Citat:
Ursprungligen postat av
swingtrader
Var tvungen att kolla ett exklusivt område för villor. Noll objekt hade sålt under augusti när det finns 31 till salu.
Citat:
Ursprungligen postat av
don_carleone
Spännande att se någon ”snälltolka” siffrorna så att de linjerar med precis det man vill tro. Något de flesta av oss gör så klart. Confirmation biast i sin renaste form!
Jag har span på bostadsrätter i en närförort till Stockholm. Jag ringde mäklaren förra veckan. De hoppas på att den ska landa 700k över utgångspris (en ökning på 20%). Nu en vecka efter visning har den fått ett bud just över utgångspriset. Extra-visningar är inplanerade för den och alla andra jag varit någorlunda intresserad av (som inte fått in några bud alls). Det är så klart inte färdigt ännu, de är inte sålda och mycket kan hända. Vi har ju fått höra att försäljningar händer långsammare, men jag tycker inte att min upplevelse hittills tyder på ett styrkebesked.
Mycket tyder på att vi i augusti kommer slå 3 rekord.
-Störst antal bostäder till salu någonsin väntas enligt Hemnet.
-Minst avslutningar för augusti månad
-Säsongsjusterat sämsta augusti på väldigt väldigt länge.
Det vi hitintills sett enligt Husmask för augusti tyder på att boprisfallet kommer öka senare i höst. Riktigt svårt att sälja bostad nu trots att priserna är 10-15% lägre än ath.