2022-08-18, 05:43
Bannlyst
Nu blir det ett ovanligt långt uppehåll på svenska banor. Nästa tävlingsdag nästa fredag på Jägersro. Jag har bara haft blygsamma framgångar på Övrevoll så den dagen hoppar vi över.
Citera
2022-08-18, 10:48
Bannlyst
Nu när vi börjar gå mot slutet av sommaren, kan vi konstatera att GN-dagen på Strömsholm med 4500 besökare står sig stark även om man inkluderar både trav- och galoppbanor. De stora travfesterna visar ju rejäla minus (förutom Elitloppet där publiken minskade men inte lika dramatiskt som för de andra storloppen) i sommar och om man skulle summera så vore det inte förvånande om GN-dagen platsar på Topp 10 vad gäller pubiik. Det är inget annat än en stor succé.

Bro och Jägersro redovisar ju inga publiksiffror, men jag kan inte tänka mig att någon av de större dagarna lockade mer publik än Strömsholm.
Citera
2022-08-19, 11:39
Bannlyst
Det verkar som att kungen fått blodad tand när det gäller galoppen. Besöket på Strömsholm i juni följs upp med ett besök på Bro Park under Stockholm Cup-dagen. Då har han dessutom sällskap av drottningen. Vi får hoppas att det ger anledning till många att besöka Bro Park den dagen.

Citat:
Kungaparet besöker Bro Park

Om en månad får galoppbanan Bro Park kungligt besök. DD.MM. Konungen och Drottningen närvarar vid de stora galopptävlingarna i Bro den 18 september.

Galoppsporten har fått ett glädjande besked: Kungaparet besöker galopptävlingarna och delar ut pris i de två hinderlöpningarna H.M. Konungens Pris samt H.M. Drottningens Pris på Bro Park den 18 september.

– Vi ser mycket fram emot besöket och är glada över att Kungen och Drottningen vill ta del av vår vackra sport, säger Harald Dörum som är vd för Svensk Galopp.

– Tävlingsdagen den 18 september är en av våra absoluta höjdpunkter på året. Det är ett mycket fint program med de två kungliga hinderlöpningarna och vår största slätlöpning Stockholm Cup International. Dessutom avgörs ett lopp för de allra minsta ponnyerna och deras ryttare, fortsätter Harald Dörum.

Kungahuset har en nära koppling till galoppsporten och en lång historia i sporten. Arvprins Gustaf Adolf, Kungens framlidne far, var en framstående kapplöpningsryttare över hinder och tillhörde eliten bland amatörryttarna omkring 1930. Kungafamiljen har också ett långt engagemang i galoppföreningen Jockeyklubben.

https://www.svenskgalopp.se/nyheter-och-media/kungaparet-besoker-bro-park/
Citera
2022-08-23, 14:25
Bannlyst
Sandra Brolin har seglat upp som galoppens gnällkärring nr 1. Är hon sur och bitter för att det går så dåligt?
Citera
2022-08-23, 14:31
Bannlyst
Har galoppen blivit en lekstuga där vissa hästägare och tränare får göra som de vill för att markera mot andra ägare och tränare, utan tanke på spelare och andra parter? Om vi vill att folk ska spela på galopp måste allt ske professionellt. Finns inget utrymme för sandlådelekar.
Citera
2022-08-23, 20:34
Bannlyst
Med tanke på ATG.s omsättningstapp var det nog smart att förhandla fram en fast årlig utdelning till SG.
Citera
2022-08-24, 06:08
Bannlyst
Fin intervju med en hedersman:

https://www.svenskgalopp.se/nyheter-och-media/trivsel-och-gemyt-bakom-hans-inge-larsens-lyft/

Citat:
Trivsel och gemyt bakom Hans-Inge Larsens lyft
Citera
2022-08-24, 11:40
Bannlyst
Man undrar vad Galopptips-redaktionen gör med den information som de censurerar bort från tränarintervjuerna.
Citera
2022-08-25, 11:28
Bannlyst
Jag tror att Castro har en bra chans i V4-2, Mitt drag är Pusjkin som jag tycker står bra inne i löpet. Ska ha 1600 och har gått en bra tid på den distansen. Stallkamraten Amon Ra tror folk att det är en ren sprinter, men han har vunnit på 1600 på bra tider och ska räknas bakom Pusjkin. Chansar bort Wolfof Vancouver som blir överstreckad på senaste insatsen (på en banan som missgynnade nästan alla andra), men tar med en annan Junior-häst: Planstepsdream. Har inte gjort så mycket väsen av sig än i år, men nu tror jag att det kan bli andra takter. Är nog bäst på 1600 som han får idag. Övriga slåss om hötappar.
Citera
2022-08-25, 14:30
Bannlyst
Det är möjligt att Nevile Chamberlain bara vinner V4-1, men jag tycker att det är oerhört jämnt och helgarderar. Rastapopoulus är loppets roliga drag. Är han lika bra som näst senast kan det bli en lätt seger.
Citera
2022-08-25, 16:44
Bannlyst
I V4-4 blir det spik på Inga Lilla. Blev bortriden av Rodriguez senast, rider han bättre den här gången ska det vara en mycket bra chans i ett ganska trött gäng. Dessutom bör hon gynnas av deb kortare distansen.
Citera
2022-08-26, 06:00
Bannlyst
I V4-3 måste Primacor ha en toppchans. men jag ser tre utmanare: Cece Adorable, Chinese Emperor och Ko Zinzun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in