2022-08-23, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nej, det finns ingen rysk grupp som tagit på sig något. Det finns en oppositionell rysk politiker i exil som i ukrainsk TV kommit med något som kan ses som konspirationsteorier om det.

Trovärdighet noll alltså.
lika trovärdigt som dina referenser är=0
Citera
2022-08-23, 13:02
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Vilka av ryssympstisörerna gör detta?

Upperkutt. Nu ser jag att den här användaren troligtvis inte är proryss. Nåja ... Man ska ändå vara försiktigt med att klicka länkar om man inte är helt bombsäker
Senast redigerad av Opaque 2022-08-23 kl. 13:04.
Citera
2022-08-23, 13:02
Medlem
Citat:
Nej, det är du som har svårt att skilja på vad jag tycker och tror samt när jag framför andras synpunkter som de ryska källorna.

Hursomhelst har vi namnet på terroristen och om det stämmer så är hon knuten till Azov-bataljonen.

Huruvida det var på eget initiativ av Azovbataljonen eller med SBU:s vetskap vet vi däremot inte.

Möjligt men det var inte det du länkade till, var och en får tro på vem dom vill och bedömma vilka källor man anser som trovärdiga.
Men det som jg depaterat med dig både gällande den senaste länkade artikeln om mordet och tidigare länkade artiklar är att du inte förstår vad du läser.
I den senaste artikeln fanns inget av de du nu framför,(Som jag i och för sig ser som inte trovärdigt).
Och i den tidigare så visade du på att du inte förstod artikeln heller.
Det blir helt omöjligt att diskutera ett område om du hänvisar till källor som helt enkelt inte stöder din inlaga.

Men du får gärna föklara vad i detta citat som är ett bevis gällande vem som är förövare.

Maria Zakharova, of the Russian Foreign Ministry, declared, in response to this crime, that should it transpire, that the Ukrainian government had anything to do with this, then we are talking about state-sponsored terrorism on the part of the Kiev regime. Currently the only Ukrainian “trace” that is known, is the fact that Alexander Dugin himself had complained about threats that he and his daughter had received, coming out of the Ukraine. But that’s normal: The Ukrainians threaten and blacklist everybody in the world who doesn’t give them full and unconditional support.

Eller skickade helt enkelt fel länk??
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-08-23 kl. 13:15.
Citera
2022-08-23, 13:03
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Det har inte alls debunkats mer än på pro-ukrainskt twitter.

Hon befinner sig för närvarande i Wien. Hon ver tydligen en alltför het potatis för Baltstaterna. Vad jag hört vill de absolut inte ha hem henne till Ukraina heller.

Jag är ledsen, FSB har gjort ett lågkvalitetsjobb igen. Det är bara för att mata er nyttiga idioter med material att fördela genom era dyngspridare.

Du är ju en jätteflitig nyttig idiot, det får man ge dig. Hoppas du får de klappar på huvudet du eftersträvar.
Citera
2022-08-23, 13:04
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
De krigar för pengar och ingenting annat. De belopp som den ryska krigsmakten lovar sina soldater är stora för en enskild ryss. De skiter i allt annat.

https://www.youtube.com/watch?v=fmxqqTHsIS4&ab_channel=1420

Inget vet hur fönstret för att avsätta Putin ser ut. Ingen vet hur det verkligen ser ut i Ryssland.

Det är ju så klart ett påstående som kan vara fel ja. Men base case scenario måste trots allt vara att det inte blir revolution (från liberalt håll). Om du sitter och gissar att nästa år blir det revolution i land X, så får du troligen fel. Jag sätter gärna 3 ggr pengarna på att Putin styr Ryssland Augusti 2023.

Men vi ser ju inte stor social oro. Du har rätt i att många krigar för pengar ja, det är närmast som på 1600-talet. De i DPR/LPR tror jag dock inte krigar bara för pengar.
Citera
2022-08-23, 13:04
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Hon har aldrig uppmuntrat till det. Det är lika mycket hittepå som att Dugin är Putins hjärna.

Det är du som blivit upptrollad på läktaren av propaganda.

Det är ju Dugins idéer om att Putin ska skapa en euroasian faciststat som är grunden till kriget mot demokratin.

Han orsakade ju själv indirekt sin dotters död. Han borde förstått att han är en legitim måltavla.
Citera
2022-08-23, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu ljuger du igen. Det är vad FSB påstår. De kan faktiskt tala osanning. Jag vet inte vem som gjorde det. Jag känner varken till motiv eller GM. Listan av misstänkte är väldigt lång.

Min fråga om FSB kände till henne innan och visste var hon bodde. Varför blev hon inte stoppad. Om hon är GM tyder det på att FSB är extremt inkompetenta eller delar av FSB hjälpte henne.
Jag är ganska säker på att FSB kommer med korrekta uppgifter så gott de kan i det här läget. Det håller inte att ljuga särskilt när ryssarna tar det så långt som UNSC.

Så vi kan vara ganska säkra på att hon är på sannolika skäl misstänkt och att man har rätt identitet.

Inte säkert att Kiev är inblandad för det. Kan vara eget initiativ från kvarvarande Azov-medlemmar.

