Citat:
Ursprungligen postat av
Opaque
Det är svårt för Mongolmaffian i Kreml att behålla kontrollen i ett land som har mer än 100 minoriter levandes i provinserna. Tiden rinner ut för plundarbaronerna i Keml. Det finns ett tillfälle NU att försöka börja möblera om Keml nu när Ryssarna har tappat militär status och det kliver fram fler och fler dissidenter som inte låtit sig bli imponerade av den sömniga ryska björnen.
Om jag vore Putin så skulle jag låsa in mig i ett bankvalv just nu. Det är många som nu passar på att bli kvitt den här maffialedaren och hänga upp honom i närmaste lyktstolpe. Den nivån av uppdämd folkligt missnöje som komma skall lovar episka proportioner. Putin ? Ja, samma öde som Mussolini kanske ? Följer ju i.a.f. samma spår när div Fascistas börjar bli alltmer isolerade och diktatoriska. De blir till slut helt enkelt paria för alla inblandade eftersom de blir övertygade om att vilja hamna i historieböckerna kosta vad det vill
Jao, ryska staten utnyttjar ekonomiskt svaga minoriteter i Ryssland för att försöka uppnå militära mål. Detta krig var tänkt att helst vara över på kort tid, att jättemånga ryska soldater dör blir inte bra. Nu svarade det Ukrainska folket enormt, så ryska ledningen försöker laga efter läge. Om detta fortsätter kan mycket väl Ryssland och dess ledning fortsätta röra sig mot ett svart hål som blir klurigt att ta sig ur.
Det är sorgligt att se Ryssland var de är idag. Det beror på flera dåliga beslut, att invadera Ukraina på detta vis var det sämsta beslut som gjorts i Rysslands historia, det sämsta beslut som tagits på flera hundra år. Det blev inte som planerat.