2022-08-21, 11:44
Medlem
bertil-the-mans avatar
Kul när Kasselstrans pratade med barnen, från barn och alkoholister får man höra sanningen säger dom. Sverige har inget av värde alla tyckte barnen, vi ska vara tacksamma som fått invandrare.
Citera
2022-08-21, 14:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natapakta
Fast ska 95 procent vara etniska svenskar så förutsätter det också att en absolut majoritet av de 35 procenten som har utländsk bakgrund utvisas. Där ingår helt vanliga sekulära andragenerationare som inte gjort en fluga förnär.

Jag hade gått med på att kasta ut kriminella och missanpassade med utländsk bakgrund samt dom som kommit i närtid (Syrien/Afghanistan etc.). Det hade räckt för att svensken inte skulle vara hotad. Det är knappast så att svensken är hotad då svensken fortfarande avlar inom sina egna. Att säga "vi får se hur det blir när vi når milstolpe X" är för mig ett stort varningstecken. Jag vill inte leva i ett Sverige där man skickar ut precis varenda kotte. Och har man 95 procent som målsättning så är det i praktiken det man kommer att göra.

Kasselstrand säger också att "tredjegenerationare blir lika dåliga som andragenerationare". Min erfarenhet är att tredjegenerationare, även från MENA, blir betydligt mer 'svenska' till sitt beteende och språk, detta då man växer upp med föräldrar som i stort sett enbart talat svenska till barnen. Och oftast går de i svenska skolor eftersom andragenerationare som får barn själva bor i bra områden och inte förlägger barnen i en skola i Rinkeby.

Aja, får bli SD igen då. Även om det partiet har stora feta brister så finns inget annat alternativ.
Ja, så länge du har en annan prioritering än ett svenskt Sverige är inte AfS partiet för dig. AfS prioriterar svenska folket och att vi ska få slippa white flight (som uppträder när invandrare överstiger 5% i ett samhälle) i vårt eget land.

Så länge vi ser effekter som white flight skapar mångetniciteten segregation och konflikt.
Citera
2022-08-21, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, så länge du har en annan prioritering än ett svenskt Sverige är inte AfS partiet för dig. AfS prioriterar svenska folket och att vi ska få slippa white flight (som uppträder när invandrare överstiger 5% i ett samhälle) i vårt eget land.

Så länge vi ser effekter som white flight skapar mångetniciteten segregation och konflikt.
Då ska inte heller Kasselstrand säga "även skötsamma invandrare ska kunna bo här". Då ska han vara ärlig och säga att han vill ha NMR:s repatrieringspolitik.

Var är ditt bevis för att white flight inträder när invandrare blir 5 procent i ett samhälle? Du tror alltså på allvar att svensken går under som folk om det finns typ 15-20 procent sekulära med utländsk bakgrund som är laglydiga och assimilerade? Du har heller inte förklarat varför svensken skulle dö ut som folk bara för att det finns mindre än 95 procent etniska svenskar.

Synd då AfS har en bra politik emot NATO och EU. Men när man snackar om att skicka ut varenda kotte som har utländsk bakgrund så vore det som att rösta på självaste NMR.
Citera
2022-08-21, 14:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Då ska inte heller Kasselstrand säga "även skötsamma invandrare ska kunna bo här". Då ska han vara ärlig och säga att han vill ha NMR:s repatrieringspolitik.

Var är ditt bevis för att white flight inträder när invandrare blir 5 procent i ett samhälle? Du tror alltså på allvar att svensken går under som folk om det finns typ 15-20 procent sekulära med utländsk bakgrund som är laglydiga och assimilerade? Du har heller inte förklarat varför svensken skulle dö ut som folk bara för att det finns mindre än 95 procent etniska svenskar.

Synd då AfS har en bra politik emot NATO och EU. Men när man snackar om att skicka ut varenda kotte som har utländsk bakgrund så vore det som att rösta på självaste NMR.
AfS och Kasselstrand vill ju inte ha samma sorts politik som NMR, så varför skulle han ljuga och säga det?

