Citat:
Ursprungligen postat av
JymdKjam
Oavsett vem som skjuter på vad. I det området. Så ligger 100 % av ansvaret på angriparen. 100 %. Glöm aldrig det.
I den saken är vi till fullo eniga. Ansvar över att freda kraftverket ligger hos den ryska ockupationsmakten. Ukraina har på samma sätt ansvar om att ej angripa anläggningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Journalister som leker med ord och vinklingar. Jag har ännu inte sett en trovärdig förklaring till varför ryska trupper skulle beskjuta ett gigantiskt kärnkraftverk med missiler när de har haft anläggningen under sin kontroll sedan februari/mars i år. Däremot så skulle en desperat ledning för Ukraina kunna tillgripa utpressning för att kunna dra in FN i konflikten. Vilken version är trovärdig?
Jag vet inte, vem som eventuellt attackerar kärnkraftverket ligger ännu i desinformationens solkiga dimmor. Förhoppningsvis är det ingen som lägger artillerield mot anläggningen- ingen annan eld heller. Jag har läst massor av teorier och versioner- alla är de genomdumma så jag orkar inte- här och nu, gå igenom dem alla. De är många gånger även mer ogenomtänkta än dina tankar om vem som kanske har, eller kommer att, angripa kraftverket. Fog of War.