Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Jo jag har hört talas om det där fallet.
Jag antar att om man läser domstolsprotokollet så får man en ganska bra bild av båda sidornas argument. Men hur många har tid att göra det, om det nu ens finns tillgängligt på nätet?
Det jag tänkte var mer att ett sakligt meningsutbyte i debattform skulle kunna fungera bättre i folkbildningssyfte. Det jag själv är intresserad av är att höra virologernas bästa repliker på Lanka och andra virus-skeptikers kritik. Har dom några bra argument som vi aldrig får höra? Det vet man ju liksom inte eftersom de aldrig verkar vilja ta debatten. Men det faktum att de skyr öppen debatt gör ju att man blir rätt misstänksam.
Fanns ju en debatt under ledning av Reiner Fuellmich mellan Lanka och amerikanske läkaren Andrew Kaufman på ens sidan och dr wolfgang Wodarg på den andra. Wodarg är "frihetskämpe" i Tyskland och motståndare till lockdowns mm men i grunden positivt inställd till virologi. Finns väl överallt på bitchute
Annars verkar mest som att alla försök till debatt kör fast i att båda sidor på sätt och vis håller med varandra: Nej det går inte att isolera virus enligt ordboksdefinitionen av ordet "isolera". Men det behövs inte anser virologi-sidan för vi har våra cellkultursexperiment och liknande.
Ett svar från amerikanska CDC, på en begäran om bevis för att sarscov2 isolerats i ordets rätta bemärkelse exemplifierar detta:
https://www.fluoridefreepeel.ca/wp-content/uploads/2021/03/CDC-March-1-2021-SARS-COV-2-Isolation-Response-Redacted.pdf
The definition of "isolation" provided in the request is outside of what is possible in virology
Så frågan är ju vem man ska tro på. Det stora problemet jag har med virologernas bevisföring...är liksom att allt bygger på ett enda stor "leap of faith". Man gör experiment i syfte att påvisa hur nånting(virus) inverkar på andra saker(cellkultur, levande vävnad) men utgångläget för experimenten är alltid att man inte ens vet om "nånting" finns med i experimenten. Man vet inte ens om "nånting" ö.h.t existerar. Det är bara ett antagande.