2022-08-22, 08:29
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag lyssnade på en Podcast i går. Där en av de verkliga experterna på rysk militär sa

"Russia seems to have lost the momentum at this stage of the war and appears to be waiting to see what Ukraine does next."

Om ryssen inte kan avancera med nuvarande manskap/utrustning så behöver de generera mer. T.ex. genom ett bondeoffer av nån parkbänksalkoholist-filosofs högljudda men i allmänhet värdelösa dotter. Jag förväntar mig att det kommer mera.
Citera
2022-08-22, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Det går givetvis inte att bevisa att Ukraina vinner innan det är ett faktum!

Det borde ju även en knallkork som du förstå?

Men om man tittar på vad som hänt sista månaden så kan vi ju konstatera att Ukraina med sina HIMAR
mm slagit ut et 30 tal stora vapenförråd.

Man har attackerat Krim där 2 flygbaser slagits ut och fått ryssen att tömma sin flottbas i Sevastopol samt flytta flygplanen till rysk mark.

Militärledningen på Krim attackerades med en hobbydrönare från Aliexpress utan att ryska luftvärnet kunde stoppa den!

Chefen för Svarta Havsflottan har fått sparken.

Ryska marionettledningen på Krim har evakuerats liksom de flesta turisterna.

Anhöriga till soldater som vistats på ockuperade områden har evakuerats.

Tycker du detta låter som det går bra för Ryssland?

Eller är det en del av planen?

Det behöver kanske inte gå bra för Ryssland för att de ska "vinna". Vi vet ju inte vad vinna innebär för Ryssland. LaVerdadTodo säger sig veta, men har ännu inte sagt vad vinna innebär för ryssarna och inte när det ska ske även om hen har sagt att det ska ske inom kort sedan februari.
Citera
2022-08-22, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Om ryssen inte kan avancera med nuvarande manskap/utrustning så behöver de generera mer. T.ex. genom ett bondeoffer av nån parkbänksalkoholist-filosofs högljudda men i allmänhet värdelösa dotter. Jag förväntar mig att det kommer mera.

Du vet fortfarande vem Dugin är. Han verkar dock spela mindre roll vad rysk Högernationalister önskar. Det är svårt att veta motiv och vem som var det tilltänkta offret. Troligen var det väl Dugin, men jag sett information att bilen kan ha ägts av dottern. Om det är sant så förändrar det vem som troligen var tilltänkta offret.

Maffia och Ryska staten har varit inslingrade med varandra sedan Stalins tid. Det ökade kraftigt under Chrusjtjov och Brezjnev. Senare exploderade det efter Sovjet unionens fall. Speciellt säkerhetstjänsten hade nära kontakter och Putin hade nära relationer med Maffian i St Petersburg. Sen ska vi inte glömma gubben i lådan vår kära TikTok general och sociopat från Tjetjenien - Kadyrov. Han mördar lite som han vill och Putin är rädd för honom.
Citera
2022-08-22, 08:46
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Vintern verkar alltid spela roll när Ryssland är inblandat i krig. Antag att det blir en kall vinter. Då är frågan hur reagerar de som fryser - Ge sig eller döda alla ryssar. För använda Goebbels ord "Totaler Krieg" eller mjäh. Folks krigsvilja är svår att förstå och mäta. Nu ligger ju de preussiska junkrarna begravda sedan länge i två misslyckade krig. Så vi får se.

Polen har ju varit utanför EU Main länge. Det gick inte så bra för Polen sist de litade på England.

Vem försökte spränga Dugin? Om nu Dugin var det tilltänkta offret? Jag har sett att Dugin kan vara ägare till bilen men också dottern. Hon var åt det extrema hållet som sin far. Listan på misstänkte är lång. Jag tänker på någon oligark, som är sur att Putins "hjärna" (Dugin) fick Putin att starta kriget, och har förlorat miljarder. Folk har mördat för mindre.

Jag lyssnade på en Podcast i går. Där en av de verkliga experterna på rysk militär sa

"Russia seems to have lost the momentum at this stage of the war and appears to be waiting to see what Ukraine does next."

