2022-08-21, 19:19
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag hade gärna sparkat ut L ur det blågula blocket, men inte till bekostnad av ett ev. regeringsskifte.

Hur du ska få till ett regeringsskifte utan L i det blågula blocket har du ännu inte kunnat förklara.

M-KD-SD klarade sig bra i opinionen innan Timbro inledde operation rädda L.

L har stadigt legat under 2% större delen av mandatperioden. Och ändå kunde oppositionen skrapa ihop siffror för regeringsskifte.

Att hävda att "vi måste ha med L" är ett Timbro talking point som du svalt helt och hållet.
Citera
2022-08-21, 19:27
Medlem
Tror att L s framgångar mestadels beror på Partiledarbytet
Citera
2022-08-21, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
M-KD-SD klarade sig bra i opinionen innan Timbro inledde operation rädda L.

L har stadigt legat under 2% större delen av mandatperioden. Och ändå kunde oppositionen skrapa ihop siffror för regeringsskifte.

Att hävda att "vi måste ha med L" är ett Timbro talking point som du svalt helt och hållet.

Du pratar om förgången tid, jag pratar om aktuella siffror. Kastar du ut L nu så vinner det rödgröna blocket, hur kan du inte begripa den enkla ekvationen?

Pehrson har för övrigt räddat L, inte Timbro.
Citera
2022-08-21, 19:38
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Du pratar om förgången tid, jag pratar om aktuella siffror. Kastar du ut L nu så vinner det rödgröna blocket, hur kan du inte begripa den enkla ekvationen?

Pehrson har för övrigt räddat L, inte Timbro.

Med de aktuella siffror har Maggan sida majoritet oavsett.

Så det spelar ingen roll. Sossarna har redan vunnit, vilket gör det det mest förutsägbara valet på väldigt länge.
Citera
2022-08-21, 19:42
Avslutad
Citat:
Med de aktuella siffror har Maggan sida majoritet oavsett.

Så det spelar ingen roll. Sossarna har redan vunnit, vilket gör det det mest förutsägbara valet på väldigt länge.

Med så jämna siffror som det är nu så kan vad som helst hända. Valet är långtifrån över.
Citera
2022-08-21, 19:46
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Med så jämna siffror som det är nu så kan vad som helst hända. Valet är långtifrån över.

Endast om du räknar med L som en del av oppositionen, vilket de så uppenbarligen inte är.
Citera
2022-08-21, 19:49
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Tror att L s framgångar mestadels beror på Partiledarbytet

Redan då Nyamko var partiledare så hade Timbro inlett sin kampanj för att rädda L i januari.

Sen var det så klart inte så länge till som hon varade.
Citera
2022-08-21, 19:53
Avslutad
Citat:
Endast om du räknar med L som en del av oppositionen, vilket de så uppenbarligen inte är.

L är en del av det blågula blocket oavsett vad du tycker om det. Valet är långtifrån över.
Citera
2022-08-21, 19:57
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
L är en del av det blågula blocket oavsett vad du tycker om det. Valet är långtifrån över.

Vi släpper det här nu din jävla lib.
Citera
2022-08-21, 20:04
Avslutad
Citat:
Vi släpper det här nu din jävla lib.

Jag vill ha militärdiktatur i tjugo år, skoluniformer, arbetsläger, omfattande utrensningar, samt massutvisningar (minst två miljoner). Så inte särskilt lib.

Jag klarar dock av att skilja på önsketänkande och politiska realiteter som att L (givet opinionsläget) måste ingå i det blågula blocket för att det ska kunna bli regeringsskifte. Du föredrar däremot det rödgröna blocket vari MP ingår. Du är en landsförrädare.
Citera
2022-08-21, 20:10
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Jag vill ha militärdiktatur i tjugo år, skoluniformer, arbetsläger, omfattande utrensningar, samt massutvisningar (minst två miljoner). Så inte särskilt lib.

Du råkar inte ha ett eget parti man kan rösta på?
Citera
2022-08-21, 20:16
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:

Jag klarar dock av att skilja på önsketänkande och politiska realiteter som att L (givet opinionsläget) måste ingå i det blågula blocket för att det ska kunna bli regeringsskifte. Du föredrar däremot det rödgröna blocket vari MP ingår. Du är en landsförrädare.

Seriös fråga:

En Kristersson-regering som tvingas förhandla med L.

Vad menar du skiljer det från en Maggan-regering som förhandlar med MP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in