2022-08-23, 00:47
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Du ska läsa boken i stället. De påstådda mordförsöken på Zelensky har likheter med Frodo och de svarta ryttarna på Väderklint. Jättespännande — jag lovar.

Vet för övrigt inte hur du bär dig åt för att göra kopplingen i ditt första stycke. Vi diskuterade ursprungligen det amerikanska militärindustriella komplexet. Hur USA legat i krig (direkt eller indirekt) under stora delar av efterkrigstiden. Att vapenindustrin i USA både tjänat storkovan och utvecklats i snabb takt tack vare de eviga krigen.

Du har säkert rätt boken / böckerna brukar vara bra, mycket bättre.

Inte bär jag mig åt inte. Lika lite som Ukraina eller nåt annat angripet land.

Om Amerika, ibland kallat USA och / eller Nato i den här tråden är ett av dina hatobjekt - gör ju inte pissland till en vinnare - lika lite som du / dig.
Citera
2022-08-23, 00:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Du har säkert rätt boken / böckerna brukar vara bra, mycket bättre.

Inte bär jag mig åt inte. Lika lite som Ukraina eller nåt annat angripet land.

Om Amerika, ibland kallat USA och / eller Nato i den här tråden är ett av dina hatobjekt - gör ju inte pissland till en vinnare - lika lite som du / dig.
Nu har vi nästan inga argument kvar, märker jag. Vi säger så. Durchhalten!
Citera
2022-08-23, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Lite dråplig humor mitt i eländet

https://twitter.com/kinvshchuk/status/1561718184532758529

Man gillar att färgen på flotten är extrem bögig, Jag vet inte...men jag skrattade tills jag inte fick luft.
Flytetyget är ju åtminstone mer fungerande och hållbart än vilket uppdaterat S-400 som helst. Kanske de borde gå för lite "pink camo" ryssarna? Det hade om inte annat sålt som fasiken i Indonesien och Indien. Ven bryr sig om funktion sålänge det SER fint ut
Citera
2022-08-23, 00:55
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
. Du som tangentbordskrigare förefaller mig ändock lika grundlurad av Washingtons propaganda som kanonmaten i Ukraina.

Nejdå. Var inte orolig. Personligen så står jag helt och hållet bakom analysen. Det är taget rätt ur en regelbok för en öppen aggressiv hållning mot Ryssarnas agerande. Jag förstår citatet till punkt och pricka. Men fattar att det är lite oroande för dom som är....så att säga... tillhör en annan laguppställning... om man säger så. Det är ju ändå en hel ocean mellan U.S. och Ukraina. Men pengar finns...vapentillförseln är god, EU-ansökan är fortfarande aktuell. Frågan är bara hur Ryssarna överlveer det hela i längre perskeptiv ? Jag menar. Rysslands ekonomi är ungeför lika stor som Italiens, trots den enorma exporten av energi av olika slag, och de är inte ensamma i sin nish så väldigt länge till
Citera
2022-08-23, 00:57
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Vilken överraskning att du skulle ta upp lite USA här för en gångs skull! Frågan är om där finns ett endaste utav dina såkallade inlägg i denna tråden som inte berör USA? Vad fan, saknar du din hummus eller bara en mortel och lite handhavande? Nu får du snart lägga av då det inte bara börjar bli genomskinligt utan direkt fanatiskt med ditt upprepande här. Du förstår mr, det är ingen här som kommer fastna på ditt personliga agg gentemot USA, och om så vore så skulle de ta upp det i en tråd som gäller just USA. Backa litta nu eller åtminstone se till att framföra din agenda på ett lite mindre korkat sätt

Helt omöjligt att diskutera detta proxykrig utan att nämna usurpatorn vid namn (USA).
Citera
2022-08-23, 00:58
Medlem
Citat:
Han hade ju ett mycket bra argument, som han dessutom serverade dig. Argumentet var - Om du tycker så hemsk illa om andra länder och stater som tex USA, så är det väl inte riktigt backning nog för att tycka att Rysslands handling är försvarbar för stunden. Att du faktiskt inte tycker det, vet jag ju om ja "Sven", men likt förbaskat så hade han ju faktiskt ett mycket hedervärt argument. Argument föds inte i en talarstol och ej heller blir ett argument fött endast för att det används som en motpol till en annans åsikt. Ett argument kan leva och frodas aldeles allena också.....som en liten åsikt utan behov av att nötas ner i en förgänglig diskussion. Måhända att du valde det rätta för att låta detta argumentet få lov att göra just det....dock...inte desto mindre ett argument
Citera
2022-08-23, 01:06
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Dritte reich - Jag har använt alla mina argument - du verkade inte ha några.

