2007-08-26, 00:49
Medlem
Alltför många av mina vänner hatar knarkare, även om jag inte ser CB som knark så hatar de knarkare, vilket e lättaste sättet att bevisa att det inte e så jävla farligt!!??
Citera
2007-08-26, 00:50
Medlem
Fråga dem vad det är med "knarkare" som stör dem. Varför de inte klarar av människor som brukar droger för sin egen njutnings skull. Fråga dem om de avskyr rökare eller folk som dricker öl också. Se om de har ett bra svar, annars kan du skratta åt deras dumhet eller något.
Citera
2007-08-26, 00:51
Medlem
yespairs avatar
Stå på dig själv och var självsäker i dina argument. Säg att du har tagit ditt val och att du respekterar dem för att de har gjort sitt, precis som de borde respektera dig för att du gjort ditt val.

Tyvärr är det väl inte direkt så lätt i praktiken, jag menar det är ändå Propagandasverige vi lever i!
Citera
2007-08-26, 00:51
Medlem
Skullheads avatar
Det är ofta något man själv måste insé, jag hatade allt som hade med knark att göra förr, sen blev jag medlem på flashback och insåg att det inte var så himla farligt som man lärt sig i skolan, ska dock inte säga att jag är glad för pundare eller så, vill inte ha några i min närhet, men de får sköta sitt så sköter jag mitt
Citera
2007-08-26, 00:52
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanGohran
Alltför många av mina vänner hatar knarkare, även om jag inte ser CB som knark så hatar de knarkare, vilket e lättaste sättet att bevisa att det inte e så jävla farligt!!??
Det går inte att "bevisa"... Bästa sättet är väl att föregå med gott föredömme och visa att du minsan inte är någon schablonbild av nån pundare bara för att du röker lite.
Citera
2007-08-26, 00:52
Medlem
jo precis, men sen har vi ju de lokala knarkarna/fyllona som e rent av äckliga, varav deras argument, Hasch = usch. Ni förstår?
Citera
2007-08-26, 01:15
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanGohran
Det var naivt. Har det med status att göra? Tror du att de hade tyckt samma sak om cannabis vore lagligt eller om alkohol vore olagligt? Fråga dem det.
Citera
2007-08-26, 01:19
Medlem
bäst hittils

Se om de har ett bra svar, annars kan du skratta åt deras dumhet eller något.[/quote]
Den hade jag kört på.
Citera
2007-08-26, 01:19
Medlem
Jag misstänker ju att det är så att CB är olagligt. Däremot jag själv ser inga fel på Cannabis och har aldrig gjort. Jag ser egentligen inget fel på andra droger heller, men jag ser inte CB som precis.. KNARK. det låter för.. för mycket!
Citera
2007-08-26, 01:22
Medlem
smokevatrs avatar
cb är en sak .. men i övrigt så ger är en knarkare inte samhället något mer en belastningar dom "normala" människorna kommer alltid att se ner på missbrukare vem vill igentligen betala skatt och försörja en massa lodisar som bara förstör för samhället utan att ge något tillbaka ? . Men försök att få dina vänner att inse att det faktist finns knark och knark ,, ge exempel på respektabla personer som faktiskt röker
Citera
2007-08-26, 01:26
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokevatr
cb är en sak .. men i övrigt så ger är en knarkare inte samhället något mer en belastningar dom "normala" människorna kommer alltid att se ner på missbrukare vem vill igentligen betala skatt och försörja en massa lodisar som bara förstör för samhället utan att ge något tillbaka ? . Men försök att få dina vänner att inse att det faktist finns knark och knark ,, ge exempel på respektabla personer som faktiskt röker

Det finns ju ändå gott om "lodisar" som bara dricker alkohol också, isåfall är det väl lodisarna man ska hata och inte det dom är dumma nog att missbruka :P
Citera
2007-08-26, 01:29
Medlem
yespairs avatar
Att markera skillnaden mellan bruk och missbruk är väl en bra start?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in