Citat:
Ursprungligen postat av
Pappa65
Valet av Säröpiraten som ombud är svårt att förklara för Merrybum och känsligt är det också. Hon börjar svamla ännu mer när detta kommer upp. Vi vet alla att M Majkgård anlitade honom. Ingen sund människa väljer ett ombud som inte är kunnig inom området och som bor 48 mil bort. Esbjörn borde haft en lokal fastighetsadvokat som inte gick andras (läs Majkgårds) ärende.
Jag har faktiskt aldrig nämnt valet av juridiskt ombud med en enda bokstav. Jag har inte för vana att diskutera människor som är inblandade via sin yrken, alls.
Det är väldigt ovanligt att det görs i trådar överhuvudtaget. Folk brukar helt enkelt ha hövligheten och respekten att lämna dom utanför.
Det har tidigare i tråden ironiserats över teknik nivån på Odalgården. En telefon som sitter fast i väggen och en gammal fax, sägs det. Vi vet även att Majkgård och Esbjörn i början varit på banken och försökt sätta tillbaka handpenningen.
De verkar inte så digitala någon av dem.
Esbjörn och Majkgård bor under samma tak. Han listar henne som närmast anhörig. De talar och delar vardag. När Esbjörn behövde ett nytt ombud. Tänker jag att det något som är ett gemensamt huvudbry.
Jag har ingen aning om hur och varför de gjorde sitt val. Vem vet, de letade kanske på gula sidorna i en gammal telefonkatalog. Och han hade fortfarande samma nummer som då. Eller kanske någon av dom kände till ombudet sen innan. Vad vet jag.
Valet av ombud kanske inte var det smartaste. Men det betyder inte att någon är ond eller medvetet gjort fel.
Självklart borde ombudet själv tackat nej. Men hann men är ju oxå lite ålderstigen. Han kanske trodde sig klara. Eller så är han helt skrupelfri.
Men då är det ju bara tragiskt för Esbjörn och Majkgård. Det finns inte heller något i det ger en fördel till Ebba. Det betyder bara att Esbjörn har dubbel otur.
Både en nitisk köpare på huset han ångrar att han sålde, och värdelös juridisk hjälp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pappa65
Det måste från de besatta i tråden komma förklaringar till varför kludden Binninge och förfalskar Sture var bra val för Esbjörn. Som det nu är är den enda rimliga förklaringen att de var bra för de "nära och kära" och inte för den stackars Esbjörn.
Återigen, jag har aldrig hävdat att de är bra val? Varför skulle jag ha gjort det?
De är om jag ska vara ärlig ganska sopiga val, men vad har det med saken att göra?
Vad tänker du att Majkgård skulle vinna på att medvetet göra sopiga val för Esbjörns räkning? Var det ärva hon var ute efter minskar ju arvet bara med dåliga ombud.
Den enda som har logiskt sätt här något att tjäna på Esbjörns oförmåga att välja ett adikvat ombud är ju Ebba.
Så om vi inte misstänker hennes inblandning, tänker jag att Esbjörns val av ombud helt enkelt kommer sig för att han inte riktigt kan och förstår bättre.