2022-08-23, 17:43
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Chinatowns är ju trevliga Har varit i San Fr N Y o Londons Chinatowns. Trevliga områden till skillnad
från sk Somalitowns som ju är förpestade shitholes.

Chinatown upplevde jag som en av NY baksidor. Det var skabbigt, för att vara tydlig. Little Italy var bättre men jag föredrar att resa till olika länder istället för att uppleva dem på olika väderstreck i en och samma stad. Smaken är som baken men som svensk med erfarenheten av att leva både i ett homogent land och ett multikulturellt så föredrar jag det homogena alla dagar i veckan. Det verkar svårt att få ett multikulturellt land att bli lika harmoniskt och välfungerande som det homogena.
Citera
2022-08-23, 17:44
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Bra tycker jag, för om babbarna får ha sina helt egna revir kommer deras ondskefulla parallelsamhällen förstöra landet mer och mer...

Era åsikter?
Hon vill inte och hon vill inte.. Men vad är hennes plan för att ändra på det som redan är?
Citera
2022-08-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, man måste vara svensk medborgare för att få rösta i RD, men det är en helt annan sak. Precis som Maggan säger så har vi icke önskvärda "China"(Somalia)- towns osv. Dvs; områden som inte är svenska.

Betyder grundloven ingenting i Sverige, og skal grundloven ikke overholdes i Sverige?

I grundloven står der:

Det allmänna ska verka för att alla människor ska kunna uppnå delaktighet och jämlikhet i samhället och för att barns rätt tas till vara. Det allmänna ska motverka diskriminering av människor på grund av kön, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, språklig eller religiös tillhörighet, funktionshinder, sexuell läggning, ålder eller andra omständigheter som gäller den enskilde som person.
Citera
2022-08-23, 17:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Betyder grundloven ingenting i Sverige, og skal grundloven ikke overholdes i Sverige?

I grundloven står der:

Det allmänna ska verka för att alla människor ska kunna uppnå delaktighet och jämlikhet i samhället och för att barns rätt tas till vara. Det allmänna ska motverka diskriminering av människor på grund av kön, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, språklig eller religiös tillhörighet, funktionshinder, sexuell läggning, ålder eller andra omständigheter som gäller den enskilde som person.
Tvärtom borde den svenska befolkningen slippa diskriminering och hatbrott i sitt eget land. Felet är alltså att lagen inte efterföljs i Sverige av varesig förövare eller domstolar.
Citera
2022-08-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tvärtom borde den svenska befolkningen slippa diskriminering och hatbrott i sitt eget land. Felet är alltså att lagen inte efterföljs i Sverige av varesig förövare eller domstolar.

Skal de politikere som har lavet grundloven heller ikke overholde grundloven?

Er det totalt ligegyldigt hvad der står i grundloven?
Citera
2022-08-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedal
Nu var väl även 700 000 tusen arbetslösa också en ren lögn.
Minst 700 000 som lever på bidrag är ingen lögn. Somaliska 8 barnamorsor som lever på föräldrapenning år efter år efter år är att likställa med arbetslösa.
Citera
2022-08-23, 17:58
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Citat:
Till DN säger Andersson i dag att hon är emot "etniska kluster" i bostadsområden.
Bara för Maggan och övriga svenska mångkulturkramare att föregå med gott exempel och flytta till de paradis som de förespråkat i årtionden. Att mångkultur innebär etnisk fraktionering är känt från hela världen.

Men just det ja, sånt skulle ju "någon annan" fixa, inte just jag. Av en ren slump bor jag i ett rasrent vitt villareservat. Ren slump...
Citera
2022-08-23, 18:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Skal de politikere som har lavet grundloven heller ikke overholde grundloven?

Er det totalt ligegyldigt hvad der står i grundloven?
Du får ursäkta, men jag har svårt att förstå vad du säger. Jag gör ändå ett försök att besvara dina frågor.

Först och främst är det inte diskriminering det MA gör. Idiotiskt ja, men inte diskriminerande. Det är inte heller diskriminerande att ha tex "afrosvenskarnas riksförbund".

"Laglydigt vad som står i grundlagen"? Que?

Sedan är idén som sådan givetvis dödfödd från början. Olika folkgrupper kommer alltid att sträva efter segregation, inte integration. Det är därför det är lämpligast att vi har våra egna respektive länder.
Citera
2022-08-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Bara för Maggan och övriga svenska mångkulturkramare att föregå med gott exempel och flytta till de paradis som de förespråkat i årtionden. Att mångkultur innebär etnisk fraktionering är känt från hela världen.

Men just det ja, sånt skulle ju "någon annan" fixa, inte just jag. Av en ren slump bor jag i ett rasrent vitt villareservat. Ren slump...

Just så. Alltid någon annan som skall lösa hennes problem. Fast lite av tvånget har redan börjat. I fina områden utan problem och med största delen vit befolkning byggs hyreslägenheter. För att främja mångfalden. Vips har man kaosinvandrare på plats. Visserligen även en del WT. Men kaos vandalisering är snabbt på plats.
Citera
2022-08-23, 18:08
Medlem
Mad monks avatar
Nej alla ska ta del av den underbara mångkulturen antar jag. Eller som S valspråk var "alla ska med".
Citera
2022-08-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Minst 700 000 som lever på bidrag är ingen lögn. Somaliska 8 barnamorsor som lever på föräldrapenning år efter år efter år är att likställa med arbetslösa.

Bidrag och arbetslös är inte samma sak, nu är inte jag för import av somaliska barnfabriker,
En lögn är en lögn.
Citera
2022-08-23, 18:16
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Maggan frågas ut i SVT kl 20, möjligt att denna trådens ämne tas upp: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/statsvetaren-har-ar-fragorna-magdalena-andersson-s-vill-undvika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in