Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Aha, du vill ha sådana här "bevis" förstår jag:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k64LBk/ilja-ponomarev-pekar-ut-rysk-motstandsgrupp-for-bilbomben
Högst osannolikt då Dugin inte är "Putins hjärna" utan en marginell figur som ingen vill associera sig med.
Det där bör väll i din värld vara överväldiganden bevis, här har du ju en namgiven avsänder.
Citat:
Däremot finns "Ockham's razor"
.
en ryss blir mördad i ryssland, utifrån sannolikhetslära så ärdet en ryss som gjort det.
Citat:
Dugin har - lite orättvist faktiskt - blivit beskylld för att propagera för folkmord av ukrainare.
Inte alls orättvist, om du nu inte menar på att han bara skojade, fler gånger, enda sedan 90 talet?
https://www.youtube.com/watch?v=Du7fOoW_euE&ab_channel=60Minutes
Citat:
Det har gjort honom till en av de mest hatade särskilt bland ukronazis. Det är mest i väst han är betraktad som någon inflytelserik kultfigur vilket är en bild av honom han själv tyvärr varit med om att skapa.
Nejdå, han är bara en mer tragisk version av mershaimer eller (eller en fattig skugga av kissinger)
Citat:
Så närmast till hands är bl.a. SBU eller associerade eller rent av CIA eller MI6 som märkligt nog verkar tro på sin egen propaganda ibland.
aldeles för mycket text redan, den enklaste förklaringen, inte den mest bizzara är väll endå vad Ocham förespråkade.
Citat:
Konsekvenserna av detta tragiska mord blir dock det motsatta vad man tänkt sig särskilt som det nu var dottern som dog istället för Dugin som troligtvis var det tilltänkta offret. Dugin lär nu få ryssarnas sympati på en nivå han aldrig själv skulle kunna ha nått. Flera kanske t.o.m. börjar uppmärksamma hans teorier. Vem vet?
Du borde kanska läsa "Foundations of Geopolitics",?
Citat:
Och jag är ganska säker på att FSB kommer att få reda på exakt vem som ligger bakom och om det är SBU så kommer säkert flera att likvideras i all tysthet då jag inte tror att man kommer att göra något officiellt.
Jo, någon video med ett antal simsspel som byte kommer väll för eller senare, vad det nu ska ha för betydelse..... Sims-spel + meinkampf= ukronzi specialstyrka, De är ju inte speciellt... duktiga på något de där ryssarna....
Citat:
SMO:n fortsätter som planerat och lär inte påverkas av detta.
Det tror inte jag heller, men världen blev onekligare än bättre plats.