Max 5% är en siffra med vetenskapligt belägg, som jag just skrev, men som AfS också upprepat påtalat är det inte en fix siffra. Det viktiga är att svenskarna är herrar i sitt eget hus. Om det krävs ytterligare åtgärder efter det att samtliga som missbrukat vår gästfrihet åkt hem så blir det ytterligare åtgärder, men personligen tvivlar jag på att det behövs. Oavsett lär vi vid det laget befinna oss vid år 2040 tidigast, så det är faktiskt helt irrelevant för vad som behöver göras nu.
Senast redigerad av LadySweden 2022-08-21 kl. 14:35.
Citera
2022-08-21, 14:36
Medlem
Citat:
AfS och Kasselstrand vill ju inte ha samma sorts politik som NMR, så varför skulle han ljuga och säga det?

Max 5% är en siffra med vetenskapligt belägg, som jag just skrev, men som AfS också upprepat påtalat är det inte en fix siffra. Det viktiga är att svenskarna är herrar i sitt eget hus. Om det krävs ytterligare åtgärder efter det att samtliga som missbrukat vår gästfrihet åkt hem så blir det ytterligare åtgärder, men personligen tvivlar jag på att det behövs. Oavsett lär vi vid det laget befinna oss vid år 2040 tidigast, så det är faktiskt helt irrelevant för vad som behövs göras nu.
Så vad är skillnaden mellan afs och nmr:s repatrieringspolitik?

Kasselstrands egna ord: "Jag ser ett Sverige med 95 procent etniska svenskar". Det fattar vem som helst att det inte skulle finnas utrymme för om man samtidigt säger att man är för att även skötsamma invandrare ska kunna bo kvar då skötsamma laglydiga med utländsk bakgrund står för en stor andel av de med utländsk bakgrund exkluderat dom som kommit nyligen eller som fuskat sig in.
Citera
2022-08-21, 14:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Kul när Kasselstrans pratade med barnen, från barn och alkoholister får man höra sanningen säger dom. Sverige har inget av värde alla tyckte barnen, vi ska vara tacksamma som fått invandrare.
Ett eko av Sahlin, så de har väl fått i sig detta vid valstugan.
Citera
2022-08-21, 14:39
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ett eko av Sahlin, så de har väl fått i sig detta vid valstugan.

Inte otroligt. Vi ska även vara glada som kan äta pasta eftersom Sverige har så dålig mat sa en kille. Koppling mellan pasta och flyktingar från Somalia var självklar för honom.
Citera
2022-08-21, 14:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Så vad är skillnaden mellan afs och nmr:s repatrieringspolitik?

Kasselstrands egna ord: "Jag ser ett Sverige med 95 procent etniska svenskar". Det fattar vem som helst att det inte skulle finnas utrymme för om man samtidigt säger att man är för att även skötsamma invandrare ska kunna bo kvar då skötsamma laglydiga med utländsk bakgrund står för en stor andel av de med utländsk bakgrund exkluderat dom som kommit nyligen eller som fuskat sig in.
NMR prioriterar ett rasrent Sverige, inga 5% eller otydliga siffror där inte.
Eftersom att AfS prioriterar att svenska folket själva bestämmer sin egen framtid är utgångspunkten en annan, och någon fast siffra kan inte ges utom för vad det handlar om initialt (minst 2 miljoner behöver åka hem).

Det är inte så att du bör få bo i Sverige enbart därför att du inte är kriminell och att du har en försörjning. Frågan som borde vara självklar är varför en person ska få bo i vårt land. Det är ingen allmänmänsklig rättighet som endast förbrukas om man begår brott.

Varför vill du att Abdullah som saknar tydlig koppling till svenska folket ska bli kvar i landet bara därför att han aldrig dömts för brott samt jobbar på kebabgrillen? Han kan då lika gärna åka hem.

Det vore även intressant om du ville ge belägg för att "majoriteten" kommit hit med sina papper i ordning. Jag tänker på att du bestämt hävdar att majoriteten inte har fuskat sig in.
Senast redigerad av LadySweden 2022-08-21 kl. 14:46.
Citera
2022-08-21, 14:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Inte otroligt. Vi ska även vara glada som kan äta pasta eftersom Sverige har så dålig mat sa en kille. Koppling mellan pasta och flyktingar från Somalia var självklar för honom.
Ja, jag noterade detta.
Citera
2022-08-21, 15:34
Avslutad
Citat:
Fast ska 95 procent vara etniska svenskar så förutsätter det också att en absolut majoritet av de 35 procenten som har utländsk bakgrund utvisas. Där ingår helt vanliga sekulära andragenerationare som inte gjort en fluga förnär.

