2022-08-21, 21:56
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Världsklass. Har nu dykt upp en bild från den väl utförda operationen där Daria blev toast där pappsen står och tar sig för pannan:

https://twitter.com/antiputler_news/status/1561111310800142338?s=20&t=I4AlN8hIi1dUEln9EqDvyw

Jösses. Han är verkligen Rasputin upp i dagen!

Själva attentatet kan förstås ha olika förklaringar. T ex en elak f d pojkvän.
Citera
2022-08-21, 21:57
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nej! Sluta! RyZZland har gått över gränsen! Även bokstavligen. Ni har inget där att göra. Försök inte att förminska eller relativisera det övergrepp som Ukraina utsatts för. Du borde skämmas. Din jävla horunge.
Ha-ha

Visst kan jag skämmas- och det gör jag ibland men inte över min postning där jag bara skrev om det självklara. Varken förminskning eller relativisering. Folkrätten reglerar och kräver att kontrollerad mark ska ockuperas, och den saken medför ett ansvar. Ryssland har allt ansvar över anläggningen. Allt som där sker ligger under deras ansvar.
Citera
2022-08-21, 22:03
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Ha-ha

Visst kan jag skämmas- och det gör jag ibland men inte över min postning där jag bara skrev om det självklara. Varken förminskning eller relativisering. Folkrätten reglerar och kräver att kontrollerad mark ska ockuperas, och den saken medför ett ansvar. Ryssland har allt ansvar över anläggningen. Allt som där sker ligger under deras ansvar.

Fy fan vad värdelös du är. Du försvarar ett övergrepp på Folkrätten och tror att du kan argumentera utifrån den?

Sopa.

Er militär befinner sig på fel sida gränsen. Och det kommer kosta er så oerhört mycket mer än vad ni någonsin kan föreställa er. RyZZland har lyckats iscensätta sin egen utplåning.
Citera
2022-08-21, 22:15
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag skrev att asien blir kvar, dvs att vi får svårt att bedriva handel med både Ryssland och USA (om det går åt skogen där med). Men även handel inom EU då vi blir allt fattigare. Att dessa faller bort gör oss svagare som ekonomi.

För oss ser det ut så här.

Import:
https://atlas.cid.harvard.edu/explore?country=208&product=undefined&year=2020&tr adeDirection=import&productClass=HS&target=Partner &partner=undefined&startYear=undefined

Export:
https://atlas.cid.harvard.edu/explore?country=208&product=undefined&year=2020&pr oductClass=HS&target=Partner&partner=undefined&sta rtYear=undefined

Våra grannländer står för en stor del men även Tyskland. Energikris och senare råvarubrist kommer att kännas svårt och framför allt för Tyskland. Vi hade ingen större handel med Ryssland så vi blir tvungna att söka oss till asien och utvecklas där då EU och USA går på knäna.

Storbrittanien vill vara med och bråka med Kina också men har 12% import från det landet. Deras ekonomi blir då än mer ödelagd.

Tyskland är sorgebarnet eftersom dom är beroende av billig energi från Ryssland och det leder till problem för hela EU. Det är deras eget fel som inte tål kärnkraft eller brytt sig om att ställa om från gas.

Ryssland klarar sig för hälften av deras handel var redan med asien och ännu mer nu. Ryssland har dessutom allt dom behöver för att överleva som land, dvs. enerigi, råvaror och mat. Ryssland är en fotnot då det gäller handel med oss och det är en av anledningarna till att dom klarar sanktionerna.

Tyvärr försvinner Ukrainas värdefulla delar så det blir inte den önskade vinstlotten. Ryssland förutsåg ju vad väst ville och tar nu bort den giriga glädjen, rikedomarna stannar i Ukraina och Ryssland och vill man köpa kanske man får köpa annars går råvarorna, produkterna och återuppbyggnad av Ukraina till Ryssland och asien.

Du beskriver västs hantering av fattiga länder så väl. Starta krig, plundra och skicka sedan våra multinationella företag för att "bygga" upp.

Som jag ser det har väst politiker och andra maktmänniskor helt tappat det, vilket monumentalt misstag att ge sig på Ryssland och Kina istället för att förhandla, handla och samarbeta på lika villkor (den multipolära världen).

