2022-08-22, 07:28
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Om du producerar dina bevis på att Ukraina vinner detta krig så ska jag visa mina.
Du sa nyss I ett inlägg att du bara spekulerade?

Och nu påstår du att du har bevis?

Är du schizofren?
Citera
2022-08-22, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
En telegramlänk till någon random person, finns ingenting som 100% knyter Ukrainska officiella källor till denna länk, samt verkar som om någon intern Rysska organisation tagit på sig dådet.
Du spammar tråden med påståenden, ibland med länkar.
Dessutom så är det inte alltid dina länkar styrker dina påståenden, då du verkar ha vissa brister i din läsförståelse/Eller att du har för brottom för att läsa hela texten.
Nu verkar någon ha tagit på sig dådet, vilket gör det svårare för Kreml att det handlade om en olycka eller självantändning.
Jo, enl. Aftonbladet så...

Och ni kräver fasta bevis av mig!

FYI: Det här med Ukrainas "hit list" torde vara allmänt känt hos alla som engagerat sig i denna konflikt. På båda sidorna!
Citera
2022-08-22, 07:35
Medlem
Citat:

FYI: Det här med Ukrainas "hit list" torde vara allmänt känt hos alla som engagerat sig i denna konflikt. På båda sidorna!
Nu står du i Tramsträsket med skit upp till armhålorna.

Det är alltså bara du som med tvivelaktiga länkar engagerat dig i denna konflikt?
Pajas!
Citera
2022-08-22, 07:36
Medlem
Innerfittefetts avatar
Något nytt om Lavrovs tiggarresa i Afrika?
Har han återvänt till Ryssland ännu och har han lyckats tigga till sig nån hjälp eller lyckats sälja några vapen?

De flesta afrikanska länder är väl själva beroende av hjälp från väst och ett resultat för dessa om de skulle stödja ryssen på något sätt, vore ju att dra in allt bistånd till dessa länder….
Citera
2022-08-22, 07:40
Medlem
Citat:

Finns säker ett antal Ukrainska och Rysska hitlist, finns mängder med stollar i världen som skapar listor på folk de vill ta död på.

Men faktum kvarstår i det här ämmnet där du påstod att Ukraina låg bakom sprängdådet, och då folk runt om ifrågasatte ditt utalande ville du ha bevis för motsatten.
Men i fallet med sprängningen i Moskva, ser man rent objektivt på det hela finns det nog 1000 tals enskilda personer och en stor mängd organisationer både inom och utanför Ryssland som skulle kunna genomfört dådet.
Jag har inget svar på det, men enligt min bedömning är det nog troligare att det är en intern Ryssk utförande och inte en utomstående stat som genomförde dådet.
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-08-22 kl. 07:49.
Citera
2022-08-22, 07:48
Medlem
Citat:
Aha, du vill ha sådana här "bevis" förstår jag:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k64LBk/ilja-ponomarev-pekar-ut-rysk-motstandsgrupp-for-bilbomben

Högst osannolikt då Dugin inte är "Putins hjärna" utan en marginell figur som ingen vill associera sig med.
Det där bör väll i din värld vara överväldiganden bevis, här har du ju en namgiven avsänder.

Citat:
Däremot finns "Ockham's razor"
.

en ryss blir mördad i ryssland, utifrån sannolikhetslära så ärdet en ryss som gjort det.

Citat:
Dugin har - lite orättvist faktiskt - blivit beskylld för att propagera för folkmord av ukrainare.

Inte alls orättvist, om du nu inte menar på att han bara skojade, fler gånger, enda sedan 90 talet?
https://www.youtube.com/watch?v=Du7fOoW_euE&ab_channel=60Minutes

Citat:
Det har gjort honom till en av de mest hatade särskilt bland ukronazis. Det är mest i väst han är betraktad som någon inflytelserik kultfigur vilket är en bild av honom han själv tyvärr varit med om att skapa.
Nejdå, han är bara en mer tragisk version av mershaimer eller (eller en fattig skugga av kissinger)

Citat:
Så närmast till hands är bl.a. SBU eller associerade eller rent av CIA eller MI6 som märkligt nog verkar tro på sin egen propaganda ibland.

aldeles för mycket text redan, den enklaste förklaringen, inte den mest bizzara är väll endå vad Ocham förespråkade.

Citat:
Konsekvenserna av detta tragiska mord blir dock det motsatta vad man tänkt sig särskilt som det nu var dottern som dog istället för Dugin som troligtvis var det tilltänkta offret. Dugin lär nu få ryssarnas sympati på en nivå han aldrig själv skulle kunna ha nått. Flera kanske t.o.m. börjar uppmärksamma hans teorier. Vem vet?
Du borde kanska läsa "Foundations of Geopolitics",?

Citat:
Och jag är ganska säker på att FSB kommer att få reda på exakt vem som ligger bakom och om det är SBU så kommer säkert flera att likvideras i all tysthet då jag inte tror att man kommer att göra något officiellt.
Jo, någon video med ett antal simsspel som byte kommer väll för eller senare, vad det nu ska ha för betydelse..... Sims-spel + meinkampf= ukronzi specialstyrka, De är ju inte speciellt... duktiga på något de där ryssarna....

Citat:
SMO:n fortsätter som planerat och lär inte påverkas av detta.

Det tror inte jag heller, men världen blev onekligare än bättre plats.
Senast redigerad av slö 2022-08-22 kl. 08:05.
Citera
2022-08-22, 07:49
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:

Det är ju många som engagerat sig i detta angrepp på en suverän stat. Det finns ju högvis med skarpa analytiker i den gruppen. Kan du visa någon av dessa som visat på denna lista?

