2022-08-20, 23:31
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Intressant .
Är det inbördeskrig i Mordor?
Nog inte helt klart än för bilen är fullständigt söndersprängd men det ryktas vara Alexander Dugins dotter Daria. Hon är också en Putinslickare av rang. Om det är inbördeskrig så kan det vara nån maffia eller en falang av FSB. Tror inte att det är kopplat direkt till Ukraina dock.

https://twitter.com/DrazaM33/status/1561106397928067072
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-08-20 kl. 23:43.
Citera
2022-08-20, 23:33
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Shit...Det är dottern till en av sovj... Rysslands plundarbaroners favoritfilosof (Alexander Dugin) Han har skrivit en massa kvasiintellektuell skit varför det är lämpligt att Ryssland fortsätter sina koloniala ambitioner.
Considered by some in the West to be "Putin's brain," (Wikipedia)

Hellre denna rysk fascist än hon. Men hon är av samma korn. Så inget att vara ledsen över. Den klassiska - "en död ryss är en bra ryss" stämmer bra i detta fall.
Citera
2022-08-20, 23:33
Medlem
Det kan Herr Dugin gott ha. Större nazist än någon nationalist i Ukraina. Kan mycket väl vara intern utrensning likt det Stalin pysslade med. Hoppas gubben sover gott i natt.
Citera
2022-08-20, 23:34
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton

Kan du ge oss en källa på detta påstående.
Kan du ge oss en källa på dessa påståenden
Kan du ge oss källor som vi kan gräva i?
Återigen - det är många påståenden.

Till skillnad från dig gick jag inte på officershögskolan så jag har naturligtvis inte de djupa kunskaperna du har. I krigets initiala fas läste jag bland annat följande böcker;

1) Russia - Military Stategy: Impacting 21st Century Reform and Geopolitics (2015) av Timhothy L. Thomas

2) The Russian Way of War: Force Structure, Tactics, and Modernization of the Russian Ground Forces (2017) av Lester W. Grau och Charles K. Bartles

3) Russia’s Military Strategy and Doctrine (2019), ed. Glen E. Howard and Matthew Czekaj

Tydligen läses de på West Point och de fångar inte dina påståenden. Du är säkert mer bevandrad i krigsvetenskap, försvarspolitik och internationella relationer än vad jag är. Du förstår säkert den akademiska krigsvetenskapliga diskussionen betydligt bättre mig. Jag utgår att det finns eventuella disharmoni, dissonans och konsensus som råder inom ramen för den krigsvetenskapliga diskursen. Med det skrivet. Du kan inte rekommendera oss ett par peer-reviews och böcker som vidimerar dina påståenden ovan? Om inte för att höja trådens nivå.
Du är oärlig och söker dra poäng i samtalet med mrssharpangel (tror jag det var) då hon i det mesta börjar sina passager med 'Jag tror' Det är osnyggt att därefter be henne om källor för sin tro- hur i helvete gör man något sådant? Därefter är du bara raljant och i det har jag inget att säga annat än att du är raljant. Osnyggt. Du kommer inte bli mitt kel-troll.
Citera
2022-08-20, 23:39
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Så är det. Därför kommer ryssarna antagligen att hålla sig till att ta Donbass och landbro till Krim, såvida det inte går väldigt bra att hålla kontroll över de erövrade områdena (i så fall pga stöd av befolkningen och att man visar sig duktiga på detta, terrängen medger det, etc.). Denna yta är möjlig att kontrollera till realistisk kostnad. Frågan är om de klarar av att ta Sloviansk-klustret med nuvarande engagemangs-nivå, eller om där kommer en eskalering.

Fyfan så jag skäms att ni talar mitt språk.

