2022-08-24, 04:50
Bannlyst
Dom lyckas inte ens få Rinkeby borna att sjunga we shall overcome i en allsångs kör, det säger väl allt att mångkulturen inte fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Det spelar ingen roll hur eller vad man vill göra. Anderssons idéer bygger på en romantisk syn på ett samhälle där alla folkslag ska leva lyckligt sida vid sida i ett Utopia och tillsammans sjunga Cumbaja.

Det fungerar inte så. Det är därför vi har 195 länder i världen som bebos av homogena grupper av människor, eller borde ha gjort. Är de inte homogena uppstår interna strider, ungefär som i Sverige.

Andersson lever i ett luftslott och har ingenting begripit. Här kan vi prata om elefanten i rummet. Påminner om den omnipotenta Lööf som är precis lika världsfrånvänd som Andersson.

Vi lever inte i de bästa av tider.
Citera
2022-08-24, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Bara en fråga om detta "folkutbyte":

Vem är det som byts ut. Om ett rum har 8 personer och 2 personer till kommer in i rummet, så har det ökat till 10 personer i rummet. Men vem har "bytts ut"?

Om du har en skål med Coco pops men häller 10 gånger så mycket kellogs cornflakes över så här du inte en skål med Coco pops längre utan cornflakes (med lite pops på botten). Den tidigare skålen med Coco pops har byts ut mot en skål med cornflakes.

Om du har ett glas med vatten och blandar i alkohol så här du inte ett glas med vatten utan en icke-alkoholhaltig dryck har byts ut mot en alkoholhaltig.

Olika saker är olika helt enkelt och inte samma sak och utbytbara.
Citera
2022-08-24, 06:00
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag är övertygad att Sverige kommer islamiseras till slut, därför migrerar jag när jag snart går i pension.
Allt är planerat sedan åratal tillbaka och vårt hus står färdigbyggt i min hustrus hemland (kristet) sedan förra året 2021. Jag insåg att valet 2010 var absolut sista chansen för Sverige att överleva som ett homogent och välfungerande land men så blev det inte , och då visste jag inte ens om att "asyl"-valboskaps och välfärdsturismen skulle nå sådana oanade höjder.

Fö.
Vad har ni andra för planer som stannar kvar i sjuk(k)löverns förtrollade sagovärld?

Vet inte hur OT det är men vi håller på och kollar boende i Skåne, exklusive Malmö.

Österlen är en bra målbild. Jag har varken sett kineser eller Zomalier där, så det kan funka fram till man tar ner rullgardinen.
Citera
2022-08-24, 06:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Hahahah vad är det för en person vi röstat fram. Hur fan ska det gå till att människor med vilt olika inkomster ska bo i samma område. Ska vi pussla om alla stadsdelar i alla städer? Byta plats på varannan Lidingö-herrgård och Rinkeby-skrapa?

Helt otroligt att vilken idiot som helst kan bli politiker. Är så jävla trött på sossarnas verklighetsfrånvända idealistfläsk att det vänder sig i magen.

Kalle Anka 2022!
Vi har röstat fram? Det är ingen som har röstat fram Magdalena!
Citera
2022-08-24, 06:39
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Bra tycker jag, för om babbarna får ha sina helt egna revir kommer deras ondskefulla parallelsamhällen förstöra landet mer och mer...

Era åsikter?

Du tror inte hon säger det här för att ta röster från SD? Valet är om ett par veckor. Socialdemokraterna har haft makten länge nog men har inte gjort ett skit åt situationen hittills.
Citera
2022-08-24, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Med tanke på alla lilla Somalia vi har så vore Chinatown ganska trevligt i jämförelse.

Vi har ju redan ett stort lilla Somalia i Borlänge! Ökänt!
Senast redigerad av Ajabaja555 2022-08-24 kl. 06:59.
Citera
2022-08-24, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Hahahah vad är det för en person vi röstat fram. Hur fan ska det gå till att människor med vilt olika inkomster ska bo i samma område. Ska vi pussla om alla stadsdelar i alla städer? Byta plats på varannan Lidingö-herrgård och Rinkeby-skrapa?

Helt otroligt att vilken idiot som helst kan bli politiker. Är så jävla trött på sossarnas verklighetsfrånvända idealistfläsk att det vänder sig i magen.

Kalle Anka 2022!

