2022-08-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Frågade en finne och enligt honom skulle de ha tjoat "jallujengi" vilket ska betyda typ spritgänget och inte "jauhojengi" som är mjöl eller vad det nu är.
Men vem fan vet, finns det någon finne som kan dementera? Stod ju om mjölgänget även på Aftonbladet, Expressen osv och om nu WEF är bakom Sanna Marin varför rapporterade då dessa om felaktig information?

Vi vet ju inte. Kanske Sanna har varit olydig mot Klaus, och detta är sättet de får bort henne på..
Citera
2022-08-21, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Bra fråga. Det verkar som om hon är otrogen och det finns indikationer på att hon använder kokain. Hon har gått World Economic Forums program för Young Global Leaders och hon svarar sannolikt inför Klaus Schwaub eller liknande och inte inför finska folket. Undrar om finnarna inser det? Finlands eventuella medlemskap i NATO kan potentiellt vara en bricka i ett spel för globalisterna att försöka ta Rysslands naturtillgångar och framför allt deras GMO-fria enorma åkerarealer. Undrar om finnarna inser det?

Lika lite som att svenskarna begriper att Magdalena Andersson eller Ulf Kristersson och Annie Lööf har exakt likadana täta kontakter. Några få har börjat begripa. Jag är 40+. För 5 år sedan hörde jag till de icke upplysta.
Citera
2022-08-21, 17:11
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Hon är människa och får ha kul som hon ser det på privat tid.

Torrisarna spricker av torrhet när de ser någon bli blöt.

Hon var i tjänst. Det är inget hon förnekar. Hon tycker dock att det inte är problematiskt då det inte fanns några akuta överraskningar inprickade i hennes kalender.

Citat:
Marin får frågan om vad som hade hänt ifall hon behövts i tjänst. Hon svarar att alla de möten där beslut ska fattas hittills varit sådana där statsrådet känt till tidpunkten i förväg. Den här helgen fanns inget inprickat.

https://www.hbl.fi/artikel/24ead22d-...c-ec30d43e5dd5
Citera
2022-08-21, 17:29
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Om du är så omdömeslös som Statsminister. Vad mer gör du som är omdömeslöst? Hmm hmmm hmmm…..

Har du något som pekar på att hon varit omdömelös i sitt arbete hon utfört? "Hmmm hmmm hmmm"
Citera
2022-08-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Har du något som pekar på att hon varit omdömelös i sitt arbete hon utfört? "Hmmm hmmm hmmm"

Spelar ingen roll.
Är du så omdömeslös som privatperson, så är du en omdömeslös person. Punkt slut.
Citera
2022-08-21, 18:28
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Hon var i tjänst. Det är inget hon förnekar. Hon tycker dock att det inte är problematiskt då det inte fanns några akuta överraskningar inprickade i hennes kalender.

https://www.hbl.fi/artikel/24ead22d-...c-ec30d43e5dd5
Den var rolig, när finns överraskningar i kalendern?
F.ö. om hon nu var i tjänst, det pågår ett krig i närheten som är så pass alvarligt att det fått henne att akut låta Finland överge sin neutralitet.
Citera
2022-08-21, 18:30
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Spelar ingen roll.
Är du så omdömeslös som privatperson, så är du en omdömeslös person. Punkt slut.

Jag får se till att sluta dansa och ha kul med mina vänner på helgerna. Kan ju vara så att på måndagen efter, så får jag för mig att göra något omdömeslöst på kontoret.

Tack för insikten. Varje dag lär man sig något nytt.
Citera
2022-08-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysktriumf
Lika lite som att svenskarna begriper att Magdalena Andersson eller Ulf Kristersson och Annie Lööf har exakt likadana täta kontakter. Några få har börjat begripa. Jag är 40+. För 5 år sedan hörde jag till de icke upplysta.

Magdalena Andersson har ju sprungit på WEF möten länge.

Hennes budskap var tydligt i IMF

”Vaccinera först, sen omstart av ekonomin”
Citera
2022-08-21, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Jag får se till att sluta dansa och ha kul med mina vänner på helgerna. Kan ju vara så att på måndagen efter, så får jag för mig att göra något omdömeslöst på kontoret.

Tack för insikten. Varje dag lär man sig något nytt.

Om du tar näsgodis och är otrogen så hade väl det varit mitt tips kanske. Rent personligen.

Du fattar nog inte problemet. När hon är omdömeslös privat, men innehar en maktposition, utsatt för lobbyism, mutor och korruption? Då blir det problematiskt.

Man är den man är. Är man omdömeslös privat, så är man det även i sin yrkesutövning. Hur du än vrider och vänder på det.

Personligheten ändras inte.
Citera
2022-08-21, 18:34
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madickenz
Nu är damen i fråga 36 år.

Oj...och beter sig fortfarande som ett kåt luder, hon är inte mentalt mogen på något plan.

Hoppas hon får sparken och de sätter dit nån erfaren istället
Citera
2022-08-21, 18:37
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Om du tar näsgodis och är otrogen så hade väl det varit mitt tips kanske. Rent personligen.

Du fattar nog inte problemet. När hon är omdömeslös privat, men innehar en maktposition, utsatt för lobbyism, mutor och korruption? Då blir det problematiskt.

Man är den man är. Är man omdömeslös privat, så är man det även i sin yrkesutövning. Hur du än vrider och vänder på det.

Personligheten ändras inte.

Vart tar hon näsgodis och vart är hon otrogen?
Syftar du på en videon där ingen tar näsgodis samt videon där någon full snubbe kladdar på henne och hon ser allmänt besvärad ut?

Okej.
Citera
2022-08-21, 18:40
Medlem
[quote=Glödskal|81341721]Hon var i tjänst. Det är inget hon förnekar. Hon tycker dock att det inte är problematiskt då det inte fanns några akuta överraskningar inprickade i hennes kalender.

Just det. Hon visste nog vad hon gjorde beträffande hennes skyldigheter som statsminister även om hon nu insett att hon varit alltför godtrogen och trott gott om folk. Men hon tar säkert lärdom av detta och det lär inte upprepas. Även om hon är vältalig statsminister, är hon till syvende en vanlig människa där elaka påhopp tar lika ont som för vem som helst.

För övrigt. Hur många gånger var inte Kekkonen i tjänst trots att han var rejält på fyllan? Trots sin långa väg in i mörkret (demens), varav flere år som president, vägrade han att avgå och hur skötte han då jobbet? Så det Marin gjort är en väldigt mild liten bris jämfört med hur Kekkonen betedde sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in