Typiskt vatniks att ljuga helt ogenerat över saker som är lätta att kolla upp. Europa var Rysslands största handelspartner.
https://www.worldstopexports.com/russias-top-import-partners/
Dessutom är handelsunderskottet med Kina gigantiskt. D.v.s Ryssarna köper kina grejer men kineserna köper inte av Ryssland. Rätt stort handels underskott mot Sverige med glädjande nog.
Citera
2022-08-21, 22:25
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Typiskt vatniks att ljuga helt ogenerat över saker som är lätta att kolla upp. Europa var Rysslands största handelspartner.
https://www.worldstopexports.com/russias-top-import-partners/
Dessutom är handelsunderskottet med Kina gigantiskt. D.v.s Ryssarna köper kina grejer men kineserna köper inte av Ryssland. Rätt stort handels underskott mot Sverige med glädjande nog.

Tack för att du orkar kolla upp alla lögner. Jag scrollar bara förbi dom här dräggens inlägg. Man anande oråd direkt. Dom här nötterna har varken heder eller ryggrad kvar ... Det är all in... 100% kuksugning av plundarbaronernas folkmord
Citera
2022-08-21, 22:30
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Fy fan vad värdelös du är. Du försvarar ett övergrepp på Folkrätten och tror att du kan argumentera utifrån den? Sopa.Er militär befinner sig på fel sida gränsen. Och det kommer kosta er så oerhört mycket mer än vad ni någonsin kan föreställa er. RyZZland har lyckats iscensätta sin egen utplåning.
Jag försvarar folkrätten- JA. Därefter är du bara ovanligt obegåvad och lögnaktig- antagligen i någon sorts affekt. I övrigt skriver du som rysstrollen brukar låta här i tråden. Obegåvat, korkat och ogenomtänkt. Ett tips; läs lite, eller några, av mina tidigare postningar. Stackare.
Citera
2022-08-21, 22:37
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Tack för att du orkar kolla upp alla lögner. Jag scrollar bara förbi dom här dräggens inlägg. Man anande oråd direkt. Dom här nötterna har varken heder eller ryggrad kvar ... Det är all in... 100% kuksugning av plundarbaronernas folkmord
Ingen större insats från min sida. Jag visste det sedan innan. Det är tacksamt när de ljuger om sådant det finns statistik på. Är fascinerad av vatnikarnas inlägg. Om Moskva skulle säga att jorden var platt skulle det vara dagen sanning för dem.
Senast redigerad av % 2022-08-21 kl. 22:39.
Citera
2022-08-21, 22:37
Medlem
USA kommer nästa år att nå en rekordnivå på oljeproduktionen. Så på grund av Rysslands aggression flödar oljan mer än någonsin och kommer då att minska bögfascismen Rysslands inkomster.

Jag antar att man utnyttjar tillgångarna bättre än vad man gjort hittills. Man har ju förekomster i Alaska bla annat och mycket skiffer där man har bra metoder för fracking.
Citera
2022-08-21, 22:39
Medlem
Citat:
Fy fan vad värdelös du är. Du försvarar ett övergrepp på Folkrätten och tror att du kan argumentera utifrån den?

Sopa.

Er militär befinner sig på fel sida gränsen. Och det kommer kosta er så oerhört mycket mer än vad ni någonsin kan föreställa er. RyZZland har lyckats iscensätta sin egen utplåning.

Vem ansvarar nu för vad som händer med kärnkraftverket?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu kom det ett foto på pappan som ser förtvivlad ut så det börjar se bekräftat ut att det är Daria då. Ja då kan man nog säga att spelet om Ryssland kan börja.
https://twitter.com/KhersonUnited/status/1561111720625672193

Putins specialoperation har kommit ända till Moskvas finaste kvarter nu.
Citera
Medlem
Enligt "flash Ukraine twitter" har det rapporterats explosioner i det ockuperade Melitopol.
Citera
2022-08-21, 22:41
Medlem
raskenss avatar
Ryssar som ägnat sig åt plundring och stulit en mobiltelefon som dom filmat med där filmerna hamnat hos ägarens molnlagring. Tonvis med filmmateriel från deras plundringar.

Sånna är dom, ryssarna, plundrar våldtar mördar och är helt enkelt dumma i huvudet:

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1561412663787266053?t=UQtKsWdkpRkHBjJzWzpULg&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in