Pissland går mot ett nederlag i angreppskriget mot Ukraina som väl får anses vara det sämsta av det värsta som beskrivits.

En mongolarme´ mot en kvalificerad försvarsmakt.

Det var väntat - Du verkar överrumplad
Citera
2022-08-23, 01:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Paul Craig Roberts

Jaha, det är en sån där snubbe:

Citat:
Paul Craig Roberts:

"He supports Russian president Vladimir Putin"

"He has been a regular guest on programs broadcast by RT (formerly known as Russia Today)"

"His writings are published by Veterans Today, InfoWars, PressTV and GlobalResearch"

https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Craig_Roberts

En putlerist som brukar medverka i RT regelbundet och skriver artiklar för konspirationssajter.

Och vad tycker han om Bucha då? Det brukar vara ett bra test för att se var en person står.
Tja... En sökning på hans blogg ger två träffar som handlar om Bucha och rubrikerna är följande:

Citat:
"Massacre in Bucha Is a False Flag"

"Bucha Was a False Flag Event Staged with the Complicity of the Western Whore Media by Ukrainian Nazi Militia"

https://www.paulcraigroberts.org/?s=bucha

Då vet vi var vi har honom.
Senast redigerad av -Info- 2022-08-23 kl. 01:30.
Citera
2022-08-23, 02:06
Medlem
Det scenario som nu utspelar sig är inte vad den ryska ledningen önskat hända. Det finns inte längre några sunda individer som kan proklamera att invasionen var rättfärdigad. Det börjar snarare landa för gemene man att Ryssland angripit Ukraina sedan 2014 vilket för vissa tidigare varit otydligt.

Ryssland kommer bli enormt isolerat, vilket i sig är tråkigt minst sagt. EU kommer ta en smäll angående energin, NATO-länder kommer bli fler och Ryssland kommer.. ja vad Ryssland kommer göra är högst oklart. Just nu utför man ett krig i skyttegravar liknande hur det var WW1 och det går inte som man tänkt sig. Det smäller på krim-halvön osv.

Ryska militären borde vända på klacken och åka hem. Den ryska ledningens mål är ekonomisk kollaps av Ukraina samt politisk kontroll. Ukrainarna kommer inte acceptera att hamna inom Rysslands sfär. Människorna som bor i Ukraina verkar enhälligt överens om att Rysslands struktur just nu, tidigare och eventuellt framöver, är skit.

Titta i ett perspektiv i form av kausalitet, varför invaderar Ryssland de flesta av sina grannländer, och varför vill alla Rysslands grannländer gå med i NATO. Det är så otroligt uppenbart. Och det är segt att det ska behöva ta 6 månader för att verkligen alla ska förstå detta. Det vore klädsamt om iallafall minst ett ryss-troll i denna tråden kan förstå att frågan handlar om hur man bäst kan stötta Ukraina i dess kamp mot en rysk ledning, där målet är att återupprätta något som är förbi.

Ryssland har extremt svårt att ta sig ur det här. För det handlar inte längre om att etablera en idé för dem, det handlar om hur man tar sig ur en svår situation. EU och NATO står på stadiga ben, Ukraina borde få mer stöd och Ryssland sitter fast i skiten rejält.
Citera
2022-08-23, 02:51
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Det scenario som nu utspelar sig är inte vad den ryska ledningen önskat hända. Det finns inte längre några sunda individer som kan proklamera att invasionen var rättfärdigad. Det börjar snarare landa för gemene man att Ryssland angripit Ukraina sedan 2014 vilket för vissa tidigare varit otydligt.

Ryssland kommer bli enormt isolerat, vilket i sig är tråkigt minst sagt. EU kommer ta en smäll angående energin, NATO-länder kommer bli fler och Ryssland kommer.. ja vad Ryssland kommer göra är högst oklart. Just nu utför man ett krig i skyttegravar liknande hur det var WW1 och det går inte som man tänkt sig. Det smäller på krim-halvön osv.

Ryska militären borde vända på klacken och åka hem. Den ryska ledningens mål är ekonomisk kollaps av Ukraina samt politisk kontroll. Ukrainarna kommer inte acceptera att hamna inom Rysslands sfär. Människorna som bor i Ukraina verkar enhälligt överens om att Rysslands struktur just nu, tidigare och eventuellt framöver, är skit.

Titta i ett perspektiv i form av kausalitet, varför invaderar Ryssland de flesta av sina grannländer, och varför vill alla Rysslands grannländer gå med i NATO. Det är så otroligt uppenbart. Och det är segt att det ska behöva ta 6 månader för att verkligen alla ska förstå detta. Det vore klädsamt om iallafall minst ett ryss-troll i denna tråden kan förstå att frågan handlar om hur man bäst kan stötta Ukraina i dess kamp mot en rysk ledning, där målet är att återupprätta något som är förbi.

