2022-08-23, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tycker du det har fungerat bättre att inte förhandla? Fullt krig och risk för kärnvapenkrig, och både vi och dem förlorar på att där inte är energihandel.

Europa och västländerna har ju ägnat de senaste 35 åren åt att genom handel och samarbete öppna upp Ryssland så vad faan menar du?

Se bara på alla tusentals storföretag som McDonald, HM, IKEA Scania mfl… listan kan ju göras hur lång som helst.

Se på rymdforskning där NASA byggde ett nära samarbete med som Roskosmos

Se på Tyskland som la om hela sin energipolitik för att kunna köpa gas från Ryssland

Listan kan ju göras hur lång som helst på investeringar, samarbeten och projekt vi i väst dragit igång för att just visa att vi velat sammarbeta och närma oss Ryssland men inget har ju hjälpt uppenbarligen eftersom Nazist dvärgen drar sedan igång ett krig i mitten av Europa och dödar urskillningslöst tio-tusentals civila?

Och du pratar om att förhandla? Saft och bullar??

Du måste vara Miljöpartist? För det är exakt så som ryggradslösa och mesiga västerfittor och miljöpartister resonerar när det kommer till gängkriminella tunga brottlingar. Saft och bullar.. Saft och bullar.. Hälsa Stenevi .. .
Citera
2022-08-23, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Vad gäller Putins relation till Dugin-familjen kan man i alla fall konstatera att Dugin + dottern var så pass "viktiga" att Putin offentligt kondolerat Duginas död. Det gör han nog inte med vem som helst.

Det har för övrigt hållits en TV-sänd minnesstund för Dugina och vad gäller den har jag vissa synpunkter. Vad var det för ett svin som beslutade om "open casket" (öppen kista)? En person som avlidit till följd av (påstådd) bombexplosion samt efterföljande kraftig bilbrand visas alltså upp i öppen kista!?? Om vi säger så här: det kan inte ha funnits så mycket att se på, definitivt inget som påminde om dottern i alla fall. Anordnaren av minnesstunden måste vara svårt empatistörd. Alternativt var liket/ dockan övertäckt. Länk till minnesstunden m m:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11137063/Vladimir-praises-Russian-patriot-killed-car-bomb-amid-funeral-Putins-Rasputin-daughter.html

Glädjande nog såg pappa Dugin ut att ha gjort en remarkabel återhämtning efter den hjärtattack han uppgavs ha drabbats av efter dotterns dödsfall. Han blev ju tvungen att vistas på sjukhus något dygn, med bevakning .....

Ang bevakning: https://www.thesun.co.uk/news/19579686/putin-alexander-dugin-heart-attack-assassination-russia/
Att nu Putin har kondolerat Dugins dotter offentligt är snarare ett tecken på hur jävla stort cluster fuck SBU har ställt till med om de är inblandade.

Som jag sagt, från att ha varit en marginell figur som är mer känd i väst och som många inte vill associera sig med i Ryssland kliver nu Dugin fram som en folkhjälte skulle jag tro.
Citera
2022-08-23, 13:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Varken Dugin eller Dugina hade någon avdelad från säkerhetstjänsten som bevakade dem då de inte är/var några som var knutna till den ryska administrationen eller innehade någon offentlig position.

Och ja, jag har redan nämnt möjligheten till att FSB lät det hända. Men det är en ytterst en spekulation från min sida.

Vem var det som filmade henne när hon var ute och gick runt Duginas bostad då? En granne?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Det är ju Dugins idéer om att Putin ska skapa en euroasian faciststat som är grunden till kriget mot demokratin.

Han orsakade ju själv indirekt sin dotters död. Han borde förstått att han är en legitim måltavla.

Den ryska självbilden som går igen. Du förstår den går ut på att alla i hemlighet drömmer om att få bli ockuperade och utsugna av Kreml och varje motstånd bemöts med förvåning, bestörtning och förvirrad whataboutism.

Har man författat alster som går ut på att Ryssland skall behärska "sin" hemisfär medelst utplåning av fria folk och självständiga länder med certifierat ryss-dna där detta är en självklarhet föresvävar det aldrig att man skulle själva råka ut för det.
Citera
Medlem
Taggads avatar
Godna nyheter. Ukraina skalar upp artilleriet med granater som kan ändra rikting. Det låter illa för dom ondsinta inkräktarna.
Citat:
Tyskland skickar granater som kan ändra riktning
Tyskland skickar en ny high-tech-version av artillerigranater till Ukraina, rapporterar Der Spiegel. Det handlar om 255 stycken 155-millimetersgranater av typen Vulcano, som är så ny att den ännu inte används av den tyska militären själv.

