Citat:
Ursprungligen postat av
Ladyinthecorner
Har hört poddavsnittet nu med Fredrik Reuterskiöld! Enligt min mening är detta en man som äntligen vågar säga det vi är många som redan också vet. Det blir ingen bana i Bara. Det har varit lite grann som sagan om Kejsarens nya kläder. Alla säger att han är naken men ingen vågar säga det. Samma med banan i Bara, många har vetat länge att detta kommer ju aldrig att hända, men ingen har vågat säga det rätt ut. Heder då Fredrik som vågar ta bladet från munnen. Det finns ingen detaljplan färdig. Det finns inte pengar. Det finns inte tillräckligt med finansiärermed mera med mera. Tycker även han har rätt när han säger att det syns på träningslistanorna att folk vet vad det handlar om. Man hinner inte bygga en bana även om pengarna på något mirakulöst sätt skulle komma fram. Håller med Fredrik och även andra tränare att sopa helt undan travspåret var helt galet. Nu står vi där och troligtvis blir det ingen bana i Skåne. Det är lätt att säga vad jag sa men jag har sagt det hela tiden att detta kommer ju aldrig att kunna ske tyvärr, ingen hade önskat mer än jag att galoppen fanns kvar.
Håkan Birger skulle intervjuas i teve i söndags. Har inte sett programmet, vet du vad han sade?
En annan aspekt, som jag vet att en dansk företrädare har lyft fram, är att antalet gräshästar inte skulle kunna fylla lopp på ännu en gräsbana (som ju varit planen i Bara).
Undrar om ett framtida Svenskt Derby på Bro Park kommer att ridas på gräs eller dirt.