Men att även börjar pressas av att Européerna inte ger längre och därför behöver de starta en offensiv som de kanske inte är redo för. Han sa även att Ukrainarna verkar inte ha byggt upp runt Kherson för en offensiv. Hans vänner hade varit där. Men här tror jag att han kan ljuga eller prata sanning.

https://warontherocks.com/2022/08/awaiting-a-ukrainian-counter-offensive/
Dugina var mer insyltad i grejjer än sin far.
Tydligen har hon snott pengar från Kreml som skulle gå till att promota Le Pen i valkampanjen Frankrike.
Citera
2022-08-22, 08:46
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Du vet fortfarande vem Dugin är. Han verkar dock spela mindre roll vad rysk Högernationalister önskar. Det är svårt att veta motiv och vem som var det tilltänkta offret. Troligen var det väl Dugin, men jag sett information att bilen kan ha ägts av dottern. Om det är sant så förändrar det vem som troligen var tilltänkta offret.

Att Dugin skulle varit offret, men att det av en slump blev hans dotter passar lite för perfekt in i narrativet att Ukrainsk säkerhetstjänst tar till terrormetoder och börjar attackera ryssars barn på ryskt territorium. Speciellt när det följs upp exakt så av de vanliga nyttiga idioterna.

Händelsen gynnar de som vill att ryssen ska kasta in mer i potten, det kan vara FSB, CIA, MSS, Mossad eller whatever. Minst troligt att det är SBU, mest troligt FSB.
Citera
2022-08-22, 08:50
Medlem
Knut-Annes avatar
Tror att det är delar av FSB som ligger bakom.
Dugins dotter är en bra start.
  • Olga Skabeja
  • Vladimir Soloviev
  • Margarita Simonyan
  • Och många fler.

Kanske någon vänlig själ kunde knäppa Tucker Carlson också.
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-08-22 kl. 09:20.
Citera
2022-08-22, 08:51
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Det behöver kanske inte gå bra för Ryssland för att de ska "vinna". Vi vet ju inte vad vinna innebär för Ryssland. LaVerdadTodo säger sig veta, men har ännu inte sagt vad vinna innebär för ryssarna och inte när det ska ske även om hen har sagt att det ska ske inom kort sedan februari.
Han påstod ju att Zelensky skulle kasta in handduken för ca 3 veckor sen. Då det inte hände flyttade han målstolparna till slutet på Augusti.

Han verkar ha rejäl otur med sina analyser och prognoser….
Citera
2022-08-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Dugina var mer insyltad i grejjer än sin far.
Tydligen har hon snott pengar från Kreml som skulle gå till att promota Le Pen i valkampanjen Frankrike.

Man ska följa pengarna om man vill lösa brott. Den som lever får se.
Citera
2022-08-22, 08:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris

Tror också det kan vara ett bondeoffer. Inte otänkbart att det verkligen var avsett för dottern som varit som en kulspruta av antiväst och anti-allt oryskt sedan krigsutbrottet. Hur mycket av sådana här galningar omkring sin innersta krets klarar man av om man samtidigt måste hålla alla Boratkopior till diktatorer man har som enda allierade på gott humör? Trump avpolleterade ju Bannon när denne började bli komprometterande omkring sig och i Ryssland vet vi ju att avpolletering betyder antingen "förgiftning" eller "bilbomb" (som man kan skylla andra på).
Citera
2022-08-22, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Han påstod ju att Zelensky skulle kasta in handduken för ca 3 veckor sen. Då det inte hände flyttade han målstolparna till slutet på Augusti.

Han verkar ha rejäl otur med sina analyser och prognoser….

Kriget, som det ser ut nu, kan pågå i år. Men det beror på länders vilja. Och det är svårt att mäta och känna till. Ryssland har fallit ihop tre gånger i modern tid

1 Rysk-Japanska kriget - Hade man inte gjort det hade man vunnit då Japan var mer eller mindre i konkurs.

2 WWI - Inte så konstigt

3 Kalla kriget - Ingen såg det 8-10år tidigare.

Det kan ta slut i "morgon". - Turkarna medlar fram fred. De lyckades med vete-exporten.
Citera
2022-08-22, 08:59
Medlem
Kiddieoxos avatar
Dottern har ägnat sig åt active measures i Frankrike.
Det är inte som att hon är mindre intressant än sin far utan tvärtom.
Citera
2022-08-22, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Dottern har ägnat sig åt active measures i Frankrike.
Det är inte som att hon är mindre intressant än sin far utan tvärtom.

Hur omtyckt var Dugin-familjen i Ryssland?

Jag antar att många avgudade dem men fanns det många och starka krafter som samtidigt avskydde och hatade dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in