2022-08-23, 20:13
  #1
Medlem
SKAEGRs avatar
God kväll!

I den här tråden tänkte jag att vi kunde dela rekommendationer av Dungeon synth. Ibland så gör Black metal-musiker Dungeon synth också, så album, EP's, singlar och enstaka låtar kan man också posta här. Nog snackat, jag börjar:

Murgrind: https://youtu.be/6vjFNDFG7C8

Erang: https://youtu.be/epmxRdFp6Fs

Pazuzu (old-school): https://youtu.be/VPVDurE2qtk

edit: Man kan också lägga in spelmusik eftersom det är väldigt snarlikt, men då ska det vara fantasyspel eller medeltidsspel etc...


/SKÄGR
__________________
Senast redigerad av SKAEGR 2022-08-23 kl. 20:28.
Citera
2022-08-23, 20:20
  #2
Medlem
Knastratts avatar
Är det här dungeon synth?

https://www.behindthebarriers.org/onewebmedia/ClosingUp.mp3
Citera
2022-08-23, 20:33
  #3
Medlem
SKAEGRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Är det här dungeon synth?

https://www.behindthebarriers.org/onewebmedia/ClosingUp.mp3


Nej, det skulle jag inte påstå men tungt ändå, vad heter artisten?
Citera
2022-08-23, 20:50
  #4
Medlem
Knastratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKAEGR
Nej, det skulle jag inte påstå men tungt ändå, vad heter artisten?

Anodyne Havoc. Men du lär inte hitta något mer… 😉
Citera
2022-08-23, 20:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Anodyne Havoc. Men du lär inte hitta något mer… 😉

Eftersom det är så uselt?
Citera
2022-08-23, 20:58
  #6
Medlem
mohnomishes avatar
Mortiis tidiga plattor på Cold Meat Industry satte väl standarden för genren.
Citera
2022-08-23, 21:01
  #7
Medlem
Knastratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Eftersom det är så uselt?

If you say so.
Citera
2022-08-23, 21:16
  #8
Medlem
SKAEGRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Mortiis tidiga plattor på Cold Meat Industry satte väl standarden för genren.


Ja, jag tror väl att han är lite fadern av Dungeon synth. Burzum har ju också gjort en del musik åt det hållet iallafall, 'Han som reiste' tycker jag är ett exempel.
Citera
2022-08-23, 21:19
  #9
Medlem
SKAEGRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Anodyne Havoc. Men du lär inte hitta något mer… 😉


Ser fram emot att höra mer, kan man kalla det Blues-Doom?
Citera
2022-08-23, 21:24
  #10
Medlem
Knastratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKAEGR
Ser fram emot att höra mer, kan man kalla det Blues-Doom?

Varför inte?
Citera
2022-08-30, 21:32
  #11
Medlem
Eliogabaluss avatar
Dungeon Synth är ganska nytt för mig, tycker att hela konceptet är väldigt inspirerande.

Däremot tycker jag att det mesta som jag har hört hittills lider brist på fler skalor än två. Jag saknar lite intressanta tonartsbyten som vägleder en genom musiken.

Ett av dina tips ts, Pazuzu, var riktigt coolt och det ska jag lyssna mer på!

Har lyssnat en del på Mortiis - Født til å herske och tycker att den var rå och primitiv på ett bra sätt!

https://youtu.be/o83uriMyqw8
Citera
2022-08-30, 22:48
  #12
Medlem
SKAEGRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliogabalus
Dungeon Synth är ganska nytt för mig, tycker att hela konceptet är väldigt inspirerande.

Däremot tycker jag att det mesta som jag har hört hittills lider brist på fler skalor än två. Jag saknar lite intressanta tonartsbyten som vägleder en genom musiken.

Ett av dina tips ts, Pazuzu, var riktigt coolt och det ska jag lyssna mer på!

Har lyssnat en del på Mortiis - Født til å herske och tycker att den var rå och primitiv på ett bra sätt!

https://youtu.be/o83uriMyqw8


Mortiis är riktigt bra, det är väldigt trollskt och Nordiskt tycker jag.

Jag är inte musiker, så jag vet inte riktigt vad du menar men 'Summoning' är väldigt episkt och stort..., jag tror att Selenius och Protector är perfektionister musikaliskt, en riktigt bra platta är Old Mornings Dawn: https://youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_mjElvo8NtBr9ZtlNezMLXz0nI7m8 Io8NI
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in