Eller har du bara obskyra inlägg på Telegram som stöder ditt påstående?
Citera
2022-08-22, 07:54
Medlem
foliekillers avatar
Citat:

TORDE vara allmänt känt?

Du tror och hittar på igen alltså?
Citera
2022-08-22, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Vilken tur då att vi är villiga att ge dem de 1-2% av våran budget som de behöver för att hålla ryssen stången 🙂 och förhoppningsvis besegra sen

Men på något sätt måste du väl ändå förstå att det här har gått totalt snett.

Rest-Ukraina som nation och ukrainarna själva är nu i dagsläget totalt livegna och inga viktiga beslut kan fattas i landet utan att fråga sina "välgörare" om lov. Och med det gigantiska skuldberg Ukraina nu byggt upp så kommer detta fortsätta in i evigheten.

Man kan säga att Rest-Ukraina är slutgiltigt förslavat av EU och USA.

Och din optimism om att folk i västerlandet är beredda att försämra sin egen personliga välfärd för att fortsätta kriget i evighet när det från början framställdes för att den skulle höjas är totalt naiv. Se bara på svensk valrörelse. Det osar inte precis kamplust och uppoffringar i kampen mot "ryzzen". :-)
Senast redigerad av Vattendealaren 2022-08-22 kl. 08:14.
Citera
2022-08-22, 08:15
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
The assassination of his daughter will strengthen positions of the hawkish wing of the political establishment and influencers.
The little understanding of Russia’s political circles plays a bad trick with the West,making it believe that the current leadership is hawkish. Oh guys, you don’t know what the real hawks are.
And a small remark: hawks not in terms of offense, but in term of defence and national interests protection.

Här står det vem som ligger bakom. De som står att vinna mest ligger oftast bakom. Ukraina har inget att vinna på att knäppa en meningslös individ, men för rysshökar är det ett perfekt mål. Lågt faktiskt värde, men man kan spinna symbolvärde.
Citera
2022-08-22, 08:15
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Om du producerar dina bevis på att Ukraina vinner detta krig så ska jag visa mina.
Det går givetvis inte att bevisa att Ukraina vinner innan det är ett faktum!

Det borde ju även en knallkork som du förstå?

Men om man tittar på vad som hänt sista månaden så kan vi ju konstatera att Ukraina med sina HIMAR
mm slagit ut et 30 tal stora vapenförråd.

Man har attackerat Krim där 2 flygbaser slagits ut och fått ryssen att tömma sin flottbas i Sevastopol samt flytta flygplanen till rysk mark.

Militärledningen på Krim attackerades med en hobbydrönare från Aliexpress utan att ryska luftvärnet kunde stoppa den!

Chefen för Svarta Havsflottan har fått sparken.

Ryska marionettledningen på Krim har evakuerats liksom de flesta turisterna.

Anhöriga till soldater som vistats på ockuperade områden har evakuerats.

Tycker du detta låter som det går bra för Ryssland?

Eller är det en del av planen?
Citera
2022-08-22, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Håller med dig. Det blir en lång vinter. Blir den kall och snörik i Tyskland kan det få konsekvenser.

Det pågår en evig debatt om kärnkraften i Tyskland. Just nu ställs ultimatum hit och dit. Kriget i Ukraina sätter igång en kedjereaktion med politiskt kaos i Tyskland, Italien, etc. Vissa länder knyter närmare vänskapsband. Storbritannien, Polen, m.fl. Mellan andra uppenbarar sig sprickor. Allt kan knappast tillskrivas Putins politiskt geni — kanske är det snarare så att kriget blottlägger fel och brister i den europeiska gemenskapen. Sårbarheten hos enskilda medlemsstater. Bräckligheten inom EU.

Vintern verkar alltid spela roll när Ryssland är inblandat i krig. Antag att det blir en kall vinter. Då är frågan hur reagerar de som fryser - Ge sig eller döda alla ryssar. För använda Goebbels ord "Totaler Krieg" eller mjäh. Folks krigsvilja är svår att förstå och mäta. Nu ligger ju de preussiska junkrarna begravda sedan länge i två misslyckade krig. Så vi får se.

Polen har ju varit utanför EU Main länge. Det gick inte så bra för Polen sist de litade på England.

Vem försökte spränga Dugin? Om nu Dugin var det tilltänkta offret? Jag har sett att Dugin kan vara ägare till bilen men också dottern. Hon var åt det extrema hållet som sin far. Listan på misstänkte är lång. Jag tänker på någon oligark, som är sur att Putins "hjärna" (Dugin) fick Putin att starta kriget, och har förlorat miljarder. Folk har mördat för mindre.

Jag lyssnade på en Podcast i går. Där en av de verkliga experterna på rysk militär sa

"Russia seems to have lost the momentum at this stage of the war and appears to be waiting to see what Ukraine does next."

Men att även börjar pressas av att Européerna inte ger längre och därför behöver de starta en offensiv som de kanske inte är redo för. Han sa även att Ukrainarna verkar inte ha byggt upp runt Kherson för en offensiv. Hans vänner hade varit där. Men här tror jag att han kan ljuga eller prata sanning.

https://warontherocks.com/2022/08/awaiting-a-ukrainian-counter-offensive/
Senast redigerad av SiamGnome 2022-08-22 kl. 08:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in