Hon är ju som sagt var på den inofficiella hitlistan nu som terminerad:

https://myrotvorets.center/criminal/?cf%5Bname%5D=%D0%94%D0%B0%D1%80%D1%8C%D1%8F+%D0%9 0%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80% D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0+%D0%94%D1%83%D0%B3%D0%B8%D 0%BD%D0%B0&cf%5Bcountry%5D=&cf%5Baddress%5D=&cf%5B phone%5D=&cf%5Bdesc%5D=
Россия, г. Москва
15.12.1992

Varianter av namnet: Dugina Darya AleksandrovnaDugina Dar'ya OleksandrivnaDugina Darya Aleksandrovna
Propaganda för rysk fascism och nazism.
Spridning av Kreml-propaganda i form av den så kallade "ryska världen".
Informationsstöd till militären...
Citera
2022-08-23, 13:06
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Jag är ledsen, FSB har gjort ett lågkvalitetsjobb igen. Det är bara för att mata er nyttiga idioter med material att fördela genom era dyngspridare.

Du är ju en jätteflitig nyttig idiot, det får man ge dig. Hoppas du får de klappar på huvudet du eftersträvar.

FSB följde väl bara order. ryZZland kan ju inte säga att det var intern opposition som sprängde bilen så gällde att snabbt anklaga Ukraina.
Citera
2022-08-23, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Är det inte lite märkligt att FSB övervakade henne över hela perioden i Ryssland och lät henne lämna landet innan de märkte att hon lyckats aptera en bomb på en bil under tiden? Är inte det ett tecken på att Putins säkerhetsstat är ett skämt?
Varken Dugin eller Dugina hade någon avdelad från säkerhetstjänsten som bevakade dem då de inte är/var några som var knutna till den ryska administrationen eller innehade någon offentlig position.

Och ja, jag har redan nämnt möjligheten till att FSB lät det hända. Men det är en ytterst en spekulation från min sida.
Citera
2022-08-23, 13:09
Medlem
Citat:
Jag är ganska säker på att FSB kommer med korrekta uppgifter så gott de kan i det här läget. Det håller inte att ljuga särskilt när ryssarna tar det så långt som UNSC.

Så vi kan vara ganska säkra på att hon är på sannolika skäl misstänkt och att man har rätt identitet.

Inte säkert att Kiev är inblandad för det. Kan vara eget initiativ från kvarvarande Azov-medlemmar.

Hon är ju som sagt var på den inofficiella hitlistan nu som terminerad:

https://myrotvorets.center/criminal/?cf%5Bname%5D=%D0%94%D0%B0%D1%80%D1%8C%D1%8F+%D0%9 0%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80% D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0+%D0%94%D1%83%D0%B3%D0%B8%D 0%BD%D0%B0&cf%5Bcountry%5D=&cf%5Baddress%5D=&cf%5B phone%5D=&cf%5Bdesc%5D=
Россия, г. Москва
15.12.1992

Varianter av namnet: Dugina Darya AleksandrovnaDugina Dar'ya OleksandrivnaDugina Darya Aleksandrovna
Propaganda för rysk fascism och nazism.
Spridning av Kreml-propaganda i form av den så kallade "ryska världen".
Informationsstöd till militären...

Om du är säker på det måste du även köpa att de är inkompetenta eller delar av FSB hjälpte henne.
Citera
2022-08-23, 13:10
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
"The next day, 22 February 2014, Minister of Foreign Affairs Sergey Lavrov urged the foreign Ministers of Germany, France and Poland Frank-Walter Steinmeier, Laurent Fabius and Sikorski to put pressure on the Ukrainian opposition to implement the Agreement to resolve the political crisis in Ukraine.[16]
The Russian President Vladimir Putin, speaking about the actions of Yanukovych: "... He gave the instruction to withdraw all police forces from the capital, and they complied with his order. He went to the event in Kharkiv, as soon as he had gone to Kharkiv, instead of the release of previously occupied administrative buildings, immediately seized and his presidential residence, government building, instead of trying to fulfill what we agreed".

Här har du kärnan till kriget. Ryssarna hade bestämt sig för att antingen skulle överenskommelsen hållas 100%, eller så skulle det bli krig. De hade inget emot något av scenarierna.

Ryssarna ville inte skriva på av denna anledning: http://www.newsru.com/russia/22feb2014/lukin_print.html . Om du kollar på deras kommunikationer under starten av Krim-vad-det-nu-var så ser du att de insisterar på just den överenskommelsen.
Men om kan kommer överens om något så stödjer man väl den överenskommelsen genom att skriva under. Annars finns det ju inga möjligheter alls att upprätthålla överenskommelsen.
Citera
2022-08-23, 13:11
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
FSB följde väl bara order. ryZZland kan ju inte säga att det var intern opposition som sprängde bilen så gällde att snabbt anklaga Ukraina.

FSB genomförde dådet för att skapa skäl att angripa Ukraina hårdare.

Det är ju bara att se hur de nyttiga idioterna stått på kö för att kabla ut alla 'bevis' som de photoshoppat ihop. Det är en genomtänkt operation som är utförd med sedvanlig rysk kvalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in