras och fyllas på med muslimer från ett dussintal islamiska länder.

Sen såg vi Mona gå runt med slöja och stolt visa upp sig med imamer. Kom ihåg hennes ord från tidigt 2000-tal.

"Svenskarna måste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka"

Sen hade vi åtta år med Reinfeldt och hans "öppna era hjärtan" politik som var en fortsättning på sossarnas pro islamiska politik.

I slutändan spelar det ingen roll vilket parti man röstar på för enligt de som har makten så ska Allah med.

Jag är övertygad att Sverige kommer islamiseras till slut, därför migrerar jag när jag snart går i pension.
Allt är planerat sedan åratal tillbaka och vårt hus står färdigbyggt i min hustrus hemland (kristet) sedan förra året 2021. Jag insåg att valet 2010 var absolut sista chansen för Sverige att överleva som ett homogent och välfungerande land men så blev det inte , och då visste jag inte ens om att "asyl"-valboskaps och välfärdsturismen skulle nå sådana oanade höjder.

Fö.
Vad har ni andra för planer som stannar kvar i sjuk(k)löverns förtrollade sagovärld?
Senast redigerad av Erik Öst 2022-08-24 kl. 03:27.
Citera
2022-08-24, 03:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag är övertygad att Sverige kommer islamiseras till slut, därför migrerar jag när jag snart går i pension.
Allt är planerat sedan åratal tillbaka och vårt hus står färdigbyggt i min hustrus hemland (kristet) sedan förra året 2021. Jag insåg att valet 2010 var absolut sista chansen för Sverige att överleva som ett homogent och välfungerande land men så blev det inte.

Fö.
Vad har ni andra för planer som stannar kvar i sjuk(k)löverns förtrollade sagovärld?
Jag bor helt frikopplat från nykulturella inslag, däremot har jag erfarenhet från ghetton.

Jag kan säga att Magdalena Andersson är helt ute och cyklar i långkalsongerna om hon tror att folk på Östermalm och wärmdö vill ha in kriminella och skjutningar.
Citera
2022-08-24, 03:35
Medlem
Någon som vet om Magdas utspel där hon jämför kineser och italienare med somalier blivit uppmärksammat i Kina eller i Italien?

Italienarna släpper nog inte detta hur som helst.
Citera
2022-08-24, 03:51
Medlem
Jag tycker det är konstigt att komma med åsikten nu att folk med nordiskt ursprung ska vara i majoritet. Med tanke på hur demografin ser ut så går det liksom inte att uppnå. Man har haft hög invandring och nu säger man “vi ska inte ha så mycket invandare”. Ekvationen går inte ihop
Citera
2022-08-24, 03:56
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joey Radical
Jag tycker det är konstigt att komma med åsikten nu att folk med nordiskt ursprung ska vara i majoritet. Med tanke på hur demografin ser ut så går det liksom inte att uppnå. Man har haft hög invandring och nu säger man “vi ska inte ha så mycket invandare”. Ekvationen går inte ihop

Ekvationen gick ihop på 60-70 talet då integrationen var 100%.
Citera
2022-08-24, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Bra tycker jag, för om babbarna får ha sina helt egna revir kommer deras ondskefulla parallelsamhällen förstöra landet mer och mer...

Era åsikter?
Det spelar ingen roll hur eller vad man vill göra. Anderssons idéer bygger på en romantisk syn på ett samhälle där alla folkslag ska leva lyckligt sida vid sida i ett Utopia och tillsammans sjunga Cumbaja.

Det fungerar inte så. Det är därför vi har 195 länder i världen som bebos av homogena grupper av människor, eller borde ha gjort. Är de inte homogena uppstår interna strider, ungefär som i Sverige.

Andersson lever i ett luftslott och har ingenting begripit. Här kan vi prata om elefanten i rummet. Påminner om den omnipotenta Lööf som är precis lika världsfrånvänd som Andersson.

Vi lever inte i de bästa av tider.
Citera
2022-08-24, 04:44
Bannlyst
Det kläcker akholistkärringen ur sej 2022. Det är sossarna som har byggt Sverige, med miljonrprogram med Tage Erlander och sedan kom Palme som började släppa in allt skit som kunde säga ordet asyl. Sedan har det bara eskalera, nu har vi det härliga kosmpolitiska samhällets bygget med dessa enroma problem, med kriminalitet som får Kapstaden i Sydafrika att framstå som en pittoresk håla jämfört med Sverige.

Har sossarna några lösningar? Nej! Bara höga skatter! Man krama sej fast vid makten som en blodigel. Vi har haft sossarna som styrt Sverige 8 år , det enda vi har fått ännu mer massinvandring och ännu mer kriminalitet. Sossarna har haft maktmonopol i Sverige sedan 1930 talet med några undantag på 70 , 90 och 2010 talet.

Vad skall göra få bunkt med ghettorna? Vräka ännu fler miljarder på meninglösa projekt? En elev på järva fältet kostar idag samhället 3 ggr så mycket som innestads elev. Ändå kommer innestad eleven leverar mer skattepengar än järva fält elven någonsin kommer göra. Vem blir lönsammast för Sverige? Muhammed eller vi Svenskar som har rätt och leva och bo i Sverige?

Skall man tvångsflytta folk?
Socialdumping, att alla som varje månad måste gå till socialen och bor i Rinkeby skall skickas till Grums, och det lägeneheter som friställda, skall Svenska flytta in i?
Senast redigerad av PalmeKiller 2022-08-24 kl. 04:49.
Citera
2022-08-24, 04:44
Medlem
Snart säger hon väl att invandrarna är majoriteten av kriminella och att återvandring är ett måste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in