Vulcano-ammunitionen kommer att levereras direkt av tillverkarna, tyska Diehl Defence samt italienska Leonardo, och påstås av dessa vara ”en av de mest exakta granaterna i världen” som träffar sina mål på en meter när, genom att följa målen och ändra riktning i luften. https://omni.se/t/offensiven/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707
Tyska: https://www.spiegel.de/wissenschaft/ukraine-krieg-was-die-neue-vulcano-munition-der-ukraine-bringt-a-2aa62007-1ec9-45f9-9a55-6e1ec4eb75c a
Senast redigerad av Taggad 2022-08-23 kl. 13:17.
Citera
Medlem
Mindre vapen och pengar till ukraina från väst, kommer ukraina orka hålla emot ryssland i långa loppet då?
Citera
2022-08-23, 13:15
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det är ju så klart ett påstående som kan vara fel ja. Men base case scenario måste trots allt vara att det inte blir revolution (från liberalt håll). Om du sitter och gissar att nästa år blir det revolution i land X, så får du troligen fel. Jag sätter gärna 3 ggr pengarna på att Putin styr Ryssland Augusti 2023.
Faktum är att ju längre tiden går desto större är risken för någonting händer. Detta går inte som Putin vill.

Citat:
Men vi ser ju inte stor social oro. Du har rätt i att många krigar för pengar ja, det är närmast som på 1600-talet. De i DPR/LPR tror jag dock inte krigar bara för pengar.
Nej, i de regionerna tvångsrekryterar man istället.
https://twitter.com/Milan8662/status/1561263283369287680
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1559856697228906497
Citera
2022-08-23, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Möjligt men det var inte det du länkade till, var och en får tro på vem dom vill och bedömma vilka källor man anser som trovärdiga.
Men det som jg depaterat med dig både gällande den senaste länkade artikeln om mordet och tidigare länkade artiklar är att du inte förstår vad du läser.
I den senaste artikeln fanns inget av de du nu framför,(Som jag i och för sig ser som inte trovärdigt).
Och i den tidigare så visade du på att du inte förstod artikeln heller.
Det blir helt omöjligt att diskutera ett område om du hänvisar till källor som helt enkelt inte stöder din inlaga.
Jag tror inte du riktigt förstår mitt resonemang.

Det mesta jag har kommit med i saken är vidarebefordring av vad andra säger och inte mina egna slutsatser. Någon frågade efter "framlagda" bevis och jaf gac då den länk jag hade,

Om sedan det som sägs är korrekt eller inte för vara och en bedöma. Jag såg nog det mer som en samlad redogörelse för "framlagda" bevis just då.

Jag kommer dock med lite egna slutsatser idag.
Citera
2022-08-23, 13:18
Medlem
Har EU / USA / Storbritannien några nya sanktioner på gång mot Ryssland eller börjar möjligheterna för sanktioner att ta slut ?
och vad skulle nya sanktioner kunna innehålla om det blir aktuellt?
Citera
2022-08-23, 13:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Hur går det med bron? Varför bygger nazisterna en pontonbro bredvid när alla troll säger att den funkar bra att köra på och dessutom behövs ingen bro?

Och varför tror de att en pontonbro fungerar bättre mot HIMARS än en riktig bro?
Citera
2022-08-23, 13:21
Medlem
Citat:
Jag tror inte du riktigt förstår mitt resonemang.

Det mesta jag har kommit med i saken är vidarebefordring av vad andra säger och inte mina egna slutsatser. Någon frågade efter "framlagda" bevis och jaf gac då den länk jag hade,

Om sedan det som sägs är korrekt eller inte för vara och en bedöma. Jag såg nog det mer som en samlad redogörelse för "framlagda" bevis just då.

Jag kommer dock med lite egna slutsatser idag.

Du har förklarat det.
Men du skulle skicka bevis, men länkade en articel som själv inte hade några bevis för GM.
Tidigare så missförstod du grovt innehållet i en artikel om dödsfall bland Rysska militärer.

Kan du förstå varför jag ifrågasätter dig, och dina intentioner??
Du letar fram en länk till nåt som fatiskt inte stöder det du påstår i din text.
Citera
2022-08-23, 13:22
Medlem
Citat:
Nämn någon ukrainsk offentliga figur som ryssarna medvetet dödat under denna operation.

Jag vet en hel del offentliga figurer i Ukraina som blivit mördade av den ukrainska regimen dock.

Det är väl för väl att din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml, och hens mördare är extremt inkompetenta. Om så icke var fallet torde den mest prominenta Ukrainska "offentliga figuren" ha gått ur tiden för länge sen...
https://en.wikipedia.org/wiki/Assassination_attempts_on_Volodymyr_Zelenskyy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in