2022-08-26, 13:03
Bannlyst
Vi håller tummarna för Cricke och Elin!

Citat:
Första uppfödningen kan ge en SM-seger

Det behöver inte vara det största loppet som framkallar de stora känslorna. Christopher Roberts har vunnit mycket, men när Mesmerize debuterade med seger för ett par veckor sedan var det något alldeles speciellt: "Jag får erkänna att då blev det lite blött i ögonen." På söndag startar Mesmerize i SM för 2-åringar och bara att ha en häst till start i SM är stort, även om det nog är så att han kommer att vara ännu bättre som 3-åring.

https://www.svenskgalopp.se/nyheter-och-media/forsta-uppfodningen-kan-ge-en-sm-seger/
Citera
2022-08-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Nu när vi börjar gå mot slutet av sommaren, kan vi konstatera att GN-dagen på Strömsholm med 4500 besökare står sig stark även om man inkluderar både trav- och galoppbanor. De stora travfesterna visar ju rejäla minus (förutom Elitloppet där publiken minskade men inte lika dramatiskt som för de andra storloppen) i sommar och om man skulle summera så vore det inte förvånande om GN-dagen platsar på Topp 10 vad gäller pubiik. Det är inget annat än en stor succé.

Bro och Jägersro redovisar ju inga publiksiffror, men jag kan inte tänka mig att någon av de större dagarna lockade mer publik än Strömsholm.

Är man ”tvungen” att spela via mobilen eller finns det fortfarande spelkassor på Strömsholm?Förmodligen idiotisk fråga….
Citera
2022-08-26, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Är man ”tvungen” att spela via mobilen eller finns det fortfarande spelkassor på Strömsholm?Förmodligen idiotisk fråga….

På Strömsholm finns inte längre några totokassor. Inte heller på Bro Park. Jägersro och Göteborg vet jag inte, har inte varit där på några år.
Citera
2022-08-27, 16:13
Bannlyst
SM-dagen är en av de finaste dagarna i svensk galoppsort. Skulle kunna gå att göra mycket mer kring inramningen. Sista sommardagen på Bro skulle kunna locka mycket folk.

Chantal blir min V64-spik. Patrick Wahl har bra facit i SM för 2-åringar och Chantal är bästa hästen trots förlusten senast. Oliver Wilson upp = +

SM för sprinters står mellan Astron, Silent Night och Marshi

7 Furlong Challenge blir en uppgörelse mellan Archduke Ferdinand och Dear Bear. I Amacitalöpning blir Starlight Song storfavorit, men Give Me Space och Brazuca ska också räknas.

Jockeyklubbens Grand Prix tar nog Hear the Drums hem. bakom är det vidöppet.

Sunday Special låser jag på tre: Semiramis, Fru Petrell och El Camino. Huddle, Green Backspin och Credit Card räknas bakom dessa.
Citera
2022-08-28, 18:15
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Sandra Brolin har seglat upp som galoppens gnällkärring nr 1. Är hon sur och bitter för att det går så dåligt?

Vad baserar du det på?
Citera
2022-09-04, 16:48
Bannlyst
Smart av Bro Park att jobba för ökat galoppintresse i närområdet med besök på bl.a. golfbana och ridskola. Det kan ge utdelning.
Citera
2022-09-05, 06:48
Bannlyst
Roy Arne Kvisla är V4-omgångens nyckeltränare. Swiss Doctor har en toppchans i den inledande silverhandicapen. Den enda som möjligen kan utmana är Bearded Lady om hon hittar tillbaka till vårformen. Dock inget som tyder på det. Swiss Doctor blir omgångens spik.

Kvisla har också mycket bra chans i V4-avslutningen. Bearwinner är bästa hästen och kan lägga det här gänget på rygg, men en seger på nio starter imponerar inte så det blir gardering. Rhodium Star är tillbaka på dt och slipper topphästarna den här gången. Räknas. Double Rock vinner inte ihjäl sig men med dokumenterad form och lite fält kan det gå vägen. Man in the Moon står bra inne.
Citera
2022-09-05, 19:40
Bannlyst
I V4-3 tror jag mest på Visiteur Du Pom, som står bra inne. Bra inne står också Madison County, men det är frågetcekn för formen. Fury The Bullet var blek senast och kanske har handicapen kommit ikapp honom. Jag tycker ändå att han näst senast visade några kilo mer än 75 och gör han om den insatsen kan det bli seger. Hootenanny får också vara med på kupongen. Dunkel form men god grundkapacitet. Kanske är det dumt att inte ta med El Camino och Sir Gnet som är de enda som visat form på slutet, men så får det bli.
Citera
2022-09-06, 07:37
Bannlyst
En avdelning kvar att lösa, V4-2 - en maidenlöpning över 1600dt. Tipsnicken till All About Fun med formlärlingen Rebecca Stålhandske. Nu tillbaka på dt och lite längre distans, som jag tror är hans melodi. Värst emot är Skyraider som kommer tillbaka efter sjukdom. Kanske behöver löpet men i det här lila gänget kan det gå vägen ändå om de andra sviker. Sistastrecket på Face Into Darkness som står hyfsat inne. Medeldistans är nog hennes likör.
Citera
2022-09-06, 12:14
Bannlyst
Är det galoppens högsäsong nu? Bro Park söndag-tisdag-söndag, Jägersro onsdag. Intensiva dagar för de få som spelar på galopp. Gissar att tisdagskvällen kommer i kläm. Hur hade de tänk med den? Visst, AW och kompishäng en sommarkväll, men i september mitt emellan två av de största dagarna under året och med lunchgalopp dagen efter???
Citera
2022-09-06, 12:46
Bannlyst
På förhand ser du ut att bli strid mellan Danmark och Norge i de största löpen på söndag.

I Breeders' Trophy Classic: Titannia vs. Hear the Drums

I BT Mile: Good Fortune vs. Hollywoodboulevard

men det finns säkert andra som också vill vinna ...

Kan inte låta bli att tycka att det vore roligt om Andreas Tapia Dalbark kunde få vinna ett storlopp på hemmaplan.
Citera
2022-09-06, 14:26
Bannlyst
Nu kan folk i alla fall inte gnälla på små fält. Det blir en välfylld V64:a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in