Jag hade gått med på att kasta ut kriminella och missanpassade med utländsk bakgrund samt dom som kommit i närtid (Syrien/Afghanistan etc.). Det hade räckt för att svensken inte skulle vara hotad. Det är knappast så att svensken är hotad då svensken fortfarande avlar inom sina egna. Att säga "vi får se hur det blir när vi når milstolpe X" är för mig ett stort varningstecken. Jag vill inte leva i ett Sverige där man skickar ut precis varenda kotte. Och har man 95 procent som målsättning så är det i praktiken det man kommer att göra.

Kasselstrand säger också att "tredjegenerationare blir lika dåliga som andragenerationare". Min erfarenhet är att tredjegenerationare, även från MENA, blir betydligt mer 'svenska' till sitt beteende och språk, detta då man växer upp med föräldrar som i stort sett enbart talat svenska till barnen. Och oftast går de i svenska skolor eftersom andragenerationare som får barn själva bor i bra områden och inte förlägger barnen i en skola i Rinkeby.

Aja, får bli SD igen då. Även om det partiet har stora feta brister så finns inget annat alternativ.
Läs Tobias Hubinettes rasforskning, 25 % är blandrelationer i Sverige just nu. Mest i hela västvärlden.
Antingen en total återvandring av rasfrämmande element eller så kommer svensken om hundra år vara av en blandras med en krympande liten minoritet svenskar som fortfarande bara knullar med varandra men där varje generation kommer givetvis dessa svenska barn skaffa barn med blandraserna som knullas fram på andra håll.

Det hela blir till slut en brun blandras och då är folkmordet genomfört.
Senast redigerad av Hinku 2022-08-21 kl. 15:38.
Citera
2022-08-21, 15:38
Medlem
Psykonaut-s avatar
Jag röstade på dem förra valet, mest för att utnyttja min rösträtt.

Men om vi ska nyktert se över vad en röst på dem i detta valet ger i praktiken.

Finns det någon kommun där de kan få mandat i?
Då är det lönt att rösta på dem i de kommunerna.

Men i riksdagsvalet?

Vägen som SD tagit kommer aldrig att göras om av AfS.
Snarare har de som dumpats och bildat AfS gjort att de kommit så långt de gjort.

Men tala gärna om hur ni tänker, att istället för att stärka SD i en regering med fler röster på dem,
rösta på AfS som ger en i praktiken ingenting som går att mätas eller vägas. Mindre värde än luft.
Citera
2022-08-21, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Jag röstade på dem förra valet, mest för att utnyttja min rösträtt.

Men om vi ska nyktert se över vad en röst på dem i detta valet ger i praktiken.

Finns det någon kommun där de kan få mandat i?
Då är det lönt att rösta på dem i de kommunerna.

Men i riksdagsvalet?

Vägen som SD tagit kommer aldrig att göras om av AfS.
Snarare har de som dumpats och bildat AfS gjort att de kommit så långt de gjort.

Men tala gärna om hur ni tänker, att istället för att stärka SD i en regering med fler röster på dem,
rösta på AfS som ger en i praktiken ingenting som går att mätas eller vägas. Mindre värde än luft.
Evighetsfrågan.
Vill man ha ett Sverige för svenskarna röstar man på AfS. Vill man ha öppen svenskhet och ha kvar detta samhälle med araber och afrikaner som springer runt röstar man SD.

"Vi måste ha förändring nuuuu"
Nej finns inget som säger att samhället blir bättre med borgarsvin i regeringen. Varje gång dem suttit där har saker blivit värre.
Lex Reinfeldt och Bildt.
Kristersson och Ebba T)hor är ohederliga karriärister som jag inte skulle köpa en bil av. (Eller sälja ett hus)
Senast redigerad av Hinku 2022-08-21 kl. 15:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in