2022-08-21, 21:49
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Att debattera med dig om de här frågorna känns som att diskutera moderna vapensystem och strategi med nån som forrfarande läser Bamse och Pellefant...
Vi debatterar inte de frågorna, så det var ju tur!

Vore grymt om du kunde hålla dig till ämnet, tack på förhand!
Citera
2022-08-21, 23:26
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
Vi debatterar inte de frågorna, så det var ju tur!

Vore grymt om du kunde hålla dig till ämnet, tack på förhand!
Hen är köpt av putler, mentalt sett.
Loser vars enda agenda är väst och USA- hat
Citera
2022-08-21, 23:31
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du verkar inte så insatt i hur opinionsundersökningar genomförs..

Detsamma du... jag har varit med om förmåga som haft så innåt helvete fel...

SD
Trump va Hillary
BREXIT

Listan kan göras längre så dina opinionssiffror ger jag inte ett öre för.
Citera
2022-08-21, 23:37
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Detsamma du... jag har varit med om förmåga som haft så innåt helvete fel...

SD
Trump va Hillary
BREXIT

Listan kan göras längre så dina opinionssiffror ger jag inte ett öre för.

Ju mer polaliserat ett klimat är desto osäkrare är opinionsiffror är väl det man kan komma fram till. Dock tenderar väl rent generellt opinionsiffror ge en någosånär korrekt bild men det kan fallera (som i de exemplen du nämner ovan). En anledning för detta kan väl vara att i många lägen så är de som är emot etablisemanget (som en hel del av dina alternativ) mindre benägna att vara med på dessa undersökningar vilket ger ett skevt resultat. Sen tror jag även mycket beror på de som utför undersökningarna, de har sina "bubbla" med objekt som får svara på dessa undersökningar vilket ger ett skevt underlag, detta är pga lathet skulle jag säga.
Senast redigerad av Neroxx 2022-08-21 kl. 23:42.
Citera
2022-08-21, 23:46
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Ju mer polaliserat ett klimat är desto osäkrare är opinionsiffror är väl det man kan komma fram till. Dock tenderar väl rent generellt opinionsiffror ge en någosånär korrekt bild men det kan fallera (som i de exemplen du nämner ovan). En anledning för detta kan väl vara att i många lägen så är de som är emot etablisemanget (som en hel del av dina alternativ) mindre benägna att vara med på dessa undersökningar vilket ger ett skevt resultat. Sen tror jag även mycket beror på de som utför undersökningarna, de har sina "bubbla" med objekt som får svara på dessa undersökningar vilket ger ett skevt underlag, detta är pga lathet skulle jag säga.

Så varför är då natorunkarna i tråden så rädda för en folkomröstning ifrågan om de är så säkra på att de skulle vinna?
Citera
2022-08-22, 09:03
Medlem
Citat:
Så varför är då natorunkarna i tråden så rädda för en folkomröstning ifrågan om de är så säkra på att de skulle vinna?
Dels verkar de inte förstå vad en opinionsundersökning är och att det är väsensskilt från en folkomröstning där folk tar ett beslut.
Men i deras värld skulle vi nog kunna skippa riksdagsval också och tillsätta riksdag med opinionsundersökning.
Citera
2022-08-22, 09:16
Medlem
Citat:

En omröstning är obehövlig. En majoritet av riksdagspartierna är ju för Nato och de enda som önskar en omröstning är ryssar, serber, kommunister och extremister. Varför gå motsvarande pöbel till mötes?
Citera
2022-08-22, 10:27
Medlem
Vad det handlar om. Geopolitik och kontrollen över pengarna.

Kriget pågår och regeringen tycker det är en bra idé att placera svenskarna mellan stormakterna. Ryssland och Kina lämnar Dollarn. Fed och Ecb kan då inte fortsätta att blåsa upp bubblorna med QE.

Finansiella reformer istället för krig.

Men man offrar gärna svenskarna i ett krig mot Ryssland för att försöka behålla makten över världens finanser.

https://www.zerohedge.com/geopolitical/geopolitics-world-splitting-two
Senast redigerad av czxq 2022-08-22 kl. 10:30.
Citera
2022-08-22, 10:48
Medlem
Citat:

1. En betydande majoritet är för Nato i riksdagen
2. Vi har bara rådgivande folkomröstningar
3. Riksdagen besluter om vi ska ha en folkomröstningen. Inte en Flashback tråd
4. Det är valår. Om nu Nato motståndet är stort, vilket vissa i denna tråd tror, så förväntar jag mig att partierna som är motståndare mot Nato kommer att göra rekordval
5. Säkerhetspolitiska frågor är mindre lämpliga att folkomrösta om
Citera
2022-08-22, 10:58
Medlem
Många inbillar sig att artikel 5 på något sätt skulle skydda Sverige.

Självklart inte. Det fattar alla seriösa analytiker. Biden kommer inte dra igång ett kärnvapenutbyte med Ryssland.

Det är bara handelsavtal med Moskva och alliansfrihet som kan rädda Sverige.
Annars kommer svenskarna förmodligen utnyttjas som krockkuddar för att försöka överta Moskva.
Det är så mycket som står på spel.
Senast redigerad av czxq 2022-08-22 kl. 11:01.
Citera
2022-08-22, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av czxq
Vad det handlar om. Geopolitik och kontrollen över pengarna.

Kriget pågår och regeringen tycker det är en bra idé att placera svenskarna mellan stormakterna. Ryssland och Kina lämnar Dollarn. Fed och Ecb kan då inte fortsätta att blåsa upp bubblorna med QE.

Finansiella reformer istället för krig.

Men man offrar gärna svenskarna i ett krig mot Ryssland för att försöka behålla makten över världens finanser.

https://www.zerohedge.com/geopolitical/geopolitics-world-splitting-two

Ska Sverige i krig not Ryssland? Spännande! Var kan jag läsa mer om detta?
Citera
2022-08-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av czxq
Många inbillar sig att artikel 5 på något sätt skulle skydda Sverige.

Självklart inte. Det fattar alla seriösa analytiker. Biden kommer inte dra igång ett kärnvapenutbyte med Ryssland.

Det är bara handelsavtal med Moskva och alliansfrihet som kan rädda Sverige.
Annars kommer svenskarna förmodligen utnyttjas som krockkuddar för att försöka överta Moskva.
Det är så mycket som står på spel.

Vilka ska överta Moskva? Kom gärna med en källa till ditt påstående.

Vi kommer att gå med i Nato oavsett hur mycket ni ryssar gnäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in