2022-08-23, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Bara en fråga om detta "folkutbyte":

Vem är det som byts ut. Om ett rum har 8 personer och 2 personer till kommer in i rummet, så har det ökat till 10 personer i rummet. Men vem har "bytts ut"?
Det har att göra med den procentuella andelen. När de två personerna kommer är andelen nya 20%. Sedan ska deras släktingar också komma, och så föds det lite barn. Rätt var det är är andelen nya 60%, och landet ska då styras och leva i enlighet med de nyas värderingar. Den gamla kulturen och befolkningen är då utbytt mot en ny. Frågor på det?
Citera
2022-08-23, 23:50
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Det är inte så det funkar, etniska svenskar föder för få barn, så svenskarna blir färre och färre, detta kan motverkas genom att man för en politik som uppmuntrar till barnafödande, t.ex genom skattelättnader och låneavskrivning. Men istället har våra politiker valt en väg där man fyller på med invandrare från tredje världen som dessutom har en högre nativitet än etniska svenskar. Det gör att de etniska svenskarna blir en mindre och mindre del av Sveriges befolkning.

Sist jag kollade så var Japan och Sydkorea de länder med lägst födelsetal. Och de är båda slutna, och nationalistiska jämfört med Sverige och hela Europa.

Jag håller med dig om att vi tagit emot alldeles för många lågutbildade och svåranpassade. Däremot är lösningen högutbildade var de än kommer ifrån.
Citera
2022-08-23, 23:55
Medlem
Jag har pratar med invandrare som bytt bostäder och dom vill inte ens bort från gatan dom bor på, eftersom deras gruppering finns just där. Dom vill ha större eller mindre där dom redan bor. Att tvångsflytta dessa kommer bli mycket dramatiskt och det måste man göra för att uppfylla maggans vision.
Citera
2022-08-23, 23:56
Avslutad
Om det hade fungerat på frivillig väg hade det redan varit osegregerat och blandat. Vi kan alltså konstatera att det kommer att krävas tvång. Vad har Maggan i verktygslådan?
Citera
2022-08-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Fast så är det inte. Totalsiffran ligger långt under 100000, ifjol var de 90361, och av dem är drygt tio procent födda i Sverige, vilka för övrigt är den största gruppen. Antalet invandrare från Afghanistan, Syrien och Somalia var sammanlagt hälften så många som de födda i Sverige. Ifjol var 11425 personer asylsökande. Men om du trivs med din siffra och beskrivning (”importera”? Är du en sådan där som tror på folkutbyte?) ska du förstås hålla fast vid den. Låt dig inte påverkas av fakta.
Angående sakfrågan ska vi förstås inte ha ghetton. Fast de är det gott om, på grund av regeringarnas politik sedan minst fyrtio år tillbaka.
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/invandring-till-sverige/
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/asylsokande-i-sverige/
Intressant, men vad är det egentligen som gäller? Och var kommer anhöriginvandringen in?
Och vilka regler gäller?
Och varför kan man aldrig med morot eller piska sätta sätta friska människor i arbete?
Citera
2022-08-24, 00:06
Medlem
neuron-drones avatar
Politikerna kan väl börja med att flytta till dessa områden då?

Ingen av min kommuns politiker bor i "Lilla Somalia" som är en del av området jag bor i. Inget hindrar dem att flytta hit.

Fattiga svenskar får inte bo i mitt område (eftersom hyresvärdarna inte får säga att endast invandrare ska avvisas, de måste hitta på att det handlar om typ av inkomst). Så nu får de svenskar som hade velat, stoppats från att flytta hit. För att man ville undvika för många invandrare på samma plats.

Skakar lite på huvudet.
Citera
2022-08-24, 00:09
Medlem
Christopher.s avatar
Maggan får väl föregå med gott exempel och flytta till rinkeby, hennes barn kan hon skicka på internat till en muslimsk familj i rosengård. Inte? Varför ska någon annan? Är som vanligt skitsnack, som det mesta som präglar svensk politik.
Citera
2022-08-24, 00:14
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Sist jag kollade så var Japan och Sydkorea de länder med lägst födelsetal. Och de är båda slutna, och nationalistiska jämfört med Sverige och hela Europa.

Jag håller med dig om att vi tagit emot alldeles för många lågutbildade och svåranpassade. Däremot är lösningen högutbildade var de än kommer ifrån.

Förstår inte poängen du vill göra med ditt första påstående, men inget jag skriver motsäger väl det. Om du menar att det inte går att föra en politik som uppmuntrar till barnafödande så är det fel, det gjordes t.ex framgångsrikt i Tyskland på 30-talet och görs idag i Ungern. Lustigt hur Orban blev kallad rasist av svenska politiker för att han hellre ville föra en politik som uppmuntrar ungrare att föda barn än att importera en ny befolkning från tredje världen.

Ditt resonemang kring utbildningsnivån på invandrare hade varit relevant för 30 år sedan när vi hade en låg invandring, men det gör ingen skillnad på folkutbytet, och är därmed orelevant om man som jag och andra etnonationalister ser ett egenvärde i att bevara det svenska folket. Det är som SD som tror att det handlar om kultur och som tycker det är helt ok om Sveriges befolkning om 100 är en massa afrikaner bara de dansar små grodorna och äter sill....
Senast redigerad av HLundborg 2022-08-24 kl. 00:17.
Citera
2022-08-24, 00:17
Medlem
DeValeras avatar
Hur ska detta gå att genomföra? Tvångsförflyttningar? Uppköp av attraktiva bostadsrätter och villor?
Det märks på sossarnas retorik att Kent Ekeroth har blivit en konsult åt partiet.

Vill man inte ha Chinatowns, lilla Mogadishu etc. så ska man ju i första hand se till att man håller gränsen någorlunda stängd och inte lämnar det vidöppen.
Citera
2022-08-24, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vritra
Kan man inte böja ordet jämföra ska man hålla käften, ta på sig struten och ställa sig i hörnet.
Håller med om det språkliga.
Men varför förneka att många svenska kvinnor föredrar en välväxt svart man, företrädesvis
från afrikanska västkusten.
Har hört det från hästens mun så att säga.
När hästen varit något mer än bara salongsberusad.
Citera
2022-08-24, 00:24
Medlem
Jag tycker att det är ruskigt med den här Magdalena Andersson att hon som icke folkvald statsminister tar så stora beslut till Sverige och svenska folket. Hon bestämmer över våra huvuden att Sverige ska med i NATO och nu bestämmer hon att hela Sverige ska bli ett mångkulturellt groteskt monster utan att fråga folket om vad de tycker!

Jag hoppas att hon åker ut nu ur regering. Helst från riksdagen också. Hon är en reserv! Det räcker nu!
Citera
2022-08-24, 00:34
Medlem
Ni förstår verkligen inte att det enda sättet att slippa blattekriminaliteten i Sverige är att tvinga de kriminella blattarna att återvandra hem?

Och de kommer behöva tvingas. De kommer inte att ge upp det lättlurade Sverige i första taget. Så många gosiga bidrag, ett så lättlurat och snällt svenskt folk. Ta våra pengar, ta våra bostäder, döda våra gamla, kissa i munnen på våra söner och våldta våra döttrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in