Ni sitter och ryggdunkar varann hur pissryssen "ska ta" saker som inte tillhör dem.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Shit...Det är dottern till en av sovj... Rysslands plundarbaroners favoritfilosof (Alexander Dugin) Han har skrivit en massa kvasiintellektuell skit varför det är lämpligt att Ryssland fortsätter sina koloniala ambitioner.
Considered by some in the West to be "Putin's brain," (Wikipedia)

Ohh. Dugin är verkligen en centralfugur inom den ryska fascismen tvättäkta fascist och odjur. MYCKET inflytelserik hos Putin. Synd det inte var han som satt i bilen.

https://www.svd.se/a/L57jex/magnus-ljunggren-putin-foljer-den-fascistoides-foreskrifter
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Stämmer det så:

Läs Alexander Dugins på Wikipedia, en riktig mysfarbrorfascistas...
Är lite emot att skåla för någon som inte är direkt insyltat i den här jävla skiten, men man vet för lite än. Att hon råkar vara dottern till den här fågelskrämman gör henne inte automatisk skyldig till folkmord ?
Citera
2022-08-20, 23:43
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Exakt. De har varit inställda på att aldrig sluta försvara sitt land och gjorde därför ingenting för att förhindra ett krig. Det gjorde inte Ryssland heller. It takes two to tango.

Fast egentligen är det Kiev som bjudit upp Moskva till dans. Ukrainska män som dör i fält är offer, som tidigare generationer i oräkneliga krig.

Om man inte är en barnunge till diktator kan man så klart ducka en uppbjudning på bättre sätt än invasionskrig.
Citera
2022-08-20, 23:47
Medlem
Citat:
Shit...Det är dottern till en av sovj... Rysslands mest erkända filosof (Alexander Dugin) Han har skrivit en massa kvasiintellektuell skit varför det är lämpligt att Ryssland fortsätter sina koloniala ambitioner.
Vad är det för kvasi-intellektuell skit som Alexander Dugin har skrivit? Om jag inte missminner mig skrev Dugin boken The Fourth Political Theory (2009). Boken har recenserats i peer-reviews som World Affairs: The Journal of International Issues och International Journal of Political Theory. Boken har också diskuterats i en del på Academia. Du kan inte ge oss en adekvat preciserad men översiktlig akademisk kritik av Alexander Dugins teori(er) ? Trots allt är det många i tråden (i synnerhet jag) som inte har samma djup som du när det kommer till politisk sociologi, idéhistoria, politisk teori och den större statsvetenskapliga diskussionen om "Rysslands mest erkända filosofs" intellektuella produktion.

Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Så med din överlägsna kunskap fastslår du att den ryska specialoperationen går enligt plan?
Jag vet inte - det är därför jag frågar.
Citera
2022-08-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Haha, näää. Atombomba? Seriöst? Starta ett nytt krig för att avleda uppmärksamheten när fullt fokus ligger på att kuva Ukraina? Det är bara Rysslands fiender som skulle gynnas av dessa två scenarion.

Det jag ser är ett Ryssland under Putin som gett sig fan på att fortsätta kriget i Ukraina, kosta vad det kosta vill. Det finns mycket de kan krama ut i stället för att börja se sig om efter köksutgången. Var finns desperationen?

Putin tog ett beslut, och står fast vid det. Inte olikt hur han stoppade USA/ISIS i Syrien.

Och han har valt att göra det utan att offra värnpliktiga eller civila. Han har redan i princip uppfyllt sina mål, men fortsätter nu att döda ukrainska soldater för att säkerställa att de inte kan vara ett hot i framtiden. Vansinne att Ukraina tillåts fortsätta med den meningslösa slakten.

Naturligtvis många döda även på den ryska sidan även om det inte kan jämföras med antalet ukrainare. De som har dött på den ryska sidan har varit de som kämpat för frihet från Ukraina. Antalet ryssar är i sammanhanget få. Jag tor att det kan vara 5.000 - 10.000. Och antalet värnpliktiga är nog mindre än 10% av dem.
Senast redigerad av Brille68 2022-08-20 kl. 23:54.
Citera
2022-08-20, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Bilbomb i Moskva just nu. Ryktas vara nån höjdare.

https://twitter.com/kamilkazani/status/1561098120506769410
En av nyckelpersonerna i Rysslands inblandning i USAs presidentval 2016.
Citera
2022-08-20, 23:50
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Läs Alexander Dugins på Wikipedia, en riktig mysfarbrorfascistas...
Är lite emot att skåla för någon som inte är direkt insyltat i den här jävla skiten, men man vet för lite än. Att hon råkar vara dottern till den här fågelskrämman gör henne inte automatisk skyldig till folkmord ?
Hon är inte oskyldig precis men nu går det redan rykten att pappan var det egentliga målet.

https://twitter.com/Lastkombo/status/1561107549948190720
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in