Vi har väl inte röstat fram Magdalena Andersson! Hon är inte folkvald. Hon är en tillfällig reserv åt Löfven som shappade.
Citera
2022-08-24, 06:50
Medlem
Magda vill tydligen att invandrargrupperna ska assimileras till att i huvudsak bli som värdkulturen. Vilket iofs är vad de alla underförstått talar om när de tjatar om att integrationen måste bli bättre. Men samtidigt tar de avstånd från assimilering, det är ju så berikande med olika kulturer och det är övervåld på den invandrade att kräva assimilering.

Uppenbarligen gillar de inte de nya kulturerna de importerat, men varför fortsätter de då att förespråka ännu mer import?

Politikerna är helt enkelt inte smartare än så, vanligen var de dem som aspirerade på typ elevrådsordförande, mentalt slutade de utvecklas i 17-18 års åldern och sitter kvar i den ungdomliga naiviteten. De förstår inte att världen, kulturer och mänskliga relationer är mer komplicerat än så.
Citera
2022-08-24, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Sist jag kollade så var Japan och Sydkorea de länder med lägst födelsetal. Och de är båda slutna, och nationalistiska jämfört med Sverige och hela Europa.

Jag håller med dig om att vi tagit emot alldeles för många lågutbildade och svåranpassade. Däremot är lösningen högutbildade var de än kommer ifrån.
Population of the Republic of Korea from 1800 to 2020
https://www.statista.com/statistics/1067164/population-south-korea-historical/
Population of Japan from 1800 to 2020 https://www.statista.com/statistics/1066956/population-japan-historical/
De har haft en dramatisk folkökning från början av förra århundradet, det är inget konstigt om en sådan kurva planar ut. Att ständigt påföra ett stort överskott av folk i aktiv ålder är ohållbart, det innebär en ständig ökning och det är varken hållbart eller möjligt.

Sverige importerar i alla åldersgrupper så det innebär ingen större demografisk förändring åldersmässigt. Dessutom är de klart krassligare och ökar belastningen på sjukvården långt mer än de bidrar till den. Sjukvårdsbehovet ökar med stigande ålder, så vår import försämrar förutsättningarna för sjukvård till den ökande andelen äldre.
Citera
2022-08-24, 07:14
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Bra tycker jag, för om babbarna får ha sina helt egna revir kommer deras ondskefulla parallelsamhällen förstöra landet mer och mer...

Era åsikter?

Bra!?
Till att börja med har hennes parti suttit i regering 80 av de sista 100 åren, de har den absolut största skulden i detta problem. Att nu försöka vinna valet på populistiska uttalanden som detta är skamligt.

Budskapet hon ger är dessutom väldigt konstigt, skall alltså regeringen bestämma vem som bor var? För att undvika dessa paralellsamhällen.

Jag tror dessutom inte medelklassen (eller någon annan svensk för den delen) kommer tycka det är väldigt kul med blandade kvarter.
Dessa olika erfarenheter hon nämner, vilka är det? Skall Mohammed från Somalia bidra med sin tugga khat kompetens? Achmed från Afghanistan om sin bachi bachi kompetens, hur man sätter på småpojkar?

Jag vill inte bo med dessa människor men det skulle väl iofs vara kul om övre medelklassen fick blanda sig med den nya eliten. Det kommer givetvis inte ske för regeringen kan inte tvångsförflytta människor och regeringen vågar inte och vill inte ha dessa människor i sina egna områden.
Citera
2022-08-24, 07:22
Medlem
Citat:

Era åsikter?

Det är varken kineserna eller italienarna som är problemet.

Men hon vågar väl inte säga att vi inte ska ha MENA-städer eller stadsdelar gör att inte tala om Muslim-towns..
Citera
2022-08-24, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Magda vill tydligen att invandrargrupperna ska assimileras till att i huvudsak bli som värdkulturen. Vilket iofs är vad de alla underförstått talar om när de tjatar om att integrationen måste bli bättre. Men samtidigt tar de avstånd från assimilering, det är ju så berikande med olika kulturer och det är övervåld på den invandrade att kräva assimilering.

Uppenbarligen gillar de inte de nya kulturerna de importerat, men varför fortsätter de då att förespråka ännu mer import?

Politikerna är helt enkelt inte smartare än så, vanligen var de dem som aspirerade på typ elevrådsordförande, mentalt slutade de utvecklas i 17-18 års åldern och sitter kvar i den ungdomliga naiviteten. De förstår inte att världen, kulturer och mänskliga relationer är mer komplicerat än så.

Olika kulturer är berikande - men vissa kan vi vara utan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in