Ryssland har extremt svårt att ta sig ur det här. För det handlar inte längre om att etablera en idé för dem, det handlar om hur man tar sig ur en svår situation. EU och NATO står på stadiga ben, Ukraina borde få mer stöd och Ryssland sitter fast i skiten rejält.

Det är svårt för Mongolmaffian i Kreml att behålla kontrollen i ett land som har mer än 100 minoriter levandes i provinserna. Tiden rinner ut för plundarbaronerna i Keml. Det finns ett tillfälle NU att försöka börja möblera om Keml nu när Ryssarna har tappat militär status och det kliver fram fler och fler dissidenter som inte låtit sig bli imponerade av den sömniga ryska björnen.
Om jag vore Putin så skulle jag låsa in mig i ett bankvalv just nu. Det är många som nu passar på att bli kvitt den här maffialedaren och hänga upp honom i närmaste lyktstolpe. Den nivån av uppdämd folkligt missnöje som komma skall lovar episka proportioner. Putin ? Ja, samma öde som Mussolini kanske ? Följer ju i.a.f. samma spår när div Fascistas börjar bli alltmer isolerade och diktatoriska. De blir till slut helt enkelt paria för alla inblandade eftersom de blir övertygade om att vilja hamna i historieböckerna kosta vad det vill
Senast redigerad av Opaque 2022-08-23 kl. 02:57.
Citera
2022-08-23, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Det är svårt för Mongolmaffian i Kreml att behålla kontrollen i ett land som har mer än 100 minoriter levandes i provinserna. Tiden rinner ut för plundarbaronerna i Keml. Det finns ett tillfälle NU att försöka börja möblera om Keml nu när Ryssarna har tappat militär status och det kliver fram fler och fler dissidenter som inte låtit sig bli imponerade av den sömniga ryska björnen.
Om jag vore Putin så skulle jag låsa in mig i ett bankvalv just nu. Det är många som nu passar på att bli kvitt den här maffialedaren och hänga upp honom i närmaste lyktstolpe. Den nivån av uppdämd folkligt missnöje som komma skall lovar episka proportioner. Putin ? Ja, samma öde som Mussolini kanske ? Följer ju i.a.f. samma spår när div Fascistas börjar bli alltmer isolerade och diktatoriska. De blir till slut helt enkelt paria för alla inblandade eftersom de blir övertygade om att vilja hamna i historieböckerna kosta vad det vill

Jao, ryska staten utnyttjar ekonomiskt svaga minoriteter i Ryssland för att försöka uppnå militära mål. Detta krig var tänkt att helst vara över på kort tid, att jättemånga ryska soldater dör blir inte bra. Nu svarade det Ukrainska folket enormt, så ryska ledningen försöker laga efter läge. Om detta fortsätter kan mycket väl Ryssland och dess ledning fortsätta röra sig mot ett svart hål som blir klurigt att ta sig ur.

Det är sorgligt att se Ryssland var de är idag. Det beror på flera dåliga beslut, att invadera Ukraina på detta vis var det sämsta beslut som gjorts i Rysslands historia, det sämsta beslut som tagits på flera hundra år. Det blev inte som planerat.
Citera
2022-08-23, 07:18
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Bara svammel från foliehattar och plattjordare.

Än en gång. USA:s emissarie Victoria "Fuck the EU" Nuland dikterar för ambassadören Geoffrey R. Pyatt vem som ska bli premiärminister i Ukraina efter statskuppen 2014:
https://www.youtube.com/watch?v=KIvRljAaNgg

Konspirationsteorier not so much.
Lite ljug också är alltid härligt. Du tar verkligen allt ur kontext.

Det är liksom inget nytt att EU varit Rysslands knähund alldeles för länge i den här frågan. Gaskrisen som kommer nu är ett beviset. Jag tycker också "Fuck the EU" gällande det. Det fanns ingen samarbetsvillighet alls mot Ryssland.

Med tanke på vad alla vetat om Ryssland sedan 2014 så tycker jag att det är förbannat stört av EU att agera som de har gjort. Faktum är att det känns som det bara har varit USA som vetat om var detta var på väg. De förutsade invasionen av Ukraina med 6 månader ungefär. Varnade publikt bara någon vecka innan. Ändå satt ryssidioter på forumet och sade "Det blir ingen invasion". Det finns otaliga bevis på.

Nu har vi facit på vilka som hade rätt.
Senast redigerad av Conception 2022-08-23 kl. 07:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in